Olisko tietäjiä, jotka voisi ohjata eteenpäin, jos olisi ollut samaa vaivaa. Hain Ruåttista syksyllä veneen , jossa on 115 hp Suzuki df lean burn. Käyttöönotettu 2016 ja ajettu 100 h.
Koneessa oli myyjällä tullut kesällä vikaa ja kävi matalimmillaan 1500 rpm. Myyjän oli tarkoitus asennuttaa ennen luovutusta uusi engine control unit (huollon diagnosoima asia), mutta saatavuudessa oli haasteita. Sovittiin , että haen veneen ja ecu-oxi tulee perässä. Näin kävi ja sitten marraskuussa vaihdoin omassa pihassa seisseeseen veneeseen maahantuojalta kysytyn ohjeistuksen mukaan uuden boxin ja kaikki toimi hienosti maissa.
Nyt vasta kiireiltä ehdin saada veneen ekan kerran veteen. Koekäytin maissa ja kaikki tuntui olevan ok. Vesillelaskun jälkeen kävi ok matalia kierroksia. Tuli kuitenkin jonkin ajan kuluttua vikakoodi 3-6 (eli o2 sensori ?) , mikä poistui heti kohta itsekseen. Puolen tunnin putputtelun jälkeen, kun koitti nostaa kierroksia , niin sammui. Ihan ok kävi matalilla ja putputeltiin kotilaituriin. Laiturissa , kun testaili niin alkoi käymään epätasaisesti , kun nosti kierroksia vapaalla. Ja sitten sammui. Samaa toistui useamman kerran.
Tuntui , että imi aina tissin tyhjäksi ja , kun täytti niin kävi ok tyhjäkäynnillä. Ts että ei tullut riittävästi bensaa läpi. Veneessä on kiinteä tankki ja myös ulkoinen suodatin. Lopulta ei suostunut enää käynnistymään, kun aikansa testaili.
Tissin, kun pumppaa täyteen , niin itekseen tyhjenee/täyttyy ilmalla aika nopsaan. Ite lisäilin syksyllä parikytä litraa uutta bensaaa, ja nyt sitten lopullisen sammumisen jälkeen 36 ltr uutta bensaa. Nyt tankki reilu puolillaan ( max 150ltr) . Ei mitään tietoa vanhan bensan iästä, voi olla pääosin parikin vuotta.
Olisiko apuja mitä vois tehdä DIY , vai onko vaan paketin pajalle roudaus ?
Ite aattelin , että jos koittas ohi syötöllä uudella bensalla, josko lähtis käyntiin. Jos ok, niin sitten letkujen liitosten tarkastus , suodattimen vaihto, tankin tyhjennys ja imupään tsekkaus. Jos ei lähe, niin …???
|