Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

abu ambassadeur 6000 ja trolling?

Takaisin keskustelualueille
1.   abu ambassadeur 6000 ja trolling?    kapakala - 6/6/2005 16:37:14
ei kai se nyt kovin paha yhdistelmä ole aloittelijalle jos sen saa sika halvalla vai onko siinä jotain huonoa????? olenb hankkimassa ekaa hyrrää ja ajattelin sen ambassedeur 6000 kun saisin halvalla ihan uuden
2.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    Lasse Laitinen - 6/6/2005 21:28:56
Settihän on ihan kelvollinen, vastaavilla sitä on itsekin aloillut. 6000:ssa huonoa ei ole sisävesille kuin kelausvoima, jos kelaa vertaa vaikka 7000:een ja vapa on hiukkasen rennon livakka. Tosin tätä uusinta Trollingia en ole edes nähnyt... Jos laji kuitenkin kiinnostaa kovasti, kannattaa miettiä jos satsaisi välineisiin hiukkasen enemmän. Astetta parempia värkkejä ei tarvitse olla heti vaihtamassa uusiin, joten kokonaishinta tulee ehdottomasti edullisemmaksi. Samoin, jos lajiin kyllästyy, paremmista keloista ja vavoista pääsee nopsaan eroon ja arvonalennus on pienempi kuin perusrihveleissä. Astetta parempia vaihtoehtoja keloiksi ovat mm. Ambassadeur 7000-sarjan kelat, Pennin 300-sarjan GTI:t tai Okuman siimalaskurikelat. Vavaksi vastaavasti esim. Ugly Stick Tiger, Ron Thompson Hardcore tai Abu Workhorse. Itse olen päätynyt nykyisiin setteihini (7000C/7000 Syncro + Ugly Stick Tiger 8') kalliimpaa reittiä eli hankkimalla ensin niitä settejä, joihin oli olevinaan varaa ja korvaamalla ne myöhemmin nykyisillä. Olisi ollut huomattavsti halvempaa ostaa aikanaan heti nämä, joista jo silloin haaveili...
3.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    jurvana - 6/6/2005 22:43:23
Olet sentään ambassadeureja miettinyt - hyvä niin. Itsellä pari dööriä, mutta sitten lankesin De Pauleihin ( vai mitä lienevät )tarjouksen houkuttelemana ja ne rahat meni kyllä kankkulan kaivoon - räikät hajalla heti eka reissulla. Otti niin aivoon, etten vienyt edes takuuseen. Kelat käytössä edelleen, mutta pian siirtyvät pois. Laatumerkeistä pääsee eroon, kuten muutkin totesivat eli pitkän päälle halvinta ostaa heti kunnon vehkeitä.
4.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    TDT - 7/6/2005 11:56:46
Vapa kelvollinen ja kelakin sisävesille. Merelle esim.lohen kanssa siimatilavuus pieni ja kela voimaton. Itse käytän Penin 320Gti keloja ja vapana halpis Striker(markkinoiden ehkä paras hintalaatusuhde) Korjatkaa jos väärässä.
5.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    Jock - 7/6/2005 12:21:40
Näissä kela-asioissa on vähän sama, kun kysyt asepalstoilta sopivaa tähtäinkiikaria, niin kannattaa ostaa 'vähintään' se 56mm Zeiss, koska siten säästää eniten... Mielestäni 6000 dööri on ihan kelpo kela järville vaikka ei olekkaan se kaikkein paras lohiuisteluun. Erittäin sopiva alottelijalle ja hinta/laatu suhde hyvinkin kohdallaan, varsinkin, kun ostaa kelan tarjouksesta. Ja yleensähän siihen tulee tuo Trolling-vapa kaupan päälle. Ja kyllä 6000 dööri menee ihan hyvin kaupaksi, jo siitä haluaa päästä eroon. Ainakin tänä keväänä tuonne myyntipalstalle ilmestyneet kuustonniset menivät kaupaksi sitä vauhtia, etten hitaana hämäläisenä ehtinyt edes puhelinta kaivelemaan, kun en oli jo menneet. Hintapyynnötkin olivat lähes tarjoushintojen luokkaa.
