Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Honda BF-06 sisäänajo häikkä

Takaisin keskustelualueille
1.   Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 30/7/2009 20:42:34
Tuli ostettua ajamaton honda bf 90 -06vm mottori ja tänään sitten sisäänajossa tapahtui seuraavaa.Käyntiinlähtö normaalisti pienen savun saattelemana muutaman starttausyrityksen jälkeen.Kone kävi hienosti sen 15min tyhjäkäyntiä ,jonka jälkeen lähdin ajelemaan 45min ajan 2000-3000 kierrossta miinuutissa.Siinä oli pientä kierrosten vaappumista 2300 kierroksen paikkeilla mutta ajattelin sen kuuluvan asiaan.45min tuli täyteen ja lähdin ajamaan 4000-5000 kierrosta minuutissa ,jota piti ajaa tunti .Noin minuutin kone kävi kierroksilla 4500 ja sitten se hyytyi muttei kuitenkaan sammunut.sen jälkeen yritin ajaa tuota 4500 kierroslukua mutta usean yrittämisen jälkeen ,jota kesti siinä pari tuntia ei kone suostunut käymään minuttia kauempaa tuota kierrosaluetta.Kokeilin ajaa myös 5000 kierrosta mutta sitä iloa ei kestänyt kuin hetken.Ajattelin vian olevan bensan saannissa ja tarkastin polttoaine letkun ,ettei ole lytyssä ja kaikki liitoksetkin oli tiiviit .Bensa oli juuri ostettua ei siis vanhaa.Ilmaruuvikin tankista oli kokonaan auki.Avasin kopan tarkastin kaikki liitokset sähköpiuhoista,mutta se ei auttanut.Olen näitä hondia muutaman asentanut ja ekaa kertaa törmäsin tälläiseen vikaan.Tämä moottori on ollut näyttelyveneen perässä liikkeessä 3vuotta ja onko nyt niin että tehtaalla on jäänyt japanin pensat koneeseen ja se on kaasareihin kuivunut ja tukkinut suuttimet.Kysynkin ,että onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa uuden hondan kanssa? ja mikä oli siihen korjauskonsti?
2.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 3/8/2009 18:47:44
Juu kaasarit oli pesun tarpeessa.nyt toimii moitteetta koko kierrosalueen.
3.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 4/8/2009 20:21:51
Hyvä että vika korjaantui omatoimisesti. Omassa BF90:ssä vuosimalli 2006 oli vikana rykiminen kiihdytyksessä etenkin kylmänä sekä epätasainen käynti jos koneella ajoi pidemmän aikaa hiljaista vauhtia. Kone kävi pari kertaa huollossa kaasareiden synkassa sekä 'yleistsekissä' mutta vika ei poistunut. Viime talvena maahantuoja vaihtoi kaasareihin uudet suuttimet takuuna ja vika poistui. Samaa ongelmaa on kuulemma esiintynyt monissa viimeisten vuosimallinen kaasari BF90:ssä ja vika korjaantuu suuttimet vaihtamalla. Honda oli muuttanut suuttimia 'ympäristöystävällisempään' suuntaan mutta samalla oli ainakin Suomessa koneisiin tullut em. käyntiongelmat. Joten jos köhii kiihdytyksessä, tiedät mistä voi kiikastaa. ;)
4.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 4/8/2009 22:41:22
Eipä ihan omatoimisesti.Käytin Siekkisellä heinolassa huollossa.Edellinen moottori bf50 vm2005, piti varovasti nostaa kierroksia koska muuten se sammui . Tää mun uus bf90 tuntus reagoivan heti kaasukahvan liikkeisiin,eikä rykimistä ilmene,mutta voihan siihen tulla nää rykimisilmiöt ajan myötä.
5.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 8/8/2009 18:21:11
Rykimisilmiöt tulivatkin koneeseen takaisin .Tuon huollon jälkeen ajoin testilenkin ja moottori pelasi kuin unelma.tänään sitten aamulla ajoa 10min ja uistelua 5 tuntia kone toimi ,mutta paluumatkalla alkoi taas hyytyileminen eikä kone ottanut kierroksia kuin hetkellisesti .toimii tyhjäkäyntikierroksilla ihan hyvin.Taitaa koneessa olla muutakin vikaa kuin pelkät likaiset kaasarit.
6.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 13/8/2009 6:32:16
Huomenna jälleen kone huoltoon ja kaasarit putsataan uudelleen.luulisi lähtevän pelaamaan,vaikka pieni epäilys hiipii mieleen :-(
7.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 13/8/2009 18:21:59
Muistan erään pitkään seisseen tapauksen joka on vaatinut useamman putsauksen, kyllä se vika sieltä kaasareista ja pilaantuneesta bensasta taitaa löytyä.
8.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Justeri - 14/8/2009 23:45:37
Vaatihan se useamman kerran jos pelleilee epämääräisten liuottimien kanssa, eikä siltikään tule puhtaaksi, mutta ultraäänipesurilla homma hoituu ja 1 kerta riittää. Nim. kokemusta on!
9.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    mika - 15/8/2009 0:06:24
Oletko jo Hondaan vaihtanu?
10.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 15/8/2009 6:36:09
No niin.Moottori on nyt menossa ensi viikolla lahden konevenesunin huollettavaksi ,koska siekkisellä olikin huoltomies lähtenyt lomille.Nyt kaasarit puretaan ja viedään ultraäänipesuun.Lisäksi asennetaan polttoainelinjaan ylimääräinen suodatin vaihdettavalla patruunalla,koska tuossa koneessa oleva suodatin(menee vaihtoon myöskin) ei kuulemma ole tarpeeksi hyvä poistamaan kaikkein pienimpiä partikkeleita ja välttämättä ei huoltsikan pensakaan ole aina täysin puhdasta.
11.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Justeri - 15/8/2009 12:50:02
Ultraääni tehoaa kaasariin kuin kaasariin, merkistä riippumatta.:) Kahteen Suzukiin on tullut kokeiltua.
12.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 15/8/2009 19:31:56
Moi, muistuttaisin vielä että vika saattaa löytyä myös kaasarien suuttimista, jotka omaan Hondaani vaihdettiin takuuna rykimisen takia. Joten jos haluat pelata varman päälle, pyydä vaihtamaan ne samalla.
13.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 23/8/2009 8:25:12
Kone tuli huollosta ja eikun järvelle testaamaan.Menomatka sujui ongelmitta ja 4h uistelua myös ongelmitta,mutta kun lähdin ajelemaan takaisi niin noin puolen minuutin ajon jälkeen kone jälleen hyytyi mutta ei sammunut.Annoin koneen mennä pari minuuttia tyhjäkäynnillä eteenpäin ja sitten läksin lisäämään vauhtia.jossain 2300 kierroksen kohdalla pientä takeltelua ,mutta toimikin sitten kieroksilla 4500 kotisatamaan.Kuten arvata saattaa, moottori ei ole vieläkään kunnossa.Kaasarit on nyt putsattu kahteen kertaan.Asennettu lisäsuodatin.Asennus tarkastettu kahdessa eri honda liikkeessä.Lisäksi on maahantuojalle soitettu jo kahteen kertaan ja mallinumeron perusteella siinä on oikeat suuttimetkin. kaikki sanovat ,että varmasti toimii ,mutta näinkö tämän kuuluu toimia?Niinkuin Tkorkka tuolla aikaisemmin sanoi.Taidetaan ristoa viedä kuin pässiä narussa.Minä olen hiljainen mies ,mutta nyt Vi...taa.
14.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 16/8/2009 8:50:35
Täytyypä vihjaista noista suuttimista. Mullahan kaasarit avataan ja ei varmaan noi suuttimet enään paljoa nosta hintaa jos ne vaihtaa samalla.Kun olen itse asentanut moottorin niin ei myöskään takuu korvaa näitä korjauksia ja huoltoja.
15.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 16/8/2009 8:56:37
'Kun olen itse asentanut moottorin niin ei myöskään takuu korvaa näitä korjauksia ja huoltoja.' Ettei nyt Ristoa vietäisi kuin sitä kuuluisaa pässiä narussa... Mitä se takuu sitten korvaa ja missä tapauksessa jollei juuri moottorin toimimattomuutta? Timppa
16.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 16/8/2009 11:01:46
Soitettu on maahantuojalle .Itse asennettua moottoria EI TAKUU KORVAA! Ja piste.Tälläisissä tapauksissa moottorin myyvän liikkeen olisi pitänyt tietää ,että kauan seisoneeseen moottoriin saattaa tulla käyntiongelmia ja se olisi pitänyt putsata jo ennen asiakkaalle luovuttamista.Tässä minun tapauksessani matkaa tulee liikkeeseen yli 500km kun moottori on ostettu oulusta asti.En viitsi alkaa sen kanssa ajelemaan jeepillä ympäri suomea.Katson ,Että tulee vielä halvemmaksi viedä se lähiliikkeeseen huollettavaksi ja niellä pieni tappio.
