Moi!
Saattaa olla että asiasta jo ollut puhetta, itsellä tuli eteen 1400h kohdalla.
Kuvassa näkyy kompressorin hihnan kiristin ja kun kuvaa katsoo tarkkaan näkee ongelman joka ”hoitamattomana” aiheuttaa matkanteon keskeytymisen..
Korjaustoimenpiteenä täyttöhitsaus ja uusi jousi.
Hyvin korjattuna / modattuna jousen ja stopparin väliin esim teflon palanen liukupinnaksi..
Tiedoksi kun huollatte moottoria.
Kireitä
niin ja valitettavasti sama koskee V 6 moottoreita on vaan hieman hankalampi korjaa (mutta ei ole onnex tullut vastaan tähän mennessä kuin 2 kappaletta)siihen jousen ja lohkon väliin jotain joka kestää kulutusta :) kireitä
Näyttäisi olevan minulla vielä kunnossa, kun äsken katselin... siis toistaiseksi. Mitähän siihen kannattaisi laittaa väliin?
Myös 'Piru'lle vielä erityiskiitos kaikista vinkeistä. Overspeed häly kiusannut jo jonkin aikaa ja löysin vanhoista kirjoituksista (pirun) että vaihteen siirtäjän mikro kytkin mahdollisesti viallinen, sijaitsee lohkon ja öljytankin välissä. Liittimistä irti => mittaamaan, vika näyttäisi olevan juuri mikrossa. Huomenna piuhoihin jumppi ja savun hälvetessä tarkastamme kytkennät:))
Sunnuntaista alkaen kellutaan Ahvenanmerellä viikko toivoen jotain tapahtumia. Kireitä
Toi vaihteen mikrokytkin oire tulee esiin myös jos a/thr tippuu pois ilman mitään syytä. Minullahan tuo oli todella pitkä ja v mäinen vika...
Sinne jousen väliin esim ohutta teflon mattoa/spiraalia? Itselläni oli kulunut/paskana, se kuvassa näkynyt lohkon stoppari, jousi ja jousen yläpuolinen 'kuppi' jossa jousi. Se mahdollisti sen ettei hihnapyörä ollut välttämättä linjassa kokoajan. Selittää varmasti miksi minulla meni välillä hihna nopeasti huonoon kuntoon.
Jos et saa sinne jousen väliin mitään laitettua, niin lämpöä kestävä vaseliini on valmistajan ohje. Itselläni jousen huonoon kuntoon menemiseen vaikutti varmasti olematon rasva / rasvauksen puute. Ihan itse olen huoltanut :)