Tilasin uistimia 90 kpl viime syksynä kyseiseltä tekijältä. Uistimet luvattiin avovesikauteen mennessä ja näin tapahtuikin. Ja lupailin ottaa uistimia lisää jos niillä kalaa nousisi.
Vaaput saapuivat ja sen enempää tarkastelematta talliin odottamaan veneen valmistumista.
Sitten tuli aika jolloin uistimet pakkiin siitä se V-käyrä lähti nousuun, Vaappujen runkolangassa paljasta pintaa balsaan asti (liian suuri loveaminen) ei ollut saanut lakattua täyteen. Sitten turpalevyt osasta täysin irti ja nokkalenkissä suora aukko balsaan (suuressa osassa).koukkujen kiinnitys lenkit ruosteessa , ilmeisesti jo käytettyjä. Pinta lakkaukseen jäänyt reikiä.
Sain yhteyden tekijään s-postilla koska en ollut laatuun tyytyväinen, herra lupasi ilman muuta ottaa uistimet takaisin samalla kaupalla kun kauppa oli tehty 600€ posti-ennakolla.(kaupan purku)
Ja YLLÄTYS uistimet jäi häneltä noutamatta. Henkilöä tavoittelin s-postilla eikä vastausta saanut vaikka muuta kautta olen kuullut että herra on ollut yhteydessä muihin henkilöihin . Ja bumerangina paketti tulee takaisin. Näin ollen meni rahat aika hukkaan koska jos alan niitä itse työstämään uusiksi niin työ on melkoinen.
Tällaisia kauppa kokemuksia tästä kyseisestä myyjästä joka uistimia kauppailee.
Mitä itse tekisit kyseiselle kauppiaalle?
Kannattaisikohan kyseisen henkilön tehdä asialle jotain.
Onhan herralla asian mukaiset nettisivut ja useamman vuoden kauppaa tehnyt ilmeisesti :http://www.moskari.com/
Muutama kuva liitteenä:
Ps. jos asian omainen tämän lukee ja rahat palauttaa niin viesti voidaan poistaa.
Tämä saattaa aiheuttaa jonkin moista keskustelua toivottavasti..
harmi, että kaverilla on laatu ja luotettavuus laskenut. Luottovieheitä ovat nämä ns. porilaiset olleet ja taimenelle ovat kelvanneet useasti merkkivieheiden seasta. Näillä markkinoilla ei vaan kovin pitkälle pääse jos homma alkaa rykimään...
Itselläni oli noita muistaakseni 6 kappaletta ja sen perusteella ei voi ainakaan kestävästä vaapusta puhua. Tietenkin kaikilla sattuu lapsuksia ja huonojakin yksilöitä, joten minun otanta on aika pieni. Itselläni noista kuudesta taisi 3 hajota 1-3 hauen jälkeen. Loput 3 möin pois. Työn jälkeen olin ihan tyytyväinen, mutta runkolankojen asennuksessa ei ollut kaikki kohdallaan.. Yksi 3kg hauki runteli ekalla reissulla ja ekalla tärpillä runkolangan selän puolelta puoleen väliin esiin, joten se vaappu oli sitten siinä.
Täällä odotellaan edelleen ennakkotilaus pakettia. Oli herra unohtanut kokonaan lähettää minun vaaput. 14.6 piti lähetys minulle lähteä. Mutta eipä näy vaappuja. No toivotaan että ne vielä tulee, jos ei niin toivon että rahani menevät hyvään tarkoitukseen.
eilen kävin taas tarjoamassa kyseisiä vaappuja ahdin ihmeellisille alamaisille..
tällä kertaa jopa sain yhen maastopukuun sonnustautuneen taimenen originellin sijaan.
painoa veijarilla oli peräti 1kilon verran, mutta vaappu sai pahemman kerran siipeensä. onhan tuo tietty pieni ja hentoinen vaappu ja ei ole soveltuva noinkin 'isojen' mörköjen kalastukseen.
jälki vaapussa oli kuitenkin sen näköinen että olisi suurempikin uppotukki tainnutettu.
tuntuu kyseisissä vaapuissa olevan todella paljon eroa uinnissa, vaikka pitäisi olla valmiiksi säädetty kalastavaksi. toiset hakee potkii ja toimii niinkuin pitääkin ja toiset vetävät aakeeta laakeeta ympyrää päätyen lopulta pintaan.
ei taida tämän kokeiluerän jälkeen ostaa enempää.
Itselle tuli kuva ostaessani että halpoja ovat, ja kauneusvirheitä mahdollisesti. Tilasin aikanaan 4 tai 5 vaappua, edullisia olivat, uivat hienosti, ja ovat saaneet peliaikaa. Tuloksena Saimaalla on ollut: yksi jäänyt hauen suuhun, pari haukea, alamittaista, ja isoin enkkavetotaimen, kooltaan 2,4kg. Itse olen ollut tyytyväinen, (ei nuo kaikkein kauneinpia vaappuja ole, mutta toimivia pelejä. Ja saavat yhä peliaikaa...
