Tähän saakka vene on talvehtinut omassa rannassa lasikuituisen pressukehikon alla, Etola myi Excell nimistä järjestelmää missä oli kulma- ja jatkokappaleita 20 mm lasikuituputkelle. Tämä veneen päälle ja pressu kaiken yli naruilla kiinni.
Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta yksin tuon kanssa teutaroidessa on päätös venevajan rakentamisesta kypsynyt.
Onko jollain kokemusperäistä tietoa, mitä kannattaa ottaa huomioon.
Vajan pääty on tarkoitus tulla 5 m rantaviivasta, omalle maalle. Vene kulkee Velj. Hassinen 750 kg Ranturilla järvestä vesijätön yli, sähkövinssillä vetämällä.
Rantakaava määrää max. 3 m. harjakorkeuden ja alle 35m2 pinta-alan, jotta selviää ilman lupamenettelyä. Tällä haavaa piirrustuspöydällä on 2,8 m*7,0m*3,0m (l*p*k) vaja, joka on minimimittainen Silver Foxille. Rakentajilta tahi vajan omistailta/käyttäjiltä kommentteja, kiitos.
Rhys Davis Super Herring Teaser ja jdf oki raksihuput. Siitä merilohelle hyvin toimivia laatuhuppuja mitä ei marketeista saa. Hinta 35e sis postit suomeen. Puh 0456308808
Vesitiivistä laakeria EI ole, rasvakaan ei tahdo auttaa, vettä pääsee tuonne laakeritilaan eikä se sieltä pois tule. Jälkivoitelulla vois auttaa mutta noihin vaikea sellaista toteuttaa. Helpointa ostaa keväällä uudet laakerit ja vaihtaa omassa tallissa, kauden varmasti kulkee ja tallissa tuo vaihto onnistuu toisin kuin tienvarressa.
Oon hommannut noita laakereita kerhokavereille, viimeisen ostoksen kappalehinta n10€/kpl, tyhmää säästää tuossa?
Käyttämätön up28f (1.7cu)hydrauliohjauksen pumppu jäänyt ylimääräiseksi suunnitelmien muututtua. Quicksilver alkuperäisosa.Kuvia saa pyytämällä
350€
Imatra ja lähetys onnistuu.
...sehän on niin, että siellä on minimaalisen vähän rasvaa joka toki riittää, laakeri on olevinaan kompaktilaakeri joka on eristetty kosteydelta, mutta käyytännössä kosteudelle arka koska pyörät on monasti napoja myöten vedessä...
Ja jotta sinne menisi mahdollisimman vähän vettä niin pesät ja kupit niin täyteen rmitä tahaansa rasvaa kuin vain sisälle sopii...
Tällä toiminipteellä edes pikkusen suojataan laakereita vedeltä...
Joskus laakerikaupan kurssilla ja kysyttiin kun noissa suljetuissa laakereissa rasvaa on ihan olematon määrä.
Vetäjä kertoi totuuden, se rasvamäärä riittää koko laakerin eliniäksi! Saatiin makeat naurut.
Itse olen noihin lisännyt rasvaa, se ei ole niitä koskaan tuhonnut, suolavesi hoitaa sen aina ja makeakin kyllä jossain ajassa.
Tuli vaihdettua mökkiveneen traileriin pyörännavat kaikkine laakereineen kun entiset oli kypsät.
Navoissa ainakin mainoksenmukaan ns kompaktilaakerit.
Oonko ymmärtänyt oikein ettei noita tarvitsisi rasvailla?
Eipä ollu rasvaa vanhoissakaan.
Kärri ei enään paikoiltaan liiku ennen kevättä, joten vielä ehtii jos rasvaa kaipaa mutta nyt vielä ilman.
Vene edelleen myynnissä.Hintaa tarkistettu.
Lisätty mahdollisuus ostaa mukaan hyvä vetoauto myynnissä olevalle venepaketille.GMC Yukon 5,3L bensa vm.2001
Katso tarkemmat tiedot nettivene ID:1008906
Tästä ensi kesäksi hyvä uistelupaketti edulliseen hintaan.
Terveisin Pentti Savolainen 0505406933
Penkit ja laatikot irti ja ohjauspulpettia nostaa mitä tarttee ja tukee vaikka kaiteeseen kiinni. Kumi lista irti lattian rajasta. Ei ole kummoinen homma. Päivässä laittaa. Ite vaihdoin alumiini turkin tilalle ja samalla hitsailtiin tukia lisää niin siinä meni aikaa hieman enemmän. Suosittelen alumiinia tilalle. Oliko se ite tehtynä ees viittä sataa koko homma.