17.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    mika - 16/8/2009 11:19:17
Nyt on niin kovaa stooria et kannattaa vaivata kuluttaja-asiamiestä, jos noin olisi niin asian luulisi olevan kaikkien tiedossa.
18.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 16/8/2009 11:43:37
Vaikea uskoa että takuu raukeaa jos koneen asentaa itse paikoilleen. Käsittääkseni maahantuojalla on näyttövelvollisuus osoittaa että käyntihäiriöt johtuvat nimenomaan itse tehdystä asennuksesta ja tapauksessasi tsi-asennuksella ja rykimisellä ei varmasti ole yhteyttä! Tiedustelin muutama vuosi sitten Hondan maahantuojalta raukeaako takuu jos konetta ei huolleta merkkihuollossa. Ensin vastaus oli että kyllä raukeaa mutta tovin keskusteltuamme kanta muuttui. Konetta voi huollattaa ei-merkkiliikkeessä kunhan tarvittavat huollot tehdään asianmukaisesti ja takuu säilyy. Ja kyllä takuu toimikin rykimistapauksessa vaikka huoltokirjassa ei ollut merkkiliikkeen leimoja.
19.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 16/8/2009 12:08:44
Kuten Mika ja Koohookin totesivat, kuulostaa uskomattomalta jutulta. Itse en tuollaista nielisi, vaan uskaisin kuluttaja-asiamiehellä ja jollei auttaisi niin toteuttaisin myös sen. Kysyppä siltä maahantuojalta että missä menee raja, siis että pitääkö 5 hv Honda myös asennuttaa soutuveneen perään? Tai jos saa asentaa itse, niin mihin kokoluokkaan saakka. Katso myös sieltä takuulapusta onko siellä mitään mainintaa asennuksesta. Kysy myös maahantuojalta mihin heidän kantansa perustuu. Timppa
20.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Sca05 - 16/8/2009 15:07:24
Tuossa tapauksessa voisi takuu raueta niiltä osin jos väärin tehty asennus olisi vian syynä. Ei käsittääkseni mistään muusta syystä. Sanoisimpa etten itse kyllä tuota 'purematta nielisi'...
21.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 16/8/2009 16:04:12
Tapauksessa on kiemurana se että kone ostettu Oulusta 500 km päästä kotipaikasta. Uskon että myyjäliike laittaisi koneen kuntoon korvauksetta jos rykiminen todella aiheutuu pitkään kaasareissa seisoneesta polttoaineesta. Mutta kuten ketjun aloittajakin kirjoitti, suurta mielenkiintoa ei ole lähteä ajamaan 1000 km kaasarien puhdistukseen. Tosin, käsittääkseni jonkinlaista km-korvausta olisi kenties saatavilla jos oikein taitavasti pyytää... Sen sijaan takuun pitää ehdottomasti korvata kaasarien suuttimien vaihdon, jos niissä on vikaa. Vika on maahantuojan myöntämä tyyppivika ko. moottorissa ja on ollut koneessa jo uudesta asti, riippumatta onko koneen asentanut Honda-haalarinen asentaja vai ei.
22.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    suvituuli - 17/8/2009 16:42:57
Hei, Oletko tarkistanut asentaessasi kaksi asiaa: - Että polttoainetta kulkee tankista suodattimien läpi riittävästi - Että polttoaineletkuissa (koneen sisällä ja ulkopuolella) tai polttoaineen suodattimissa (koneen sisällä ja ulkopuolella) ei ole ilmavuotoja. Minun Hondassa kävi siten, että varatankin polttoaineletkun liittimen kuula ei toininut kunnolla. Moottorin käytni alkoi pätkimään ja oireet olivat kuvailemasi kaltaisia. Vika löytyi, kun huomasin, että letkussa oleva käsipumppu (pässin muna) oli imeytynyt kasaan ajon aikana. Muutoinkin vika saattaa vielä löytyä asennuksesta. Kannattaa tarkistaa. Osta moottorin korjaamokäsikirja, ellei sinulla jo ole sellaista. PS minulla ei ole Hondan luotettavuudesta kuin hyvää sanottavaa. Tosin kokemusta ei ole vasta kuin vuodesta 1993. Olen huoltanut koneeni itse.
23.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 16/8/2009 16:47:08
Mielestäni jos tuo liike hoitaisi homman tyylikkäästi, se pyytää puhdistuksen suorittavaa firmaa laskuttamaan putsaustyöstä itseään. Kyllä sen laitteen tulee toimia jos se toimivana myyty! Tuossa tapauksessa jos on myyjäliikkeellä ollut aihetta epäillä että laite ei toimi kun on seisonut, olisi tietenkin pitänyt tehdä tarvittavat toimempiteet ennen koneen toimitusta asiakkaalle. Selitykseksi ei kelpaa että asiakas on asentanut itse, jolla ei ole tapauksessa toimivuuteen mitään kytköstä, vaan häiriö on ilmennyt koekäytössä. Itse kun olen joskus myynyt vaikkapa käytettyjä laitteita ulkopaikkakunnille niin mahdollisen pikkuvian ilmetessä olen myyjän ominaisuudessa ottanut paikalliseen korjaamoon yhteyttä ja pyytänyt sieltä laskun liikkeeseen josta olen myynyt värkin. Näin toimien asiakas on saatu tyytyväiseksi, eikä ole pomputeltu turhaan. Tässä tapauksessa tuote on uusi, mutta seisonut, joten maahantuojan ongelma se ei välttämättä ole mikäli kone on seisonut jälleenmyyjän varastossa.
24.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 16/8/2009 17:52:54
'joten maahantuojan ongelma se ei välttämättä ole mikäli kone on seisonut jälleenmyyjän varastossa.' Eikös se kuitenkin ole takuun myöntäjän ongelma, joka ymmärtääkseni on maahantuoja? Olen ymmärtänyt ettei jälleenmyyjä myönnä takuuta, mutta on virhevastuulain mukaan vastuussa viallisesta tuotteesta. Timppa
25.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 16/8/2009 18:48:29
No mielestäni kun ko. vika johtuu pitkästä säilytyksestä ja ei lie siten normaaliin takuun piiriin kuuluva valmistusvika, eli tehdas tuskin ottaa kantaa asiaan?? Mielestäni myyjän heiniä, jos kone pölyyntynyt vuosia heillä, mutta voihan tuo maahantuojakin laittaa johonkin goodwill mappiin, tosin vaikuttaa tässä tapauksessa että ei kiinnosta. Monet monet varsinkin italialaiset mopon kaasarit vaativat aikoinaan uutuuttaan putsauksen, kun olivat tehtaalla koekäyttäneet ja jättäneet bensat kaasariin, noita sitten ei kukaan korvannut kummemmin, joskus jotain pieniä hyvityksiä tuli, yleensä ei. Nämä tosi tiedettiin ja havaittiin häiriö liikkeessä ennen luovutusta.
26.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Sca05 - 16/8/2009 20:48:04
Pikkasen asian vierestä, mites nämä EFI koneet käyttäytyy jos niitä seisottaa? Jääkö niissä bensarippeitä suuttimiin yms. tukkimaan?
27.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 16/8/2009 21:21:44
En tiedä varmasti luulen että ei koska järjestelmä on paineenalainen. Käsittääkseni hartsiintuminen ilmenee pahiten väljähtäneen bensan haihtuessa pois jättäen tuon kuran jäljelle. Aikoinaan kun oli kaasari Honda laitoin stabilisaattorit aina syksyn viimeisellä reissulla bensan joukkoon ja käytin konetta laiturissa bensaletku irti niin kauan että sammui. Koskaan ei ollut keväisin probleemia tuosta. Ruiskut on kaikki käynnistyneet keväisin ilman mitään poppakonsteja nöyrästi, mutta ei kai tuo stabilisaattori haittaa tee?
