Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Simrad Ap 14R ongelma

Takaisin keskustelualueille
1.   Simrad Ap 14R ongelma    juza - 1/6/2012 19:25:57
Eli viimereissun ratoksi simradi kieltäytyi menemästä auto tilaan eli auto/stby nappulasta ei tapahdu mitään. Olisko kenelläkään ideaa mistä lähte vikaa etsimään? Pieni jakoboxi tutkittu ja toimii, kompassi tutkittu ja toimii... Ideoina enää mekaaninen vika kapulassa tai sitten itse keskusyksikössä, mutta miten tuon voisi todentaa? Ohjainkapulaa olen aina säilyttänyt sisällä ja venekkin tavet lämpimässä. Ei viitsis koko moottoria laittaa huoltoon...
2.   [Vt] Simrad Ap 14R ongelma    Penalti - 4/6/2012 9:06:29
Voisit ainakin kokeilla löysentää hieman sen ohjaimen kotelon ruuveja ja katsoa vaikuttaako mitään. Minulla oli vastaavanlaisia ongelmia ja syyksi selvisi pieni 'valuvika' siinä kumimatossa, joka on näppäimien alla. Kumimatossa oli joku nystyrä liian pitkä ja painoi näin ollen jatkuvasti jotain muuta toimintoa joka aiheutti ohjeimen temppuilun. Ruuveja löysentämällä alkoi pelittämään.
3.   [Vt] Simrad Ap 14R ongelma    juza - 6/6/2012 7:47:20
Oliko vika päällä alusta asti vai ilmaantui käytön aikana? Lähetin ohjaimen huoltoon ja ennen lähettämistä avasin ohjaimen. Sisäpuolelta en silmämääräisesti huomannut juotoksissa tai rungossa mitään erikoista, mutta en kyllä kokeillutkaan pilottiin enää avauksen jälkeen.