Tavarassa on virhe, jos se ei vastaa sovittua
Tavaran lajin, määrän, laadun, ominaisuuksien ja pakkauksen on vastattava sitä mitä myyjä ja asiakas ovat sopineet.
Kun virhettä arvioidaan, otetaan huomioon lähinnä yleinen mittapuu, ei yksittäisen kuluttajan odotuksia.
Tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun
tavarassa on valmistusvirhe
tavara ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu
tavara ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu
tavara ei ole pakattu asianmukaisella tavalla sen säilyttämiseksi tai suojaamiseksi
tavara kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa
tavaralle ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä
tavara ei täytä turvallisuusvaatimuksia
Myyjän vastuu virheestä on suuri tavaran elinkaaren alussa ja pienenee tavaran ikääntyessä. Tavaran voi odottaa kestävän normaalissa käytössä sen mitä samanlaatuisten ja -hintaisten tavaroiden yleensä oletetaan kestävän. Tavaroiden oletettavissa oleva kestoikä on yleensä pidempi kuin niille annettu takuu.
Jos virhe ilmenee kuuden kuukauden sisällä ostohetkestä, virheen oletetaan olleen tavarassa jo ostohetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle. Tämä ei koske elintarvikkeita tai vastaavanlaisia tuotteita, joiden ei voida olettaa kestävän yli kuutta kuukautta.
Jos rahaa on ylimääräisenä niin täällä on pohjaton kaivo mihin mahtuu D:
Aina kannattaa vaatia rahansa takaisin koska tollaiset myyjät eivät muuten opi vaan jatkavat samaan malliin.(Tällaisissa tapauksissa itse hakisin vaikka ei summa olisi 20€)PERIAATE.
Moi!Tilasin kerran aika ison partin ,mutta oli myös suuri pettymys.
Vallitettavasti nämä virhevastuut mitä luettelet edellä
eivät koske yksityisten ihmisten välistä kauppaa vaan kuluttajan ja kaupan.näin ollen reklamaatioissa ei ole muuta pohjaa kuin hyvä tahto.Tai pahimmillaan niin sanottu perävalo takuu.kimmo
Muutaman vaapun omistaneena, niin moskarin vaaput maksaa noin 7€ niin varmaan nämä on vain käyttöön tehty, jos joku luulee sillä hinnalla saavan näyttelykappaleen niin ihmettelen mitä pyörii mielessä..
Tarkoittaako käyttö sitä että käyttötavara voi hajota heti kun sen käyttöön saa.. Eikö ostajalla ole kuitenkin oikeus mainita ja varoittaa mahdollisia muita asiakkaita jos toimitettu tavara ei vastaa myyjän mainostamaa laatua tms. Itsellä oli jo tilaus sisällä mutta tämän keskustelun luettuani totesin että parempi säästää rahat johonkin laadukkaampaan tavaraan.
Voi jumalauta teidän kanssanne!! Kai te nyt tajuatte, jos esimerkiksi autokauppaan menette, että lada on halpa, mutta samalla myös heikompi ja paskempi kuin mersu joka on laadukkaampi, mutta luonnollisesti kalliimpikin. Asia koskee kaikkea tavaraa nykymaailmassa, on kyse sitten pesukoneesta tai polkupyörästä tms.
Legendaarinen möläytys 'hyvää ei saa halvalla' pätee tässäkin.
HERÄTKÄÄ!
Ton ny näkee silmälläkin et noista vaapuista ei ole kun saunan sytykkeeks. Jostain koivu klapista kossupullon jälkeen veisteltyjä tai ainakin siltä ne mun silmään näyttää ei kyllä ikinä tulis mieleen edes pistää ton näkösiä uimaan.
Miul on useita Moskarin eri malleja vähän vanhempia. Kyllä kalamiehen pitää osata vaappu virittää ja kaikki on saanu virittämällä uimaan. Kalliitakin vaappuja joutuu usein kovaan vetoon virittelemään. Moskarin pienet villiuintivaaput ovat siitä vaikeemmasta päästä virittäjälle. Vähän karskin näkösiähän nuo on, mut kyllä vaapun nätteys on tehty enemmän kalamiestä varten. Hinta/kpl on sellanen, ettei varmasti paljon katetta jää. Noissa miun vaapuissa on jopa liian paksu lakkaus. Pienikin hauki osaa tuhota erityisesti balsavaapun täysin melko helposti, ainakin jos pääsee veneessä potkimaan tai koukut jää havakseen. Onhan tuo arvokas läjä vaappuja kerta rysäyksellä jos ei laatu kunnossa, että toivottavasti saatte asiat sovittua.