On tullut vietettyä aikaa nettiveneessä 'syystä pilkku että', ja kysellään nyt palstan virkistämiseksikin, että onko tietoa Mercruiserin ihmedieselin kestävyydestä?
Googlaamalla tulee äkkiä eteen lontoonkielisiä palstoja, joissa kuvaillaan mäntävaurioita useissa myllyissä.
Kun on kyseessä aika ison valmistajan kone (tai alihankintaa se kai on isuzulta ainakin perusmoottorin osalta) niitä lienee myyty aika suuria määriä.
Porsiiko ne vähän jokainen, vai kestääkö useimmat vaan sittenkin, onko tietoa? Hukkaportti jumittaa, mäntä palaa, sellaisen käsityksen kuitenkin saattaa saada. Jonkin verran niitä on näkynyt Finnmasterin 68WA:ssa ainakin ja joissakin muissakin 'kiinnostavissa'.
Myös perävetolaitteellinen vene, aina perämoottoreita omistaneena, pistää jonkin verran miettimään. Ohjattavuus on hyvä, mutta meneekö koko ajan 'dollareita' kunnossapitoon... Uisteluhommissa lienee apukone tarpeen. 1.7Dti on kuitenkin aika pieniruokainen, jossain kipparin vanhassa testissä sillä päästiin noin 0,5l/mpk alimmillaan liukuvauhdissa. |