Mariner 700 HT, Verado 135 lastutettu muutamama vuosi sitten 175 hv. Huiput nousi 33 solmusta 37 solmuun. Kulutus normaali siirtymänopeuksilla eli 20 solmun tienoilla ei juurikaan muuttunut.
Kymenlaakso Cupin 2025 kilpailupäivät:
5-kalan kisa 1 19.7 Pyhäjärvi/Leininselkä,Hirvelän Satama
5-kalan kisa 2 16.8 Pyhäjärvi/Leininselkä,Hirvelän Satama
Eloveto 27-28.9 Vuohijärvi, Orilammen Maja
Kymenlaakso Cupin lisäksi Pohjois-Kymen Vetouistelijat järjestää Kymenlaakson Kuhakingi vetouistelukilpailun 5.7.2025. Kilpailualue on Iitin yhteislupa-alue.
Tarkempia tietoja kilpailuista lisätään Pohjois-Kymen Vetouistelijoiden kotisivuille kevään aikana
Kosto-uistimen Jorma lohipellit tuoreilla teippauksilla, koukuilla ja renkailla kevään lohenkalastukseen. Kaupasta näitä ei enää saa.
Toimitus vieherasiassa
Hinta 90eur sisältäen postikulut.
Yhteydenotot puh. 0407711637 tai sposti jpihkanen@gmail.com
Käyttöä vaille jääneet pyydöt ahkerampiin käsiin. Ovat täydessä pelikunnossa.
Toimiviksi havaittu niin Ruotsin suurilla järvillä kuin Inarillakin.
Toimitus uistinrasiassa + kumikalat omissa rasioissaan
Hinta 85eur sisältäen postikulut.
Yhteydenotot puh. 0407711637 tai sposti jpihkanen@gmail.com
No niin, nyt olis tarkoitus lähettää ecu päivitykseen. Luvattiin 50hv Suzukiin jopa 68hp, hintaa n.500+kulut. Katsotaan miten käy, tosin testaamaan pääsee vasta keväällä.
Uistelupainoteline:
Mitat 295mm x 60mm x 70mm
Eri kokoisille painoille jaoteltu lokerot kolmeen eri kokoon. Pohjassa reijät, että vesi valuu pois.
Kiinnitys M6 din7991 pulteilla ja pulteissa sopiva jako Stauffeihin, jotta saa kaidekiinnityksellä.(Kiinnitystarvikkeet eivät sisälly)
Hinta: 38 € + postikulut
_________________________________
Varusteteline L: 220mm x K: 65mm x S: 58mm
Sopii mm. Patriot XL-FLOAT -vaaka, pitkät pihdit esim. Patriot 11' pitkäkärkiset tai Bahco 270mm taivutetut. Lisäksi toiset pihdit esim. Patriot G-Grip RST Series kalastuspihdit. Kiinnitys onnistuu 8mm pulteilla kiskokiinnitykseen, 'stauff' pultinpaikat myös vakiona tai sitten pieni Scotty ball mount. Myös Scotch - Extreme vedenkestävä VHB kaksipuoleinen teippi toimii kiinnityksessä.
Hinta: 28 € + postikulut
__________________________________
Pieni pihtiteline kahdelle pihdille tai kolmelle pihdille
Pienemmän mitat L: 130mm x K: 40mm x S: 38mm
- Sopii mm. Patriot 11' pitkäkärkiset pihdit, Bahco 270mm taivutetut ja suorat, lisäksi muut vastaavat mitä löysin omasta varastosta.
- Kiinnitys onnistuu esim. M6 Din912 kuuisiokolopulteilla tai teippaamalla Scotch - Extreme vedenkestävällä VHB kaksipuoleinen teippi. Kiinnitysosat tai teippi ei tule mukaan.
Hinta:
15 € + postikulut / kahden pihdin versio
20 € + postikulut / kolmen pihdin versio
Telineet ovat 3d-tulostettuja UV- ja kosteudenkestävästä ASA-muovista.
Telineet Jyväskylässä, hyllystä löytyy yleensä 1-2kpl valmiita ja sitten valmistetaan lisää tarpeen mukaan. Voi myös kysellä muita tarvikkeita ihan myös mittatilauksena, teen näitä aina välillä kun on aikaa/mahdollista tehdä.
Puh. O4O 574 32 47
/ jani.ojala.oma[miukumauku]gmail.com
Erittäin hyvät iso plaanarit(nylon)ei kolhi venettä.Riittävät säädöt sopivaan vetoon.Pituus 90cm.Korkeat liput jotka näkyy kauas.Näillä uistelet helposti vähintään 150m leveydeltä.Laadukkaat haponkestävästä valmistetut plaanari mastot sekä isot kelat joissa joissa on vääntövoimaa sekä taatusti pitävä jarru.Riittävästi plaanari siimaa 160kg vetulujuudella.kiinnitys 25mm kaiteeseen tai hytin kylkeen.Laadukkaat Scottyn säädettävät laukasijat pitkillä naruilla jotka on helppo ottaa veneestä kiinni.Takilan kuulat 2*6 kg,2*2,7kg,3kg
Plaanarit ja laukaisijat 170€
Plaanari mastot+kelat 230€
Kuvia en saa tänne laitettua joten pyydä niitä sähköpostiisi.
