Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Hankinnassa jarrullinen traileri

Takaisin keskustelualueille
1.   Hankinnassa jarrullinen traileri    Markke - 8/8/2012 10:55:37
Moro Hankinnassa olisi jarrullinen traileri ja aikani netissä surffattuani päätin kysäistä kokemuksia foorumilaisilta. Edellinen oli Farmin V10, joka jäi pieneksi kaluston vaihdon myötä. Kantavuutta pitäisi olla reilut 1000 kg. Vene Faster 560 noin 620 kg, kone Honda 90 noin 180 kg , bensatankki 140 l + muut härpäkkeet akku, ankkuri, kalastusvermeet jne. niin tuo 1000 kg alkaa olla aika lähellä ja vähän reserviäkin olisi mukava olla. Listassa vielä mukana ainakin Majava, Jsi, Farmi, Starset. Hinnat näyttävät pyörivän karkeasti 2.800 - 3.800 € välillä. Kokemuksia kaipaisin ainakin ko. merkeistä ja mahdollisesti muitakin suosituksia, joita en ole tullut huomioineeksi. Irroitettavia perävaloja en halua, koska sähköremppa on todennäköisesti niissä kuitenkin odotettavissa. Kunnon vinssi olisi hyvä olla (Goliath?). Farmin ei oikein 5 vuoden kokemuksella vakuuttanut. Kävelysillat plussaa jne. Mielellään kaksirunkoinen. Lisäksi pähkäilen yksiakselisen ja telikärryn kanssa. Edullinen ostopaikkakaan ei olisi pahasta :) Kaikki plussat ja miinukset erittäin tervetulleita. Markke
2.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    Tobie - 8/8/2012 11:01:44
Thule
3.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    emppai - 8/8/2012 11:06:02
Starset, laitoin jo kalamies.comiin viestiä asiasta.
4.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    abo - 8/8/2012 11:16:43
Respoja on Jsi ja Farmi noista, Respoa myydään muillakin nimikkeillä, saattaa saada huokeammalla McSea/Bison tms myyntinimellä. En nykyisellään tiedä kyllä yhtään syytä jättää AKUakaan ulos traileriharkinnasta, uudet AKUt on ihan fiksui kärrejä. Trailconista on saanut hyviä hintoja AKU ja Respo kärreille, tosin hintahajonta ei ole kovin suurta, mut satkun pari saattaa säästää kyselemällä. AKUssa on nykyisin Goliat-vinssi, ainakin osassa.
5.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    fuster - 8/8/2012 12:26:19
ALBERNI R Premium venetrailerit tieliikennekäyttöön Alberni R Premium 1500VLJ monirunkoinen kuumasinkittyä terästä kätevä peräkippi seitsemän kölirullaa Gollitah 12AF automatic vinssi nokkapyörä vakiona pituus 680 cm kokonaispaino 1500 Kg kantavuus tieliikenteessä 1100 Kg yksiakselinen, lehtijouset, iskarit kuumasinikityt teräslokasuojat 4 kpl tukevia sidontalenkkejä http://www.alberni.fi/venetrailerit-tieliikennekayttoon ------------------ Tai kotimainen HT-Truck OY venetraileri joka tehdään veneen mittojen mukaan? http://www.ht-truck.fi/?venetrailerit,20
6.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    mikkes - 8/8/2012 13:56:48
Majavassahan nuo takavalot käännetään ylös ennen veteen peruuttamista. Systeemi varsin toimiva, kunhan muistaa vaan käydä kääntämässä. Kölirullien säätö, myös korkeussuunnassa onnistuu helposti. Eikä nuo kaasujousikuormitteiset sivurullatkaan huono keksintö ole. Viimekesänä hankkiessan traileria, parhaan tarjouksen teki Kuopion Venevälitys, josta sitten kaupat tein. Oma kokemukseni peräkärryistä on, että alle 1500 kilosissa kärryissä teliratkaisusta ei ole kuin haittaa. Joku tästäkin varmasti toista mieltä, ja jyrkästi ;)
7.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    f - 8/8/2012 16:41:14
Harvempi noita kaikkia on kokeillut, joten täytyy tyytyä kehumaan omaansa :-). Nuo Respo-lähtöiset trailerithan ovat ymmärtääkseni sitä huokeampaa päätä ja Majava taas on kalliimpaa päätä joten jos niitä vertaa, ei välttämättä lähdetä ihan samalta viivalta. Kaikkia ominaisuuksia ei edes heti huomaa, vaan jokin laatukysymys voi tulla esiin vasta 10 V kuluttua tai sitten ei, Itselläni on Majava 2000 kg, ja se on ollut miellyttävä tuttavuus. Aikaisemmin minulla olijoku Vihe 750 kg malli ja peräkärrynä on AKU. Majavassa on myös laadukkaat AL-KO:n vinssit. Muistaakseni joku Majavan malli myös voitti vertailun. Toisaalta jos yksi malli voittaa, se ei tarkoita, että toinen malli olisi paras. Jos vedät todella paljon, kannattaa ehkä harkita telimallia. Muuten yksiakselinen on edullisempi ja helpompi käsitellä ja halvempi ylläpitää.