28.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 16/8/2009 21:34:23
Samoin minäkin olen ymmärtänyt bensan käyttäytymisen paineen alaisena. Tohatsussa ei ollut minkäänlaisia ongelmia bensan kanssa keväisin vaikkei stabilaattoriakaan tullut aina laitettua, tosin seisokit jäivät aika lyhyiksi. Tässä nykyisessä myllyssä, Suzukissa, ei voi bensaletkua irroittaa moottorin päästä kun sille ei ole liitintä ollenkaan vaan kiinteä letku joka menee koneen sisuksiin... tekee stabilaattorin käytön aika hankalaksi. Timppa
29.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 16/8/2009 23:34:02
'Tässä nykyisessä myllyssä, Suzukissa, ei voi bensaletkua irroittaa moottorin päästä kun sille ei ole liitintä ollenkaan vaan kiinteä letku joka menee koneen sisuksiin... tekee stabilaattorin käytön aika hankalaksi.' Siis miksi hankalaksi? Stabilisaattori on bensan säilöntä aine ja laitetaan aina tankkiin. Jos tarkoitat tuota järjestelmän tyhjäksi ajamista, niin lie tarpeetonta, toisin kuin kaasarikoneessa, jossa hyvä ylimääräinen varotoimi. Stabilisaattori säilyttää bensassa myös syttyvyyden, joka heikkenee ensimmäisenä kun bensa seisoo ja vanhenee. Lisäksi litkulla jonkinmoinen vedenpoisto vaikutus järjestelmästä. Haittaa millekkään bensalla toimivalle ja pitkään seisovalle koneelle tuosta ei ole ja käsittääkseni merkkiliikkeet laittaa ns. talvihuollossa joka laitteeseen, ruisku tai ei. Onnea uudelle moottorille, liekkö vanhaa ikävä:-)
30.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 17/8/2009 0:45:36
Tiedän kyllä mitä stabilaattori on ja miten sitä käytetään. Hankaluus on siinä että ennen pystyi tekemään irtotankkiin sopivan vahvan seoksen jolloin stabilaatoria kului maltillinen määrä, se kun on suhteelisen arvokasta ainetta. Tuntuu turhalta stabiloida puolikasta kiintotankillista kun vähempikin riittäisi. Stabilaattorin sijastahan voi käyttää valmista pienkonebensaa, mutta maksaa myös noin kolme kertaa tavallisen bensan verran. Pienkonebensa on säilyvyydeltään aivan toista luokkaa tavalliseen bensaan nähden. Vaan tämänkin kanssa touhuaminen on mahdotonta kun ei voi ajaa litkuja sisään irtotankista. Tai ei mahdotonta, mutta köyhälle turhan kallista jos pitää 40 l tankata pienkonebensaa kauden viimeiselle reissulle :-) Jos olen käyttänyt stabilaattoria, en ole koskaan käyttänyt polttoainejärjestelmää tyhjäksi. Ja suhtaudun etenkin kaasarikoneiden tyhjäksi käyttämiseen tietyllä varauksella, sillä eräs Otavalainen perämoottorihuoltaja sanoi kerran että kaasarareiden kalvot saattavat kuivua tyhjillään ollessaan, tiedä sitten miten on, mutta kaipa tuolla jonkinmoinen näkemys asiaan on. Jos uusi kone toimii yhtä murheettomasti kuin entinen niin vanhaa ei tule liiemmin ikävä, etenkin kun sain servokaasun siihen asennettua. Kulutus on kuitenkin suurempi uistellessa kuin entisellä TLDI:llä tai apukoneella, matka-ajossa jokseenkin sama. Timppa
31.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    saddam - 17/8/2009 7:48:24
Takavuosina tuli ajeltua itäsuomalaisella, ei aina niin tasalaatuisella pensiinillä ja silloin käytin polttoaineen seassa tuota linkin ainetta. Ennen käyttöä oli jonkin verran käyntiongelmia, muttei tuon kanssa vähääkään. Pieni puteli maksaa parin kympin verran ja siitä riittää satoihin litroihin pensaa. Toisaalta, jos tuo toimii kuten luvattu, niin saattaa aiheuttaa käyntiongelmia laitettuna valmiiksi 'likaiseen' järjestelmään, koska laittaa töhnät liikenteeseen. Googgelilla löytyy varmasti lisäinfoa aineesta.
32.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 17/8/2009 9:04:44
Stabilisaattori maksaa 6-10 eur puteli riippuen ostopaikasta ja merkistä. Tuo pullo sitten riittää tuotemerkistä riippuen n. 100 litraan bensaa. Jos tarve on vain kerran vuodessa, niin ei tuon hinnan/menekin luulisi ketään tämän muuten niin 'edullisen' lajin parissa puuhaavia vihlaisevan? Huoltomies ei tuolla hintaa ota edes ruuvimeisseliä kätöseen. 'Kulutus on kuitenkin suurempi uistellessa kuin entisellä TLDI:llä tai apukoneella, matka-ajossa jokseenkin sama.' Luulisi hiljaa kehräävän pääkoneen käyttömukavuuden olevan kuitenkin omalla tasollaan? Ilman kalliin öljyn käryä ja 2t koneen kaunista käyntiä.
33.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 17/8/2009 10:05:47
No halpaahan tuo sitten on. Mulla on vaan muistikuva että pienestä putelista kuppasivat multa useamman kympin... Hieno pelihän tuo Suitsa on, mutta eipä tuo niin kovin paljon hiljaisempi ole kuin 4-tahtinen apukone jota tuli yleensä uistelussa käytettyä, mutta jonkin verran kuitenkin. Eikä sekään käryttänyt.. Timppa
34.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 17/8/2009 10:08:18
Juu noissa on hirveästi eroja hinnassa ja riittoisuudessa, riippuen minkä valmistajan logot on purkissa.
35.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    abo - 17/8/2009 10:42:06
LiquiMoly benzin stabilisator maksaa kympin luokkaa pullo, linkis motonetis 10,90 ja riittää kahteen ja puoleen sataan litraan... hirRrmu kallista...
36.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    itl - 17/8/2009 12:09:20
Ei noihin Efi-koneisiin tarvitse stapilaattoria laittaa, joskaan ei siitä mitään haittaakaan ole.
37.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 17/8/2009 10:12:38
Jammun liemi tais olla 12 unssin purkissa ja riittoisuus 1 unssi/2 gallonaa, hinta jotain 7-8 eur/prk. Muistelen että Polaris kelkan litku oli myös aikoinaan edukasta ja riittoisaa. Muistelen että huoltomiehen lausuman mukaan tehokkain kampe liuottamaan jo syntyneitä hartseja on Brigs&Strattonilla.
38.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 17/8/2009 13:09:31
Säilöö se kuitenkin tankkiin jäävän bensan.
39.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    itl - 17/8/2009 16:31:18
Juu, ei siitä varmasti haittakaan ole. Itse olen vain pikkaisen kyseenalaistanut stabilaattorin hyödyn (ruiskukoneissa), kun en ole eroa huomannut käytti sitten stabilaattoria tai ei. Tämä siis yhden talven säilytyksen jälkeen, pidempiaikaisessa säilytyksessä tilanne voi olla ihan toinen.
40.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 17/8/2009 18:13:07
Kyllä pensaa pitäisi kulkea.Asennus tarkistettiin siekkisellä ja se todettiin asianmukaiseksi johdotusta myöten.Nyt on kuitenkin moottori viety uudelleen huoltoon jossa putsataan kaasarit perusteellisemmin ultraäänellä ja samalla tarkastetaan sarjanumeron perusteella suuttimien oikeellisuus maahantuojalta.koska näissä on ollut myös suuttimista johtuvaa käyntihäiriötä ja tämän korjaus on mennyt maahantuojan piikkiin huolimatta siitä onko se asennettu itse.Toivotaan ,että kone alkaa pelaamaan ja jos vieläkään näitten toimenpiteiden jälkeen ei ala niin kyllä sitten on edessä kaupan purku.ja moottori vaihdetaan uuteen ruiskupeliin.
41.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    m0usemaster - 23/8/2009 11:33:39
Koitappa ajaa toisella tankilla (jos siellä on jokin roska imuputkessa joka tukkii toisinaan polttoaineen kulun) ainakin pidempään ja enemmän polttoainetta tarvittaessa. oudolta kuullostaa ja saattaapi olla että vika onkin koneen ulkopuolella. oireena imuputken tukoksesta olisi pässinpallukan luttuun painuminen ongelmatilanteessa (käyntihäiriötilanteessa)... Itsellä kaasarihonda eikä mitään käyntivikoja ole ollut vaikka toisinaan puoliksi vedelläkin käynyt eikä talvella ole ikunä käytetty mitään apulitkuja. Onnea jatkossa vian löytymiseen sillä ominaisuus tuo ei ole ;)
42.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 23/8/2009 12:21:52
Pässinpallukka ei ole lutussa.Tässä tulee mieleen kaikkea paskaa huoltoliikkeistä ja maahantuojasta ,jota ei viitsi sanoiksi pukea.On minullakin ollut hondia useita, mutta tämä on ensimmäinen joka ei toimi vit.n low emission paska. Ei voi muuta sanoa.
43.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 23/8/2009 23:34:32
Eräs Jammu mistä raavittiin kahvikupillinen moskaa kaasareista puhdistutti useamman kerran. Eräs pohjoissuomalainen huoltomies tuossa myös sanoi että pahimmillaan pitkään seisoneen koneen kaasareita/osia on 3-4 kertaa joutunut käyttämään ultraääni pesurissa. jostain sitä vaan tupsahtaa aina lisää. Eli vahva veikkaukseni on että moska kummittelee edelleen ja saattaa teetättää työn helposti vielä parit kerrat. Käske huoltomiehen koeajaa seuraavan kerran jälkeen riittävästi.