Kuulat kaikki 60€
Koko setti yht 350€ netto
Pyydä kuvat erikseen tänne ei onnistu laittaa.
Humppa toivottaa kaikille uistelu-ukoille erittäin kylmäsavuista filejoulua ja loimutettua Uuden Vuoden 2025 lohta.
Virittäköön Ahti piuhat kireälle niin järvillä kuin merilläkin !
Päivitin keväällä -21 Mercury 50 EFI:n ECU:n Lundins Marinilla 60 hp:aan. ECUn irroittaminen onnistui kotikonstein, kunhan dokumentoi tarkaan mitä irrottaa missäkin järjestyksessä. Postipaketti kulki edes-takaisin ja mukana saadun ohjeen mukaan ilman imukanavasta poistin kuristimen. Potkurin vaihdoin tuumaa jyrkempään Spitfire 10,1*14' 4-lapainen. Päivitetty kone käy moitteettomasti. Vanha 3850 rpm n. 38 gps km/h. Uusi 3600 rpm n. 38 gps km/h ja polttoaineen kulutus pysyy Smart Craftin mukaan samana n. 8,9 l/h 1 hengen kuormalla. Veneenä Silver Fox. Käytännössä polttoainetta kuluu enemmän, koska tehoa on tarjolla käytettäväksi ja liukuunlähdöt useamman hengen kuormalla tapahtuu nyt nopeammin. Veneen käyttäytyminen on huomattavasti miellyttävämpää, liekö paljolti 4 lapaisen potkurin ansiota ja etenkin koneen käyntiääni on matkanopeudessa alempien kierroksien myötä hiljaisempi. Optimointi, maksoi silloin 380 €, 68 hp päivityksen olisi saanut 150 € kalliimmalla. Nyt jos tekisin uudelleen ottaisin tuon 68 hp päivityksen.
Juu,tästä vähän innostuneena aloikin miettii kyseistä projektii.Varovasti lähestyin omistajaa,kyselemällä mistä tarvikkeet hommannut,mittoja kyselin,aika huonosti projektista tietoa tuli.Kyllä minustakin asiallisen näköinen seinä.
Tulikin vastaan Nettiveneessä Drgo johon oli juuri tuollainen seinä tehty. Ihan siisti toteutus, eikä ollenkaan pahan näköinen. Myyjä varmaan voisi kertoa toteutuksesta?
https://www.nettivene.com/moottorivene/drago/974163
Ei ole kokemusta ja arveluttaa minkä näköinen tuosta tulisi. VA-varuste teki minulle pressu seinämän siihen ja oli ihan onnistunut, kaikin puolin. Noh, pressut on pressuja ja kiinteä rakenne on helppo kun ei tarvitse pressujen kanssa pelata ja niitä huoltaa. Toisaalta kesällä taas mukava kun saa pressut pois, eikä ole niin kuuma. Painoa tuosta varmasti tulee reippaasti lisää. Mutta kriteeri Dragosta siirtymiseen oli että seuraavassa veneessä ei ollut pressuja ja umpinainen kabiini.
1.5-2 l on uistelukulutus. Siihen optimointi ei vaikuttanut.ilman pusseja ja jarrulevyä on pärjätty. Joskus oli pussi käytössä raksivedossa mutta en havainnut vastaavaa hyötyä ja kisoissa kohdekala on hauki jolle vetonopeus ei ole tärkein suure.
Yllättävän hyvin optimointi vaikutti, olin siitä epäileväinen ja dataa asiasta on tarjolla vähän. Jollakin jenkkifoorumilla oli vastaavaan koneeseen tehty ja lopputulos oli samankaltainen.
Nykypäivänä kun trafin arvokkaat virkamiehet ovat säätäneet tarkat rajat konetehoille niin pitää tällaisia ratkaisuja hakea että vene nousee kunnolla pintaan..
Smedsit ja LGH vaaput vielä haussa jos löytyy pakista myydä.
T:Jari
Ps.Juu Timo oikeassa löytyy kahdella reijityksellä .itselläni soikea reikäinen toiminut paremmin 1.2 m carbon tapsilla 3 koon sammpo leekarilla .Jp
yamaha v-max 150 ja yamarin 60c,täydellä uisteluvarustuksella. ilman optimointia kolmen vuoden aikana paras noteeraus 81,6 km/h, hissillä haettu paras korkeus. Potkuri vakio teräs 19.
optimoinnin jälkeen (tehdasosa) 87,1 km/h rikkinäisellä hissillä ja kierrosluku kasvoi 300-400. Potkuri vakio teräs 21.
kulutus täysillä 45 --> 65 l/h. uistellessa sama.
10 kpl. Yksi Asikaisen aikainen 18 senttinen, kolme 15 senttistä ja loput 13 senttisiä... Käytön jäläkee on ja jostain uupuu koukut ja kunto näkyy kuvista...
85e ja postipaketti 7€
Yv./soitto /viesti
0400 906002
Varkaus