8.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    Gavarc - 8/8/2012 18:56:59
Ite ostin just Majava vt 1500- kiikuttimen. Vaikuttaa toimivalta, vinssinä ts 16 koljatti. Hintaa jäi karvan yli 3 kiloa. Nokkapyörä sais kyllä olla järeämpi.
9.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    KalaPakissa - 10/8/2012 0:52:55
Majavan 1300 kilon kokonaispainoisesta kokemusta, mielestäni hyvä traileri. Lehtijousellisena ehkä hieman korkea, mitä en sano moitteena vaan ominaisuutena. Thulen kärryjä kannattaa myös katsella. Taitavat olla kaikki kumivääntöjousilla, se ja hieman peruskärrystä poikkeava runkorakenne tekee kärrystä matalan ja tukevan.
10.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    KalaPakissa - 10/8/2012 1:10:07
Edellisessä viestissä mainitsemani Thulen runkorakenteen (pulteilla kasattu kuumasinkitty teräsrunko) avulla traileriin on helppoa tehdä laajat säädöt ja siirtää jopa akselin paikkaa. Käsittääkseni trailerit myös kootaan Suomessa joten niitä on helpompi ja halvempi tuoda maahan osina.
11.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    -SeaFun- - 12/8/2012 21:29:04
Jos pieni mainos sallitaan, niin minulla on myynnissä Majavan 1300kg traikku vm 2008. Nettivene id 483943. Traileri on toiminut hyvin Yamarin 5940 veneen kanssa. Jos haluaa hifistellä, niin vinssin voisi vaihtaa parempaan. Traileri on katsastettu tänä kesänä.
12.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    känsä - 8/8/2012 11:38:56
Muuli 1350A voisi olla kuin nenä päähän kantavuuksineen. Muulit pakkaavat aina unohtua näissä venetrailerikeskusteluissa - en tiedä miksi. Itselläni 750- ja 1000 -kärryt. Jälkimmäinen katsastuksista läpi heittämällä kaikki kaksi kertaa kun katsastanut. Kärryt saavat kilometrejä kohtuu paljon. Ainut mitä ne eivät ole vielä saaneet on merivesikosketus - ehkä siinä syy, miksi ovat kestäneet. Ei jarru- eikä laakeriongelmia. Valo-ongelmat välttänyt ehkä sillä, että sumutan koskettimet keväin syksyin. Vinssi molemmissa peruspaska, en tiedä, mikä uusissa kärryissä.
13.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    tabuf - 8/8/2012 12:03:39
Jollain toisella foorumilla kehunut omaa Majavan 1300 kg traikkua, joka tuli veneenvaihdon myötä hankittua. Toimiva, ennenkaikkea kippi on erinomaisen hyvä ja toimiva. http://www.majava.fi/fi/tuotteet/venetrailerit/jarrulliset-venetrailerit/vt-1300
14.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    J__L - 8/8/2012 20:32:52
Täällä myös tuo Majavan 1300kg traikku. Erittäin toimivaksi todettu. Vinssi hyvä (Goliath), kunnon kävelysillat, kääntyvät valot hyvät, takatuessa olevat kaasujouset auttaa kun nostaa venettä tuulessa (helpompi ajaa väliin), kippi pelittää paremmin kun otin toisen jousen pois (ei ole enää niin jäykkä).
15.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    fuster - 9/8/2012 11:55:49
Tuo 2-akselinen olisi kenties tuo paras malli vaan koskakohan saadaan hydraulijarrut levyillä :-) ja tuohon alle vielä 'pienet' 12-13' tuuman renkaat (vrt. kuva) + ledivalot
16.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    Gavarc - 8/8/2012 19:17:47
Joo, tuo mun maininta 'kiikutin' = traileri. Tuossa taannoin kiskoin hetken sukulaiskansan valmistamaa 1500 kg kumivääntönylkytintä... Joten tuo lehtijousinen oli mun valinta. Tiet kun sattuu olemaan aika usein muuta kuin kestopäällysteisiä.
