Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

sm-kisat kajaani

Takaisin keskustelualueille
1.   sm-kisat kajaani    saku - 11/12/2014 21:10:38
Kun alkaa olla aika varata majoitusta kisoihin olis hyvä tietää että onko huhu totta, että kisoissa olis treenikielto? Mikäli tälläinen kielto on totta niin perustelut sille olis mukava kuulla. Voisiko joku järjestävästä seurasta vastata kysymykseen.
2.   [Vt] sm-kisat kajaani    bako - 12/12/2014 1:04:42
itse kuulin että perjantai on treenikieltopäivä.
3.   [Vt] sm-kisat kajaani    kuhanappaan - 12/12/2014 18:02:43
Pitääkö tämä todellakin paikkansa ? Taitaa paikalliset pelata kotia päin hommaa :D Kait miehistön kokokin on rajoitettu että ei säippämiehet juhli:D?
4.   [Vt] sm-kisat kajaani    sepedeus10 - 13/12/2014 19:50:16
Itsekin kuulin, että ovat laittamassa treenikieltoa (torstai) ja perjantai, kuuleman mukaan veneet partioivat kisa-alueella,ottaen nimiä veneistä, jotka on vesillä kieltopäivinä. Jos kilpailuun osallistuvia tavataan, he eivät saa osallistua kisaan. Toivotavasti tämä on vaan huhu. Jos näin on, emme todennäköisesti osallistu tulevaan SM uisteluun. Emme voi tulla alkuviikosta treenaamaan töiden vuoksi. Paikalliset ehkä pärjäävät, näilllä säännöillä. Mikähän mahtaa olla perustelu treenikiellolle ? Iisalmessakin kala söi aika hyvin , vaikka harjoiteltiin. Seppo
5.   [Vt] sm-kisat kajaani    saku - 13/12/2014 22:53:29
Erikoista on se että ei järjestäjistä kukaan ei asiaa kommentoi.
6.   [Vt] sm-kisat kajaani    PP - 14/12/2014 10:39:40
Kuultuani jo aikaa sitten aikomuksista perjantairauhoituksen suhteen, totesin sen olevan huono ratkaisu. Myös heti alkuun todettakoon, että Nuasjärvi on kotivesi, olemme mukana SM-kinkereissä ja en ole mukana SM-organisaatiossa. Huono ratkaisu mm. seuraavien seikkojen vuoksi: 1. Vaikea valvottava ... totesin, että mm. eräs venekunta tulisi kiertämään kieltoa aikaisemmin esitetyllä tavalla ... etiäinen ;) 2. Ei ole tasa-arvoinen niitä kilpailijoita kohtaan, jotka syystä tai toisesta pääsevät treenaamaan vasta loppuviikosta. 3. Joudun itsekin mahdollisesti ajamaan asiakaskeikkaa Nuasjärvellä myös perjantain, tai sitä ajaa joku palkkaamani henkilö, joka olisi myös sääntöjen vastaista. Rauhoituksesta olisi myös hyvää, kuten: 1. Monet tälläkin palstalla ovat sitä mieltä, että paremmuus kisoissa ratkaistaan ainoastaan jumalattomia massoja pyytämällä, oma näkemykseni on toisenlainen. Yhden päivän rauhoitus nostaisi merkittävästi saalismäärä kisoissa, tämä on fakta. 2. Jättää pelimiehillekin mukavasti puntaroitavaa pelipaikan suhteen yhdeksi päiväksi ... mm. keliolosuhteiden seuraaminen korostuu. Ennen kuin kukaan kuitenkaan kuolee aneurysmaan tämän asian vuoksi, niin hengitetään syvään, eikä lähdetä arvuuttelemaan asioita suuntaan eikä toiseen ja annetaan SM-organisaation vastata rauhasta ... ovat kenties kalalla, siellä missä meidän muidenkin pitäisi olla ;) Antti
7.   [Vt] sm-kisat kajaani    Parkku - 14/12/2014 15:58:33
Onkohan tämän aivan käsittämättömän ehdotuksen takana sama henkilö joka tämän vuoden kuhakunkun esikisassa päätti päivää ennen että yhden kalan kisa,syksyllä päätti että ensi vuoden kainuu cupissa on miehistökerroin ? Kuullostaisi ainakin samalta mieheltä.. ei kyllä mökkiä uskalla varata ennen kuin tämä tieto vahvistuu..
8.   [Vt] sm-kisat kajaani    haukiraippa - 16/12/2014 18:53:33
Kertokaas nyt mulle ja varmaan muillekkin!! Millä lakipykälällä( tai säännöillä)voi kieltää esim.perjantaina veneellä ajelun ja kaikuluotauksen kisa-alueella? Juu ja hyvä pointti VL:tä! Veneitten viennistä yms.
9.   [Vt] sm-kisat kajaani    ketl - 13/12/2014 20:07:05
Ei tuo treenikielto mikään uusi juttu ole. Erään toisen kalastusmuodon kohdalla treenikielto SM kisoissa ollut kauan. Kannatan moista tasapuolisuuden nimissä ja viikko on se oikea pituus.