44.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 24/8/2009 6:33:01
Niinpä niin.Tuo ultraäänipesun hinta on 350€ osineen joten ei sitä joka päivä viitsi tehdä.Vaihdoin nyt tuon muovitankin pikaliitinosan toiseen ja koitan vielä kerran,koska kone viime reissulla hyytyi vain kerran niin on pieniä toiveita siitä,että se viimeinen paska meni läpi ja moottori alkaisi toimimaan kunnolla.
45.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    eetee - 24/8/2009 10:21:54
voihan carburator cleaneriakin yrittää laittaa bensan sekaan, mutta se liene parhaimmillaan säännöllisessä käytössä ongelmien ehkäisyyn. sinun kone on lähes uusi niin epäilisin m0usemasterin tavoin koneen ulkopuolista vikaa kerran huoltokin sanoo, ettei koneessa ole vikaa. Jos saat jostain erillisen tankin lainaan niin kokeilisin sitä.
46.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 25/8/2009 21:34:49
Eikö koneessa ole takuu voimassa? Mielestäni on päivän selvää että myyjäliike tai myyjäliikkeen/maahantuoja valtuuttama korjaamo laittaa paketin kuntoon takuun puitteissa. Kaasarit pestään vaikka 10 kertaa mutta sinä et siitä lystistä maksa penniäkään. Toinen vaihtoehto on kaupan purku.
47.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 25/8/2009 22:20:47
Kyllä on takuu voimassa ja asiasta olen ollut myyjäliikkeeseen yhteydessä. siellä ne tietävät tilanteen.Tänään sain soiton konevenesunista ystävälliseltä huoltomieheltä,että kokeile nyt vielä että,jos ja kun vika ilmenee niin pumppaa pässinpullukasta lisää pensaa koneeseen ja jos lähtee toimimaan niin vika onkin silloin jommassa kummassa bensapumpussa.Moottorihan on aina toiminut menomatkan ja uistelun,mutta paluumatkalla on alkanut ongelmat.Näin arvelin keskustelun pohjalta,että alussa tankissa on paljon pensaa ja kaasarit täynnä ja kone saa herkästi polttoainetta uistellessa kaasarien bensanpinta alenee ja kun sillä sitten lähdetään yks kaks vajenneella tankilla ajamaan niin bensa ei riitäkkään ja kone alkaa tilttailemaan.testauskonstina juuri tuo pässinpullukan pumppaaminen.Olen kyllä sitä pumppaillut,mutta kokeillaan nyt vielä.Harmittava asia näin sesongin kynnyksellä eikä kyllä mieli tee lähteä ouluun remonttireissulle.
48.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 25/8/2009 23:14:45
Ymmärrän hyvin turhautumisesi. Itse ostin samanmoisen Hondan temppuilleen vanhan koneen tilalle ja hatutus oli melkoinen kun rykimistä alkoi esiintyä uudessa koneessa ja pajalla piti vierailla kerran jos toisenkin. En jaksa uskoa että tankissa olevalla bensamäärällä olisi tekemistä ongelman kanssa. Bensaletkun pää on lähellä tankin pohjaa ja se imee bensaa sieltä niin kauan kuin sitä siellä on. Eikö Oulun liike voi valtuuttaa lähempänä sinua olevaa korjaamoa tekemään korjaukset?
49.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    suvituuli - 26/8/2009 13:16:31
Joo, kannattaa kokeilla pumppaamista silloin kun ongelma on päällä. Jos et ole vaihtanut, niin kannattaa kokeilla vaihtaa polttoaineen suodattimet moottorin ja tankin välistä , jos sinulla on sellainen, ja vaihtaa polttoaineen suodatin moottrin sisältä. Edelleen kannttaa ehkä katsoa, että polttoaineletku ei ole mistään kohtaa litistynyt. Jossakin letkun läpiviennissä saattaa olla liian tiukka mutka. Koska ongelma esiintyy aina kohtuullisen pitkän ajon jälkeen ja korkeilla kierroksilla, niin edelleen epäilisin syylliseksi polttoainejärjestelmää.
50.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 25/8/2009 23:41:17
Sieltähän se on lähdettävä liikkeelle. Oulun liikkeen kautta takuuasiat jatkossa etenee ja jos eivät valtuuta muuta huoltoliikettä ja haluavat itse korjata niin sitten on vietävä ouluun korjattavaksi.Tuota bensajuttua itsekkin epäilen,mutta se asia selviää ensi viikonloppuna.
51.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Justeri - 26/8/2009 0:29:46
Eiköhän se kuitenkin ollut niin, että pumppu ei ehdi riittävän nopeasti nostaa bensanpintaa kaasareissa? ...tankissa oleva bensanpinta nyt on ihan toinen juttu :)
52.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    abo - 26/8/2009 1:34:47
Saat sitten laskuttaa heiltä kilsakulut jos joudut viemään, takuuvian korjaamisesta kun ei asiakkaalle saa tulla ylimääräisiä kuluja.
53.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    viuhaus - 26/8/2009 7:38:46
Olisiko semmoinen mahdollinen että, Bensanpinta on liian matala kaasuttajassa koko ajan. Josta herkyys saako ainetta vai ei kallistelusta johtuvana ?
54.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 30/8/2009 18:10:17
No eipä toiminut tänäänkään kone kunnolla.Jälleen edellisien reissujen toisinto.Menomatka (10min ajo) sujui ongelmitta ja 5h uistelu A-selällä.Paluumatkalla alkoivat ongelmat. Parin minuutin ajon jälkeen kone rupesi pätkimään ja pumppailin pässinpullukasta lisää bensaa ,mutta se ei auttanut.Samalla vielä tarkistin kaikki liitokset ja ilmaruuvin tankista ja kaikki oli ok.Vieläkö jollain olisi antaa jotain vinkkiä ,mistä vika voisi johtua?.Tähänastiset korjaustoimenpiteet ovat olleet kasuttimien puhdistukset aineella ja ultraäänellä valtuutetuilla huoltoliikkeillä .Polttoainejärjestelmä on tarkastettu ja lisäsuodatin asennettu Tankin pikaliitin vaihdettu.Pensapumppuihin ei ole koskettu.Myyjäliikkeeseen soitin ja sieltä käsin luvattiin asiaa alkaa maahantuojalta vielä kerran selvittämään tuon kaasuttimissa olevien suutimien oikeellisuus.Jossain mättää pahasti kun kaiken pitäisi olla kunnossa ,mutta kun ei ole.
55.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    antsu - 30/8/2009 19:38:35
Kannattaisi varmaan jo harkita sähköviankin mahdollisuutta, vaikka ei se kovin todennäköiseltä vaikutakaan. Eikös kone lämpene käyntilämpöönsä siinä ensimmäisen 10 minuutin aikana. Luulisi, että väärät suuttimet antaisivat oireita jo menomatkalla heti kun rikastin on poistunut kuvioista. Rikastimen päällä ollessa vehje käyttäytyy tietenkin eri tavalla, mutta eiköhän rikastin lopeta toimintansa muutaman minuutin ajon jälkeen.
56.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 30/8/2009 19:56:47
Vielä kerran ehdotan tähän että moskaa edelleen kaasareissa, ei välttämättä nimittäin saa pois ihan pienillä operaatioilla. Pahimmat tapaukset vaativat useita puhdistuskertoja myös ultraäänipesussa. Kysymys löytyikö sitä minkäverran aiemmissa avauksissa?
57.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 30/8/2009 19:58:53
Eikös nuo oireet käy puolijohdevikaankin l. CDI-boxiin? Tietty, voihan se olla 'monivammapotilaskin'. Timppa
58.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 30/8/2009 20:09:55
tässähän solenoidi joka vetää rikastimen päälle kun käsikaasun vetää täysille startatessa ja mun mielestä se lähtee heti pois päältä kun käsikaasu lasketaan alas koneen käynnistyttyä.Sitä en ihmettelisi enään yhtään jos se paukuttelisi ryyppyä päälle kesken ajon.Sellainen kone kun isäntäkin :-)
59.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 30/8/2009 20:16:37
Kyllä oli huoltomiehen mukaan jonkunverran.Ensimmäisellä kerralla kaasareihin ajettiin vain puhdistusaine,eikä kaasareita purettu.
60.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    hooärrä - 30/8/2009 21:14:48
Yks vika mahdollisuus olis vielä,jos sulla on automaatti imu siinä moottorissa niin tasasuunnin o sökö.Yhessä automaatti imulla varustetussa hontassa oli samanlainen vika,arvatkaa raavituttiko takatukkaa 'mitä kylläkin on erittäin vähän' ennen kuin löysin syyn.Tasurin läpi kulkee auto imulle myös virta.
61.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 30/8/2009 21:36:25
Ei ole automaatti-imu versio.Ja luulisi moottorin pätkivän jo heti lähdössä eikä vasta paluumatkalla ,mutta saattaahan se sähkövikakin olla niin että se tulee päälle vasta kun moottori lämpenee.Mitään varoitussummerin ääniä ei kuulu ja vihreä valo palaa kaukosäätölaitteessa normaalisti.