17.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    Markke - 9/8/2012 9:33:24
Loppumetreillä näyttäisi kääntyvän starsetin ja majavan välille. Oliko tuossa lehtijouset vai kumivääntö? Tuon 1500 majavan kantavuudet riittäisivät, 1300 voi olla hieman kiikun-kaakun. Mistä ostit? Markke
18.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    saarisika - 8/8/2012 22:54:35
Itse olen kiskonut aika monta merkkiä ja mallia.JSI on vankka ja hyvä.Majava on mielestäni paras.Erot tulee esiin kun nostaa vauhtia,ei notku,heiluta veturia,ei mitään yllättävää.Suosittelen teliä jo turvallisuuden vuoksi (yks rengas hajoo,ei aiheuta välittömiä toimenpiteitä.)Vakavuus vedettäessä ihan eri luokkaa kuin yksiakselisella.Jos veturi ja hanuri kestää,ota suosiolla hyvä telikärry,saat siitä iloa 20 vuodeksi ja jälleenmyyntihinta säilyy,olethan toki katsonut käytettyjen tarjonnan,sieltä näkee mikä on paras vaihtoehto.
19.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    Kettu - 8/8/2012 23:04:26
Mikäli hintapolitiikka ei ole ihan kireä, niin ääni ehdottomasti Starsetille. Tukeva tuplarunko, ison miehen kestävät lokasuojat, takavalot ylhäällä, monipuoliset säädöt, kulkusilta, jne... Majavan uusissa malleissa kippaa koko peräosa, mikä arvelluttaakin, että kestääkö uloimmat runkoputket koko veneen painon ajansaatossa kun nostoja tulee paljon.... Taitettavat valotelineet hieno idea, mutta kuinka kestävät käytössä??? Viron tekeleistä ei kokemuksia, mutta mutta.... Kannattaa miettiä omat tarpeet ja käyttö. Tarjouksia kannattanee kysellä monesta paikkaa. Näin kiteytetysti, halvalla ei saa hyvää!
20.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    isoo - 9/8/2012 8:10:31
Valmistaako joku teliakselisia venetrailereita?
21.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    jamppe2 - 9/8/2012 9:44:04
Kysy tarjousta Metallityö Jouko Niemiseltä Sauvosta. Omassa 1300kg Jokke-trailerissa on kippi, leveä kävelysilta, Goliathin vinssi, Al-ko vermeet, 2 runkopalkkia. Varusteisiin voit itse vaikuttaa tilatessa, samoin esim: liinojen kiinnityspisteisiin tai kölirullien määrään/materiaaliin. Toivottavasti kaveri tekee vielä trailereita.
22.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    Gavarc - 11/8/2012 23:39:41
Oman kyselykierroksen perusteella hinnat vaikuttaa olevan suht lähekkäin. Pienemmät toimijat halvempia, erot suuruusluokkaa 400€. Keskisestä Suomesta ostin, en rupea mainostamaan.
23.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    Tobie - 9/8/2012 19:13:15
Tuplarunko,2-akselia,laatua=Thule
24.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    toni - 9/8/2012 23:01:57
Yks paikka mistä varmaan kannattas kanssa vielä kysyä, Sport Trailers Mikkeli. Teetin siellä itelleni viime kevättalvella trailerin. Halusin telikärryn mutta tuntuivat olevan vaan järjestään niin isoja, pituuttakin yli seittemän metriä. Kävin tuolta sitten kyselemässä miten olisi telikärry noin tonnin kantavuudella ja pituusluokassa noin kuus ja puolmetriä. Kantavuutta tuli lopulta 1400kg kun päädyttiin 1700kg:n vetopäähän ja pituutta 670cm. Se mitä sitä nyt tuossa keväällä tuli tien päällä hinattua niin eipä kaduta yhtään ja hintakin jäi siihen vähän päälle kolmeen tonniin. Pitää kattoo jos löytäs jostain kohta puolin vaikka kuvan tähän jatkoksi.
25.   [Vt] Hankinnassa jarrullinen traile...    -SeaFun- - 13/8/2012 10:41:31
Traileri myyty.