Boats.net kuvassa osa nro 26 eli balancer assy. Yamahan huoltomanuskan sivuilla 133-134 käsitellään noita runkolaakereita. Kampurasta ja lohkosta löytyy numerosarjat, jotka kertovat hiontamitat, sitten taulukosta valitaan oikean väriset liuskat. Eli aivan kuin suitsassa. Hankalaksi homman tekee se, ettei Yamaha ilmoita liuskoille mittoja, vaan pelkät värit. Eli alkuperäisen kokoiset lakrut selviää taulukkoa lukemalla, mutta jos kauloja joutuu hiomaan....teettääpi pikkaisen enemmän työtä : ). Tasapainoakseliston vioissa karkea ohjehan on ollut, että jos hammaspyörävika havaitaan alkuvaiheessa, akselisto vaihtoon. Mutta jos akselisto on jo hajonnut, ja rattaan (muovi, pakeliitti tms)osat levällään koneessa, poweri vaihtoon : (. Jokainen vauriohan on omanlaisensa, eikä noita tälleen tietokoneen kautta korjata.
Jos koneen päättää korjata, niin kannattaa todellakin varmistaa, että korjaaja osaa hommansa ja on myös näitä nykyaikaisia nelareita korjannut. Vanhempia kakstahtisia korjannut kaveri voip joutua hankaluuksiin näitten kanssa, tosin ihmisethän näitäkin on rakentanut, mutta kuiteskin.... |