6.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    pvata - 9/6/2005 19:56:13
Itse olen tälläinen alottelija ja vetovehkeinä sisävesillä 6000 + tidewaterit olen ollut ihan tyytyväinen. tälle kesälle meinasin ostaa pari 6000 powerhandlea jossa siis samainen kampi kuin 7000 sarjasessa. Pari noita abu trolling vapoja tuolla tallin nurkassa minusta ne ei olleet hyviä.
7.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    DC - 12/6/2005 9:30:38
Kuustuusat kelpaa kaikkeen muuhun, kun lohen vetoon. Eli, jos harrastat hauen / kuhan vetouistelua, riittää ne mainiosti. - eero -
8.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    toni - 6/6/2005 21:54:29
Ja täysin samaa mieltä Lassen kanssa. nimimerkillä itsekkin kalliimman kautta kulkenut
9.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    plaanari - 7/6/2005 8:34:15
Lassen kanssa samoilla lijoilla. Oli ensin 6000 sarjan kelat, nyt 7000 sarjalaiset synkroina ja ilman + uglyn vavat = erinomainen paketti!!
10.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    a.kauranen - 7/6/2005 12:57:22
Samoilla linjoilla ollaan. Kyllä noilla varmasti alkuun pääsee ja ainakin itse luovuin talvella hyväkuntoisesta tavarasta (mm. 6000) kohtuuhinnalla, joten "takkiinkaan" ei tullut. Itse kuitenkin vaihdoin rahoitustilanteen parannuttua kolmannelle kaudelle 7000 döörit ja Ugly Stikin Big Fish vavat ja ero on kyllä huomattava. Erityisesti kamojen varmatoimisuus ja kelausvoima on toista luokkaa kuin aikaisemmilla keräilyerillä (joilla tuli kyllä mukavasti kalaa!). Sain tingittyä keskitalvella Tuurin kauppiaalta 10 kpl sarjan 7000 döörejä hintaan 590,- ja seuran kautta köntässä tilattuna kepille jäi hinnaksi 39,- kpl, joten alle satasen per satsi jäi hinnaksi. Jos em. tilaisuutta ei olisi tullut kohdalle niin silloin olisin varmaan kallistunut Abun Sevenin kannalle, jollainen on ollut mukana alusta asti. Mielestäni Seven on kelpo peli jos näöstä ei välitä. Siinähän maalit rapisee jo ensimmäisellä käyttökerralla, mutta muuten tuntuma on sama kuin 7000 döörissä.
11.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    Muikee - 8/6/2005 23:32:37
Seiskatonnista saa kuulemma nykyään aika halvalla. Osta heti sellaisia. Voimaa piisaa ja siimatilavuus on riittävä Suomen vesille. Siis mikäli meinaat uistella. Kuustonninen on hyvä heittohommiin, itsekin omistan yhden. Onhan sitä myös henkilökohtaisesti tullut ostettua romuja, saavat käydä toistaiseksi, ei niistä enää mitään myymällä saa, päivittelen settiä pikkuhiljaa Pennin 320GT2 -keloihin. Mielestäni paras ja edullisin (älä lue huono) vetovapa on uusi Shakespearen Sturdy Stik 8". Vapaa on näkynyt hintaan 15e ja mielestäni se tarjoaa erittäin hyvän katteen euroille.
12.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    Muikee - 8/6/2005 23:38:08
...Joka tapauksessa dööri on mielestäni aina hyvä valinta, kunhan vain valitset kelan koon tarpeesi mukaan.
13.   [Vt] abu ambassadeur 6000 ja trolli...    DC - 12/6/2005 9:35:45
Tarkoitan tällä lohen uistelulla merellä tapahtuvaa. Joella 6000 riittää siihenkin. - eero -