62.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    terho - 30/8/2009 21:51:55
Minulla oli aikoinaan 60 hv kaksitahti jammu joka alkoi pätkimään ja kakomaan ylä kierroksilla, tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla kävi nätisti, välillä kun lähti niin kävi vähän aikaa ihan normaalisti. Liikkeessä puhdistettiin kasarit, suodattimet,kokeiltiin vaihtaa uudet puolat,tulpat ym mutta ei toiminut kuin pienen hetken ja taas alkoi pätkimään.Vika löytyi vauhtipyörän alta, yksi kolmesta käämistä oli viallinen, vaihdettiin käämit niin alkoi pelaamaan. T. Terho
63.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    jykke - 31/8/2009 16:42:03
Poltoainesuodattimen jälkeisessä bensaletkussa (polttoainekanavassa)saattaa myös olla irtoavaa vanhanbensan jäämää joka kannattaa myös koitaa poistaa. Kylmäsprayllä voi koittaa jäähdyttää CDI boksia, puolia ym jos niissä on vaikka katkos joka ilmenee komponentin lämpiessä. Koneen ulkopuoliset sähköliitännät kannatta myös tsekata aina akusta lähtien. Tämmöisiä tuli nyt mieleen, toivottavasti vika löytyy. Jykke
64.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 31/8/2009 18:09:32
Tänään soittelin maahantuojalle ja selitin asian perusteellisesti ja sieltä myönnettiin ,että näihin on vaihdeltu kaasaripaketteja selvisi,että ongelmaa ei niinkään ole ollut suuttimissa vaan suutinputkissa näissä parin kolmen vuoden takaisissa malleissa.07-08 malleissa ei enää tätä vikaa ole.Huomenna sitten selviää jatkotoimenpiteet kun sinne paikalle saapuu varsinainen asintuntija ja kuulemma on niin ,että pelkän mallinumeron perusteella ei vielä tiedä onko juuri mun koneessa vialliset suutinputket ja sen asian toteamiseksi pitää kaasarit irroittaa ja lähettää maahantuojalle niin ,että hyvästi kalastus muutamaan viikkoon.
65.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 1/9/2009 20:22:01
Ikävä kuulla että ongelmat jatkuvat. Minun koneestanikin (Honda BF90 -06) kaasarit kävivät maahantuojalla Vantaalla 'päivityksessä'. Mutta, ongelmat minulla olivat pikkukierroksilla ja kiihdytyksessä. Matka-ajossa kone toimi täysin ongelmitta.
66.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 1/9/2009 20:23:53
Tuosta eilisestä puhelusta maahantuojalle vielä kun sieltä tosissan väläyteltiin,että jos koneella uistellaan 5h ja lähdetään ajamaan niin tulpat ovat jo niin nokiset ,että sen takia se temppuilee.Tämä kone ei ole tarkoitettu uistelua varten vaan ajamista.No onko kellään mennyt 4-tahti kone uistelun jälkeen tulpat niin nokisiksi,että kone on ruvennut temppuilemaan?Kun avasin tulpat niin ne olivat kuin pakasta vedetyt.Tänään piti tulla soittoa sieltä minulle päin,mutta sitä ei kuulunut.Ovat näemmä ilmeisen haluttomia hoitamaan tätä asiaa.
67.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    jykke - 1/9/2009 21:42:01
Aika erikoinen kommentti ja vielä maahantuonnista, vastaajana varmaan joku myyntipuolelta tms, toivottavasti joku sielläkin tietää nämä asiat, on varmaan lomilla tai sitten kyrpiintynyt koko lafkaan ja ottanut pitkät. Kyllä on surkeata jos moottorikauppiaan jälkimarkkinointi on tällä tasolla. Jykke
68.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 1/9/2009 22:15:03
Joo kyllä siinä oli kommenttia kerrakseen.Mutta kokeilematta vielä on se ,että toimiiko moottori jos sillä ajetaan koko ajan ettei uistella välillä.Ensi viikonloppuna jos ei muuta ilmene ja jos kelit sallivat niin lähden ajelemaan päijänteelle ja otan 50l pensaa mukaan ja jos kone toimii koko ajan niin tuo käyntihäiriö liittyy tosiaankin tuohon uisteluun.Nyt tähän asti on ajoa ollut vain noin 10-15min siivu selälle ja kone on toiminut sen ajan moitteetta,mutta paluu uistelun jälkeen onkin ollut tuskien taivalta perk...!!
69.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Ruoska - 1/9/2009 23:48:29
Kun ei saa bensaa, niin ei saa.. Kun ton luki ajatuksella läpi, niin kyllä ainevammalta kuulostaa. ENpä usko, että kaasareissa aiheuttaa enää moska kiusaa, tukkeutuneesta suuttimesta vika on kokoajan päällä. Ryyppykään ei reilussa ajossa vaikuta motuurin seoksiin, läppä on noilla 4500 rpm nurin, eikä ime lisägasoa sekaan. Oletkos kokeillut pumpata sitä pässiä niin, että koneessa on hanaa?, mitä tapahtuu nuukahtamisen jälkeen, jos et vähennä kaasua, sammuuko kokonaan, va jääkö aaltoilemaan ja röpeltämään esmes jonnekin 200 rpm korville. Tuommoiseen kaasarikoneeseen ei ole mahdottoman vaikea heittää yhteen kaasariin pinnanmittaus letkua, niin näkisi ainakin, tipahtaako kaasareissa bensan pinta vian tullessa. Eikö tuosta tosiaan ole pumppua tsekattu, vai oliko niitä peräti kaksi, outoa kaasarikoneessa, ellei sitten toinen pumppu ruoki toista kaasaria. Mulla 90 evari 2t teki bensapumppuviassa ihan saman, paitsi sammumiseen asti, jollei kerinnyt nykäisemään kaasuja pois. Onko polttoainelinjasta tarkastettu ilmavuodot kirkkaalla letkulla, myös tekee omaa jäynää, jos imupuolella vuoto, ja tuohan voi olla vaikka pumpun kalvossa, saisiko sitten kampikammiosta öljyä mukaan, vaiko pelkkää sumua, tiedä häntä, kun en ko konetta ole rypistellyt. Mutta noilla normi 4-t koneen kanssa liikenteeseen. Puolalla ovat myös tutkimattomia vikatilanteissa nuo ongelmat, lämpenemisestä johtuva heikko kipinä ei jaksa polttaa kaikkea, mutta tuo yleensä tökii ihans simona vastaan, ja vois kuvitella, että perämoottorissa aiheuttaisi jo pirunmoisia nytkähtelyjä sivusuunnassa. Luulisi jo tuon säätämisen jälkeen, että maahantuoja tai jälleenmyyjä yrittäisi saada asiantuntevan mekaanikon sinne vesille, eikä konetta kuskata pitkin poikin, ennenkuin vikadiagnoosi edes jollaintapaa varma, ja arvailuiden sijaan toimenpiteitä. Nyt maate... T:R
70.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 2/9/2009 6:06:09
Tosiaan tekee sen,että sammuu kokonaan jos ei kerkeä kaasua löysäämään.Startatessa lähtee kuitenkin heti käyntiin hyvin.Kun vika tulee päälle niin kierrokset tippuvat äkisti ja ennen sitä ei anna merkkiäkään mistään viasta eikä myöskään röpellä.Ei nytkähtele sivusuunnassa .Ei ole ilmavuotoja.vika ei ole pensapumpuissa, koska pässinpullukan pumppaaminen ei auta vikaan.Itse epäilen vielä lämpenemisestä johtuvaa sähkövikaa tai roskaa suuttimissa tai väärät suutinputket.
71.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    foxi - 2/9/2009 7:23:44
kun vika ilmenee uistelun jälkeen niin toimiiko tuo seuraavana päivänä alussa normaalisti vai onko aina huollon jälkeen eka kerta kun toimii alun normaalisti ja sitten vika ilmenee ja jää 'päälle' ?
72.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Otto Räsänen - 2/9/2009 9:25:51
Bensannuodattimet? Yksi puhdas ennen konetta riittää. Yamahan 60 ei tykännyt kun niitä oli kaksin kappalein.
73.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 2/9/2009 11:04:14
Jos kone on liikkeestä ostettu, niin kannattaako asiaa edes enää selvittää? Ei ole ilmaista puuhaa sekään. Kauppa vastaa rakkineesta, eri asia sitten jos kone on yksityiseltä... Myin keväällä ikivanhan 2t koneen kauppiaalle ja se kertoi, että on pakko antaa jonkinlainen toimivuustakuu, kun myy firman kautta eteenpäin.
74.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 2/9/2009 16:36:28
Edellisellä kerralla kone toimi mennessä hyvin vaikka koneelle ei tehty mitään huoltoa .kahdella edellisellä kerralla oli kone käynyt huollossa.
75.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Sca05 - 2/9/2009 11:56:20
Ja kauppaa voi vaatia purettavaksi, tosin aina se ei onnistu. Totta on että jos toimivana myydään, toimia sen pitää.
