Löytyisköhän keltään ozi-versiota läppärille Nitsiltä missä syvyydet?
Tai saako jostain paperikarttaa moisesta?
Talven aikaan moinen kartta jonkun kuukauden näkyi kansalaisen karttapaikalla mutta eipä taida nyt löytyä mistään ei edes retkikartaltakaan.
Kesäkuun lopulla suuntana Inarijärvi ja ehkäpä piipahdus Nitsin puolella..
Viime kaudella oltiin pohjois-Inarilla mistä rautuja tuli jonkin verran.
Jos jollain vinkkejä mistä vois saada karttaa otan kiitollisuudella vastaan.
-Kari-
Ei varmaan löydy enää mistään, jos ne talvella siellä kansalaisen karttapaikalla oli, niin ne katosi Inarinjärven käyrien kanssa samaan aikaan.
Vai oliko talvella Nitsillä syvyyskäyrät? Minulla pieni epäillys.
Mitä tulee Suomi Pro karttaan, niin selvitä ensin jossain retkeily ym. liikkeessä, että siellä todella on syvyyskäyrät, niillä yleensä on Demo kartta Suomi Prosta olemassa, äläkä osta suinpäin 200€ muistikorttia ja siellä ei käyriä olekaan.
Retkikartan lisenssi on kait sen verran vanha, että siellä niitä Nitsin käppyröitä ei ole. On edelleenkin järviä joista kansalaisen kartasta löytyy käppyrät, mutta retkikartasta ei.
Kiitos vastauksista mutta kyllä jolla kulla varmaan ozi versiokin jo tuosta lie:D?
Kyllä nuo käyrät Nitsillä oli kun niitä katselin muutaman kerran muttei taidot mulla riittänyt ozille taltiointiin..nuo todellakin ilmaantui sinne vasta viime talven aikana ja sitten ne meni siinä samalla kun nuo muutokset karttapaikalle tuli.
-Kari-
Joo kyllä ne käppyrät siellä talvella oli, löysin omista OZI kartoista Nitsin eteläpäähän käppyrät, vaan eipä tullut tehtyä koko Nitsijärvestä OZI karttaa, harmi.
Ja tuo viime talvena sinne ilmestyminen selittää sen, miksei niitä ole retkikartassa.
sitämieltä minäkin olen että suomiproo kartasta löytyy käyrät ,venemessuilla pohjosenpoikien kanssa asia tarkastettiin ja olivat ihmeissään kun ei kuulema paprukartalta vielä löydy käyriä.samanen järvi oli kyseessä eikä se alue maksa kun 120e jos mahtuu yhteen alueeseen koko suomi on 600e kartan saa sd,kortille.toimii kaikissa garmininlaitteissa.sitä en tiedä toimiiko muissa laitteissa.
Kandee kattoa myös karttaselaimella, ei tosin toimi kaikissa mittakaavoissa käyrät, mutta tarkimmissa saattaa näkyä. Laiteyhteensopivuus kannattaa testata jos ko softaa meinaa käyttää vesillä, bugaa törkeesti joissain laitteissa.
Karttaselaimen 1:8000 kartassa Nitsillä on käppyrät, tarkistin kapulasta. Kuinka kauan sitten on, kun lisenssi umpeutuu, niin käppyrätkin katoaa sitten lisenssi päivityksen myötä, se nähdään sitten.
Jokos olet Kari reissun tehnyt Nitsille ja pelittikö Ozissa, tai pitäisikö kysyä, että löysitkö jostain käppyrät Nitsille ja läppärille?? Ja voisit muutoinkin minulle sähköpostiin kirjoittaa vähän, miten reissussa kävi. Nimim. 3.8 pitäisi lähteä koittamaan, Marko S