Mjoop, jenkikifoorumeilla vaan törmäsin mainintaan että 'same filter as V6 up to 300hv, can't get as aftermarket part'... eli olisi sama suodin kuin V6:ssa ilmeisestikin.
SUZUKI 40-115 hp Öljynsuodatin MH 3351
Suoraan kopioitu M-Filterin sivuilta (linkki)
Toi filtterin malli toimii ainakin vanhemmissa, uudesta mallistosta ei tietoa.
Varaosapuljuista saa käännöstaulukon kautta vastaavan jollei tuota M-Filteriä ole saatavilla.
Aluperäiseen kysymykseen en löytänyt vastausta.
Ton jenkkilinkin mukaan tuo 16510-96J00 suodatin sopii aika moneen suzukiin, ainakin vanhaan ja uuteen (01-09) DF 90 ja myös uuteen DF 150.
Tarkistakaa linkistä vielä.
Viimeksi kun ostin keväällä, niin orkkis maksoi noin 15€. Motonetista löysin myös sopivan tarvikesuotimen vanhempaan DF90 pannuun (olisko ollu Corollan suodatin 15-1639..), mutta ikinä en kuiteskaan laittanu kiinni.. Maksaa näköjään 6,5€.
Ei nuo suodattimet niin hirveesti maksa, et kandeis ostaa tarvikesuodatinta. Tosin jos ei alkuperäistä ole helposti saatavilla, niin sitten varmaan.
Orkkis suodattimen hinta heiluu 15-30€ välillä mallista ja ostopaikasta riippuen. Jollen väärin muista niin df50 ja df140 suodattimien erokin on vain pituudessa ja mollemmat mahtuvat silti molempiin. Eipä tuo Suzukikaan suodattimia tee joten ton M-Filtterin koodin kanssa kun menee tiskille niin voi saada alkuperäisen suodattimen eri värisenä käteensä. Itse olen törmännyt ainakin Mannin, Framin ja Mahlen tekeleisiin. Motonetin koodi on 15-0501. Tuolta M-Filterin sivuilta kun katsoo auto puolen vastaavia niin saa pitkän listan autoja johon menee sama suodatin Daihatsut, Kiat, Suzukit....
Kiitos hintatiedoista.
Alkuperäisiä suodattimia olen käyttänyt ja meinaan niissä jatkossakin pysyä.
Kiinnosti vain sen hinta Suomessa, kun olen jo vuosia ostanut moottorin alkuperäiset huolto-osat rapakon toiselta puolen.
Eipä sen puoleen, ei noi suotimet niin halpoja jenkeissäkään ole, että niitä varta vasten kannataisi ostella, paitsi jos tilaa samalla muuta tai ostaa suotimia isomman läjän kerralla.
20.50e oli alkuperäinen suodatin DF150 malliin.Ostopaikka Wikro Systems Pietarsaari.En kyllä löytänyt kolmen taalan hintaista suodatinta jenkkifirmasta,mutta joku o-rengas maksoi sen kolme taalaa...;)
Höh? Eikös linkin, http://www.boats.net/parts/search/Suzuki/Outboard/2007/DF90/OIL%20PUMP/parts.html, alimpana oleva osa 16510-90J00 (filter, oil) ole juuri öljynsuodatin? Ja hinta 3$?
Kaikki ~20 osaa jotka tilasin tuolta viimeksi tuli Yamahan orggis pusseissa (pesuritkin yksittäispakattu...), eli en usko että toimittavat tarvikeosia.
Mitenkähän menee nuo toimituskulut, kun tässä taannoin jotain tilasin jenkeistä, niin maksoin jo ostaessani toimituskulut kotiovelle ja silti suomen ahneelta upsilta tuli toimituslasku kotimaan kuljetuksesta..?
Hintaakin enemmän houkutti tilauksen helppous, kun tarvitsen huollon runnoman perän öljypropun niin olisi saattanut olla oma hommansa etsiessä/soitellessa/tilatessa. Nyt näppärästi kaikki samasta paikkaa ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät tilauksen arvo on niin pieni ettei sitä tarvitse tullata.
Suosittelen tuota boats.net varaosahankintaan.
Olen sieltä tilannut useasti ja homma toiminut nopeasti ja luvatusti kotiovelle ilman ylimääräisiä kuluja. Olen aina käyttänyt palvelun suosittelemaa toimitustapaa. Viimeksi joulukuussa tilasin Suitsaan kolme öljyn suodatinta, bensasuodattimen, impeller kitin ja öljypropun tiivisteitä nipun.
Kamat maksoi toimituksineen (joka oli noin 40% kuluista..) kotiovelle noin 100€. Keskellä talvea saa monia varaosia tosi edukkaasti, tuolloinkin öljyn suodattimet taisi olla kolme taalaa tsibale..
Jos lähetyksen arvo on alle 150€ (kuluineen) on tuote tuontitulliton. Mutta, jos arvo on yli 22€, tulee tilittää kuitenkin alv... Saattoi mennä väärinkin.
Tilaamisen helppous on minullakin ehkä se tärkein syy ostaa tavarat nettikaupasta. Voi tehdä tilauksen vaikka keskellä yötä, eikä tarvitse virka-aikaan lähteä kuuntelemaan 'vittuilua' varaosapuotiin :)
Meni varmaankin ihan oikein.
Mutta.... käytäntö on se että n. 50 eur alle jäävät tilaukset tulevat tullittomasti sekä alvittomasti koska niistä perittävä tulli ja alv jää alle 10 eur ja sitä ei peritä ;-)
Ei tosin koskea ihan kaikkia tuotteita kuten tupakkaa ja alkoholia...
Jep, osasit kiteyttää yhteen lauseeseen monta olennaista juttua ;-) Just noin se menee kun tarkemmin ajattelee. Säästyy jopa vapaa-aikaa eikä tarvitse kohdata huonoa asiakaspalvelua ja tavarat tulee suoraan kotiin...