76.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 2/9/2009 17:05:53
Tänään sain sitten maahantuojalta soiton ja sieltä sanottiin,että kyllähän kone pitää saada kuntoon ja se pitää viedä lähimpään huoltoliikkeeseen ja testiajoon.Oli muuten mahtavaa kuulla nuo sanat ja vielä sen,että jos kone ei tunnu tulevan kuntoon niin he hakevat veneen moottorin veneineen vantaalle ja se laitetaan siellä kuntoon.Valoa ikkunassa on näkyvissä ja asia on osaavissa käsissä.Tuntui pahalle se kun itseltä loppuivat konstit jo sisäänajovaiheessa eikä asia edistynyt mihinkään,mutta nyt edistyy.
77.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.Kärkkäinen - 2/9/2009 17:09:43
Nyt kuulostaa juuri siltä miltä pitääkin.
78.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 2/9/2009 17:51:58
Jo oli aikakin. Tämä tapaus olisi jo napsahtanut silmiin jos nyt googlaisin uutta konetta sokkona esim ''honda bf ongelmat''...
79.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    monarkki - 2/9/2009 18:49:57
Niin, tämä keskustelulistan voisi saada suht helposti guukkeliin hakutuloksien ykköseksi, jos käytettäisiin niinkin yksikertaista hakua kuin 'honda perämoottori'. Voisi jotkut kaupat jäädä tekemättä. Mutta onneksi juttu näkyy kääntyvän käyttäjän voitoksi, lopultakin.
80.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 2/9/2009 19:12:54
Olen aina pitänyt hondaa luotettavimpana moottorina joissa ei vikoja esiinny.Usko horjui kun tämä sattui kohdalle ekaa kertaa,mutta on nyt palautunut jälleen takaisin ja näissä harvoissa ongelmatilanteessa voi myös luottaa maahantuojaan niin että kone saadaan pelaamaan niinkuin kuuluukin.
81.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    aatzi - 2/9/2009 19:21:23
kyl taitas jäähä aika monta hondaa hyllyyn jos maahantuojan kanta on et ei oo oikeen uisteluun tehty.kyl kai täs maas on tuhansia hondan koneita joil uistellaa enempi tai vähempi.ja toimii ilman hyytymisiä ja röpöttelyjä.toivotaa et ny alkaa homma selvitä.kohta nääs alkaa uistelijoitten paras aika ku vesi viilenee.
82.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 2/9/2009 19:36:25
En nyt kuitenkaan ihan vielä nuolaisisi ;) Yksi negatiivinen case vastaa kymmentä positiivista, vai miten se meni... nykyaikana varmaan vielä pahempi suhde.
83.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 2/9/2009 20:20:46
Kiitokset vielä teille kaikille jotka olette olleet mukana tässä lukemassa ja antamassa vinkkejä ongelmaan.Eihän tämä varmaan miltään mukavalta ole tuntunut lukea ,mutta minusta on ainakin tuntunut siltä,että en ole ollut yksin tämän kokoajan mieltä painavan ongelman kanssa.Suurkiitokset! T:Risto.
84.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 2/9/2009 21:11:32
Joka jampalle voi käydä ihan samalla tavalla, huonoja yksilöitä tulee joka merkille ja siksi näistä kokemuksista on hyvä kirjoittaa. Toivotaan, että toi homma on nyt pulkassa, mutta varmaan palaat asiaan siinä(kin) tapauksessa?
85.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 2/9/2009 21:37:10
Kyllä palataan ja kerron kun kone on kuntoutunut,että mikä sitä vaivasi.
86.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 9/9/2009 21:06:10
Eilen oli moottori testiajossa huoltoliikkeen toimesta ja vikaa ei tullut päälle.Ilmeisesti tuo ajolenkki oli liian lyhyt.Huoltoliikkeen mukaan moottori on kunnossa vaik`eivät tehneet sille mitään!? Soittelin asian tiimoilta myyjäliikkeeseen ja sieltä otettiin yhteyttä maahantuojaan ja nyt aikaisemmin kuvailtujen oireiden perusteella vaihdetaan cdi-boxi jonka maahantuoja lähettää huoltoliikkeeseen.Asia siis etenee näin ja toivon,että kone kuntoutuu tällä toimenpiteellä.
87.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 10/9/2009 22:44:59
Hohhoijaa, ei ollut yllätys että huoltoliike ei testiajossa saanut vikaa esille. Oletko ehdottanut myyjäliikkeelle kaupan purkua? Mielestäni jos kone ei tule syksyn aikana kuntoon ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa kauppa ja ajella keväästä 2010 toisella koneella.
88.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 11/9/2009 19:51:59
Olen ehdottanut koneen vaihtamista toiseen. Myyjäliikkeessä ja maahantuojalla lähdetään siitä ,että tämä laitetaan kuntoon niin minkäs teet.Ajelet paskalla koneella vaan:-( Huomenna olen jälleen lähdössä kalaan tehille. Pieni pelko on perseessä tuon paluumatkan suhteen.
89.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 11/9/2009 20:09:58
Kannattaa katsella vaikka netistä kuluttajansuojalakia. Siellä muistaakseni sanottu aika selvästi että jollei virheellistä tavaraa myyjän toimesta saada korjattua kohtuullisessa ajassa, niin ostajalla on oikeus kaupanpurkuun. Timppa
90.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 11/9/2009 20:27:13
On sulla pitkä pinna... mitä jos ne korjaa sitä vaikka viis vuotta?
91.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 11/9/2009 21:16:02
No hintoihin se tulee maahantuojallekin ja tuskinpa ne siellä kauaa katsovat jos huoltoliikkeessä annetaan valohoitoa kovin pitkään.Olen myös tutustunut tuohon kuluttajansuojalakiin ja mikä on kohtuullinen aika?Minun mielestäni tälläisen hieman vaikeamman vian ollessa kyseessä se on tämän syys- ja lokakuun aikana tultava kuntoon.Moottori on ostettu 12. kesäkuuta ja asennettu heinäkuun puolessa välissä.Ekan kerran järvellä heinäkuun lopussa.Ja sitä on rassattu lähes koko ajan siitä lähtien.Pinna venyy mut ei loputtomiin.
92.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 11/9/2009 22:10:02
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvoja
93.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 11/9/2009 22:29:54
Toivottavasti ei tuonne tarvitse ottaa yhteyttä ja Katsotaan nyt ensin kun on saatu uusi CDI-boxi koneeseen.
94.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 12/9/2009 19:16:01
Tänään päijänteellä kone toimi taas jo totuttuun tapaan eli vasta paluumatkan puolessa välissä rupesi pätkimään,eikä toiminut sen jälkeen kunnolla.Taas kokeilin pumppailla pullukasta .Ei vaikutusta ja tarkistelin ilmaruuvit ja onko letku lytyssä.kaikki oli ok.Voisiko polttoainetankin vajentuminen aiheuttaa nuo pätkimis-oireet moottoriin?Lähdössä tankki täysi ja paluumatkalla neljännes jäljellä. Ei ole ilmavuotoja ja tuo tankin pikaliitinosakin on jo vaihdettu.
95.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    aatzi - 12/9/2009 19:53:20
ei bensamäärällä pitäs olla vaikutusta tuohon vikaan.ollaa nääs uisteltu joskus kaverin hondal päivä ku ilma ruuvi oli kii ni tankki oli kupeet lytys illal.eli kyl kone aika kovaa imee bensaa.pitäs jo siel päässä tajuta alkaa tarjoon uutta tilalle.lähettäköön koneen tehtaalle ihmeteltäväks.ota jostain videokamera lainaks ja kuvaa ku viat tulee vesil ilmi.luulis omia silmiään uskovan.arvaan kyl vitutuksen määrän ku pallotellaan ees taas.
96.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    saddam - 12/9/2009 20:30:57
'Voisiko polttoainetankin vajentuminen aiheuttaa nuo pätkimis-oireet moottoriin?' - Jos tankin sisäisessä imuletkussa on jotain vikaa.. -reikä tai murtuma tai jotain.. -ja pensapinnan laskettua määrätylle tasolle, alkaisi pumppu imeä letkuun ja järjestelmään ilmakuplia pensiinin joukkoon... -Vähän kaukaa haettua ehkä... -ja varmaan on kaikki tarkistettu vielä tarkistamisen jälkeenkin jo tässä vaiheessa.
97.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 14/9/2009 10:45:42
Moi, mielestäni perusteet kaupan purulle alkavat olemaan erittäin lähellä. Sinulle on tullut paljon ylimääräisiä kuluja ja merkkiliikke/maahantuoja ei ole saanut konetta kuntoon useista yrityksistä huolimatta. Lyö nyrkkiä pöytään ja vaadi maahantuojalta konkreettisia toimia ongelman LOPULLISEKSI ratkaisuksi. Esim. uusi ruisku-BF90 erittäin pienellä välirahalla tai kaupan purkaminen kokonaan. Oma -06 BF90 on toiminut täysin moitteetta kaasaripäivityksen jälkeen joten eivät ne kaikki paskoja voi olla. ;)
98.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    suvituuli - 12/9/2009 20:48:32
Vaikea on näköjään löytää vikaa. Oletko puhdistanut polttoainesäiliön? Tai oletko kokeillut syöttää irtotankista suoraan polttoainetta koneelle?
99.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 12/9/2009 20:53:17
Joo on katsottu.Tankin sisällä on kirkas muovinen imuputki,joka ylettyy tankin pohjalle ja jonka päässä on suodatinverkko ja tämä putki on tiukasti puristettu metalliklipsillä kiinni pikaliitinosaan.Olen tarkistanut tuon putken ja se on ehjä.Itse asiassa olen käyttänyt konetta kahdella eri pikaliitinosalla .Ei vaikutusta.
100.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 12/9/2009 21:05:51
Tankki on upouusi.Olen kokeillut myös sitä,että otin irti letkun päästä pikaliittimen ja työnsin sitten letkun pään suoraan tankkiin.Ei vaikutusta.
101.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    "virittelijä" - 14/9/2009 0:22:28
Tsekkaa huviksesi onko öljyn taso noussut heti uistelun jälkeen ennenkuin paluuta. Voi olla tietty hankala vesillä mutt kannattaa kattoo. Se vaan jos kone käy kylmänä ja palamaton bensa nostaa öljyntasoa eikä jaksa käydä. Kokeileppa jos uistelisit vain 30min , onko sama ilmiö.
102.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 14/9/2009 6:18:15
Öljyn taso moottorissa on pysynyt samassa .Aikaisemmin vuosituhannenen vaihteessa mulla bf30 joka lutrasi bensaa öljyn sekaan,mutta ei siinä ollut mitään ongelmia käynnin suhteen.Tuo asia on vielä testaamatta ,että miten nopeasti vika tulee päälle.Ens viikolla mulla alkavat lomautukset niin on aikaa sitten ajella ja testata vielä.
103.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Nicke - 14/9/2009 12:24:33
Bensanpaineet? Isompi Honda ei ole tuttu itselleni mutta onko siinä paikkaa mistä on mahdollista mitata bensanpaineet ajossa? Olet tapellut niin pitkään jo ongelman kanssa ja kun se vasta monen tunnin uistelun jälkeen temppuilee niin kiinnostaisi kovasti tietää mitä tapahtuu bensanpaineille tuossa vaiheessa. Toisaalta niin nyt pitäisi kyllä maahantuojan hoitaa asian kuntoon. Muuten 5 vuoden takuupuheet ovat mainoskikkailua uskottavuus kärsii.
104.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 14/9/2009 17:23:31
Taidan olla ainoa ,jolle sattui tämmöinen ns 'maanantaikone'.Asia kuitenkin etenee tosin hitaanpuoleisesti.Japanista kun osia tilaillaan niin se kestää ainakin pari viikkoa ennenkuin se huoltoliikkeessä.ja näin rahakkaiden syyshuoltojen aikaan ei tällänen takuuhomma kiinnosta ja saattaa tuo osa lojua hyllyssä tovin ennenkuin sopiva aika tulee sen asentamiselle.
105.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Nicke - 14/9/2009 12:34:07
Tuli mieleen toinen juttu. Joko kone ei saa bensaa tai.. jos vasta uistelun jälkeen pätkii niin mites sytytys? -Hanki jostain matkalle mukaan Strobolamppu ja kun kone pätkii kokeile joka sytytystulpan johdosta lampun avulla että vilkkuuko? Opettele ennakokolta lampun toimintaa. -Jos pätkiminen alkaa ja lampuu ei vilku niin todenäköisesti jokin sytyspuola on viallinen ja oireilee kun se on lämmin / kuuma. Olen nähnyt saman ilmiön 90 hv optarissa kerran ja uusi puola F60 mercarista tilalle ja turistit jatkoi kalastamista samana päivänä. NM
106.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 14/9/2009 17:10:59
Tuota viallista puolaa jompaa kumpaa epäiltiin myös konevenesunilla.Sieltä ehdoteltiin,että maahantuoja voisi lähettää uuden puolan lainaksi kokeilua varten.Nyt kuitenkin on tulossa uusi cdi-boxi ja se vaihdetaan ensin ja katsotaan toimiiko kone tällä toimenpiteellä.
107.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Nicke - 15/9/2009 13:31:34
Sanoisin että erittäin paljon arvailuja.. Lainaa jostain (auto) korjaamosta se strobolamppu niin saat asiasta selvää eikä tarvitse arvailla! Pimenevätkö kaikki tulpat vai kenties jokin määrätty. Sanoisin että tämän tarinan opetus on se että: Älkää ostako sitä moottoria mistä sitä halvimmilla saa, sillä jos se reistailee onko myyjällä edellytyksiä korjata homma kuntoon tai ei. Ja kuka olisi halukas ajaa toiselle puolelle suomea korjaaman värkki! NM
108.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 14/9/2009 22:22:36
Täytyy nosta hattua kärsivällisyydellesi. Sinun kuuluisi viettää 'laatuaikaa' veneesi kanssa vailla huolia uuden moottorin kera. Monella muulla kärsivällisyys olisi loppunut aikoja sitten. ;)
109.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 14/9/2009 22:47:17
Joo.Kyllä tämä kesä ja syksy on mennyt lähes perseelleen kalastuksen osalta.Kun moottoriin ei voi täysin luottaa niin ei sen kanssa voi lähteä mihinkään pidemmälle reissulle.Team Pulzariuksen kanssa sovitut kalastuskauden avajaiset on pitänyt peruuttaa.Samaten pari muuta syksyn retkeä päijänteen saaristoon.Lähiselällä voi kyllä tehdä päivän uistelun kun paluumatka ei ole pitkä.
110.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 15/9/2009 8:30:36
Tosta vois heittää, et minkä arvoinen on kalastuspäivä? Entä kausi? Keväällä oma hermo varmaan katkeaisi, jos kuukausi tärväytyisi koneen takia... ja sitten vielä toi puoli, että paljonko ottaa aikaa uskaltaa ton koneen (korjattuna) kanssa pahaan keliin/kauemmaksi?
111.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 15/9/2009 21:36:54
Mitä jos ottaisit yhteyttä esim. Kippari-lehteen ja kertoisit tarinasi? Voisivat kiinnostua (tai sitten ei) ja kun vinkkaisit maahantuojalle asiasta voisi korjaushalua löytyä kummasti lisää. Vuosi pari sitten ko. lehden 'Kokemuksia veneestäni' -sarjassa oli uuden karhea Bellan HT-vene jossa Merkku 60 kone persuuksissa. Omistaja kertoi että kone ei toiminut kunnolla, hyytyi kesken reissujen eikä korjaamo saanut konetta kuntoon. Kyseessä siis oli uusi kone jossa takuu voimassa eli periaatteessa samankaltainen tapaus kuin sinulla. Ellen väärin muista ko. jutussa ei mainittu miten koneen kanssa lopulta kävi.
112.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 15/9/2009 22:14:08
Niin.Kait tässä olis jo karpollekin asiaa^^ .Pakko tässä on vielä pitää matalaa profiilia kun maahantuoja on kuitenkin mukana ja uutta osaa on tulossa.
113.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    sulo - 16/9/2009 7:20:19
Morjesta, Mulla on itellä 08 vm 115bf ajettu 480h. soitin maahantuontiin kun eivät huollossa ottaneet tosissaan kun kerroin että koneen rimmi nostaa vinossa, narisee ja paukkuu kun käyttää. sitten siinä on hirveän paljon väljää yläreunan tapissa mihin kone on nivelöity sekä alapäässä jossa rimmipaketti on kiinni. sanoivat että siellä kuuluukin olla väljää. kysyin että onko se normaalia että toimii näin niin sanoivat etsi toinen ja vertaa. seuraava kysymykseni oli kun kone nokeaa koneen perää aikapaljon. EKA KYSYMYS MAAHANTUONNISTA OLI ETTÄ UISTELETKO PALJON taitaa olla hondan maahantuonti hieman ahdasmielistä? vastasin että n. 30min mennen tullen kaasupohjassa niin että on kone puhdas ja lämmin ja sitten uistelua. syy on kuulemma siinä kun uistelee. kukaan ei kertonut kun olin konetta ostamassa että honda ei kestä uistelua. sitten se naputtaa matalalla taajuudella kun on uistellu jonnin aikaa. eihän mikään ole ikuinen kun tämän olisin tiennyt niin olisin ostanut yamahan. Täytyy kauden päätyttyä ruveta narisemaan kovemmin ettei ensikausi mene koneen paukkueessa.... nää on aina paskoja juttuja
114.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 16/9/2009 21:03:51
Samoin heitettiin minulle ensin,että uistelu nokeaa tulpat ja siinä on syy miksi kone temppuilee kun se käy niin kylmänä eikä sillä ole tarkoitus muutenkaan uistella.Huomenna vien koneen Siekkiselle huoltoon ja siellä vaihdetaan tuo cdi-boxi takuutyönä.Vikonloppuna pääsee taas testailemaan koneen toimintaa.
115.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    M.kärkkäinen - 16/9/2009 21:21:09
Oisko mahdollista pistää huoltomies vesille ja todeta toimivuus
116.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 16/9/2009 21:33:38
Se on mahdollista niin,että menisin itse ensin aamulla aikaisin ruotsalaiselle kalaan ja kun Siekkinen on auki lauantaina klo 14,00 ja arkisin 16,00 niin työajan puitteissa vika olisi saatava esiin järvellä ja tultava sitten rantaan jonne huoltomies sitten tulee vastaan. Vian ollessa päällä lähdettäisiin kimpassa testilenkille.Itse asiassa viime viikonlopuksi olisi ollut tuo mahdollisuus tehdä näin,mutta päätettiin vaihtaa tuo cdi-boxi ensin.Mahtaisi olla hinnakasta olla huoltomiehen kanssa koko päivä järvellä:-)
117.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Mika - 17/9/2009 9:28:02
Toimisit sitten chartterina ja kaveri maksaisi itsensä kipeeksi, vai miten päin se nyt meni...
118.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    monarkki - 17/9/2009 9:43:02
Ota/lainaa videokamera mukaan ja videoi oireet. Jos saat näkymään/kuulumaan oireet videolla, niin sinulla on todiste aineistoa. Voit tarvita todisteita jatkossa. Ota ja informoi valmistajaa, miten takuuhuolto toimii Suomessa. Kone temppuillut jo kaksi kuukautta, ajatelkaapa omalle kohdalle.
119.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    KooHoo - 17/9/2009 11:39:13
Tässä tapauksessa ei enää edes keskustella että sinä joutuisit maksamaan jotain vaikka viettäisit huoltomiehen kanssa viikon järvellä. Kone on tultava kuntoon ja jos ei tule niin alappa nostaa desibelitasoja keskustelussa. Aina ne jotain yrittävät selittää mutta kummasti löytyy palveluhalua kun nostaa metelin. En tarkoita perusteetonta älämölöä vaan perusteltua keskustelua saada asiat kuntoon.
120.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    f - 17/9/2009 9:51:01
Nii ja video vielä youtubeen englanninkielisellä selostuksella ;-).
121.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    antsu - 17/9/2009 11:51:52
Jos homma ei tunnu etenevän, kannattaa keskustelussa siirtyä kirjeenvaihtoon jolloin kaikesta jää mustaa valkoiselle. Tässä tapauksessa nyt vaikuttaisi siltä, että myyjä/maahantuoja kuitenkin tekee jotakin.
122.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 17/9/2009 16:50:47
Kyllä tekee. Tänään hain sitten koneen huollosta ja tarkoitus taas ens lauantaina testailla.Pelaakohan vieläkään.Vähän epäilyttää,mutta toivossa on hyvä elää.
123.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    Trolli - 17/9/2009 20:48:08
Toivotaan että toimisi. Kaksikin 90 Hondaa ollut käytössä, ensimmäinen joskus ennen vuosituhannen vaihdetta ja toinen 2005 - 2007. Molemmat koneet pelasivat loistavasti ilman minkäänlaisia vikoja. Ensimmäisen tunteja en muista, mutta tällä toisella oli mittarissa hieman päälle 500 tuntia ennenkuin venepaketti vaihtui isompaan. Veneliikkeen kautta tullut uusi omistaja moitti kun heti ensimmäisellä reissulla kone piiputti, soitti ja kysyi että olenko myynyt liikkeeseen viallisen koneen. En voinut muuta kuin kertoa, että hyvin pelasi kun minulla oli käytössä. Koneen vikakin selvisi myöhemmin kun huoltomies kävi katsomassa konetta. Antoi neuvon uudelle omistajalle, että käy paremmin bensalla kuin dieselillä...
124.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    suvituuli - 17/9/2009 20:59:20
Täytyy tosiaan toivoa, että vika löytyy jostakin elektroniikkaboxista. Vika on joko hyvin syvällä koneessa tai joku ilmiselvä, mutta vaikeasti huomattava juttu. Esimerkiksi bensaletku on kytketty koneeseen väärinpäin.
125.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    mika - 17/9/2009 21:32:17
Mikä liike siirtää vastuun edelliselle omistajalle ja antaa vielä numeron? Hondaan erikoistunut?
126.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 18/9/2009 21:46:31
Tarkastelin nuo letkut ja nuoli osoittaa koneeseen päin pässinpullukassa ja samoin lisäsuodattimessa.Tänään on mieli toivoa täynnä ja jos kone ei toimi huomenna niin sitten on paha mieli jälleen.
127.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 19/9/2009 19:12:27
Tänään moottori pelasi moitteetta tuon cdi-boxin vaihdon jälkeen koko päivän.Aamulla startatessa ihmettelin kun kone jäi käyntiin eka yrittämällä mitä se ei ollut ennen tehnyt. On pitänyt startata 4-5 kertaa ja antaa käsikaasulla kierroksia jotta on jaksanut käydä.Menestyksekkään uistelupäivän jälkeen ajoin ekaa kertaa rantaan ilman nykimisiä ja hyytymisiä.En uskonut asiaa todeksi vaan lähdin uudelle ajolenkille ja kone pelasi.Ajoin kaasu ihan pohjassa ainakin 5min eikä mitään.kone kiersi vastatuuleen 5600 kierrosta ja huippunopeus gps 58km/h.Ei pitäisi nuolaista vielä,mutta mieli tekisi.Jos seuraavankin kalareissun kone toimii niin sitten voidaan uskoa sen olevan kunnossa.T:Risto
128.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 19/9/2009 19:24:11
Eli turhaan on kaasareita putsailtu useilla satasilla.... Joku taisikin täällä foorumilla tuota CDI-boxia ehdottaa jo aikaa sitten ;-) Timppa
129.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 19/9/2009 20:31:32
No ompahan erittäin puhtaat kaasarit.Kyllähän sähkövikaan ei missään huoltoliikkeessä ensin uskottu.Kaasareitten puhdistus tuntui oikealta vielä ekan puhdistuksen jälkeenkin kun sain sisäänajon suoritettua loppuun ilman ongelmia ,mutta en silloin ollut järvellä tarpeeksi pitkään että vika olisi tullut esiin.kun sitten seuraavalla kerralla kone ei toiminutkaan ajateltiin,että kaasarit eivät vielä olleet tarpeeksi puhtaat.
130.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    tkorkka - 19/9/2009 20:41:12
Kirjoitit avauksessa ostaneesi AJAMATTOMAN koneen, joka on näyttelyveneen perässä seissut. Tankattu mutta ei koskaan käynnistetty, vai miten tämä pitää ymmärtää? Tehtaalla tuskin bensoja koneisiin laitetaan. Hyvä kuitenkin jos kone lopultakin on kunnossa. Timppa
131.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 19/9/2009 20:52:26
Kyllä kone oli täysin ajamaton ja uusi siis ei öljyjä sisässä eikä suomessa tankattu.Ajateltiin ,että se on seisonut liian kauan ja japanin testibensat olisi kuivuneet kaasareihin,siksi putsattiin.Tämä tuli siis huoltoliikkeen taholta.
132.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    hasbu - 19/9/2009 21:48:11
kuullostaa hyvältä. tuo Hondan korjaaminen kun on vähän semmoista kokeilua, kun siitä ei ole kenelläkään paljon kokemusta. (ei tarvinne raplata)
133.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 19/9/2009 22:18:50
Niin.Mulla ollut aina hondia ja missään ei ole ollut mitään vikaa koskaan.Myyjäliikkeen huoltomies muisteli yhden aikaisemman tapauksen,jossa cdi-boxi mennyt vaihtoon ja oireet sopivat tähän mun koneeseen.sieltä se lopulta lähti tuo cdi-boxin vaihto liikkeelle.
134.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    holkki - 21/9/2009 8:11:45
Maahantuojan (Brandt) suhtautuminen takuuasioihin näköjään todella heikkoa...tiedän vielä pahemman tapauksen uudesta moottorikelkasta, jolla ensimmäinen ajokausi jäi käytännössä ajamatta kun kelkan häiriöö ei saatu kuntoon...toivottavasti kaveri on saanut kaupan purettua tai kelkan kuntoon. Siinä oli etelän miestä kyrsinyt kun oli pari kertaa hinannut kelkan lappiin ja ajot jääneet pariin kilometriin...
135.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    f - 21/9/2009 12:39:24
Eikös Honda ite toimi hondien maahantuojana tällä hetkellä ja Brandt on vain jämy.
136.   [Vt] Honda BF-06 sisäänajo häikkä    ristokakko - 21/9/2009 17:21:56
Kyllä Brandt oli maahantuoja ainakin vielä 4pv sitten.