10.   [Vt] sm-kisat kajaani    TommiT - 13/12/2014 21:00:07
Nyt kyllä ei varmaan kellekkään mene jakeluun miksi tuo olisi kaikille tasapuolista? Kerrotko lisää... Järveä ei voi rauhottaa kaikelta kalastukselta vaan kielto voidaan kohdistaa kilpailijoihin. Jos haluaa kisata, ei saa olla järvellä to-ma. Tietysti yksinkertaista. No vaikkapa minä palkkaan kolme ystävääni veneineen ja miehistöineen treenaamaan to-pe järveä. Sillehän ei voi kukaan mitään. Tuo rauhoitushan on tasapuolista ideaalimaalmassa, missä kaikki tulee kainuuseen koko viikoksi treenaamaan. Tosi maailmassa se ei palvele kuin paikallisia, jotka tuntee järven vinkeet olosuhdemuutoksissakin.
11.   [Vt] sm-kisat kajaani    ketl - 13/12/2014 21:34:42
On se hyvä että jollain on konstit valmiina miten sääntöjä kierretään. Tottakai järjestäjille tulee kielloista lisätöitä valvonnan muodossa. Eihän kalastusta voi kieltää kaikilta ko järvellä. Ainahan paikallisilla on etu puolellaan, riippuen tietenkin kuinka taidokas on. Rutinaa on aina oli kisat missä tahansa.
12.   [Vt] sm-kisat kajaani    jussi 80 - 13/12/2014 21:55:49
Asiahan ei minulle kuulu, mutta kellä on oikeus katsoa henkilöllisyys veneessä olijalta joka ei osallistu kalastukseen.
13.   [Vt] sm-kisat kajaani    tommit - 13/12/2014 22:04:11
Eli et osaa edes huonosti perustella, minun mielestäni hölmöä kantaasi. Ja mitäpä luulet kuinka helppoa on saada nuasjärvelle ja vuokatin alueelle kaiken kattava täyskalastuskielto kahdeksi päiväksi elokuussa? Täysi mahdottomuus.
14.   [Vt] sm-kisat kajaani    ketl - 13/12/2014 23:50:15
Viikkoa ennen miehistön kokoonpano järjestäjälle, ja jos tavataan kisa-alueella treenaamassa niin diskataan. Varsin yksinkertaista, kun nuo uisteluveneet on helppo tunnistaa muusta joukosta. Täyskieltoa ei tarvita.
15.   [Vt] sm-kisat kajaani    jussi 80 - 13/12/2014 23:07:15
Taaskaan ei kuulu minulle mutta, ajattelin kyllä ihan harjoittelijan kannalta tuota kielto hommaa. Tuotahan on ihan mahdoton valvoa, kalastuksenvalvojana sen tiedän ettei saa keltä tahansa kyselemään henkkareita.
16.   [Vt] sm-kisat kajaani    galle - 14/12/2014 1:28:20
Miten voidaan puhua tasapuolisuudesta jos suurin osa kilpailijoista on ensi kertaa järvellä suoraan kisassa? Tätä menoo tulee kyllä kaikkien aikojen farssi. Perjantain reenikielto on meidän mielestä ok ja muutenkin olisi ollut tuulipäivä todennäköisesti. Mutta useemman päivän kieltäminen silkkaa tyhmyyttä. Kilpauistelu kun ei oo tuurilaji. Töitä tekemällä pärjää, jos pärjää. -Juuso
17.   [Vt] sm-kisat kajaani    VL - 14/12/2014 9:09:50
Perjantain reenikielto ei todellakaan ole ok. Tässä reenikieltohuhussa on pakko olla kyse todella huonosta vitsistä. Se on ihan sama kuinka rikki järvi reenataan. Se on ihan tasapuolista kaikille. Voittaja saadaan ratkaistua riippumatta siitä tuleeko kalaa 10 vai 100 kiloa voittajalle. Itselle ja uskoisin, että monelle muullekin SM-reissussa on kyse uuteen vesistöön tutustumisesta. Jos menestystä tulee niin se on sitten vaan plussaa reissulle. Pitäiskö täältä pirkanmaalta raahata hirvee vetouistelukalusto alkuuviikosta sen takia, että pyörittelee perjantain tai torstain peukaloita tai vetää naamarit. Sitä hommaa voi tehdä kotiseudullakin. Oikaiskaa nyt ihmeessä järjestäjät tämä todella huono vitsi.
18.   [Vt] sm-kisat kajaani    Jarppa81 - 14/12/2014 10:24:49
Täysin samaa mieltä kun VL. Joutuu kyllä miettimään osallistumista jos tuommoset reeni kiellot tulee.
19.   [Vt] sm-kisat kajaani    triplex - 15/12/2014 10:06:04
Lissu vastaa: Kuhakunkussa alkuperäinen ajatus oli kerätä kaikki kalat perjantaina, mutta vaikka touhuilin kovasti kuhakunkun eteen, oli seuran sisäinen päätös muuttaa sääntöä yhdelle kalalle. Itse olin sitä mieltä, että jos on toitotettu että kaikki kalat, ei sitä sais muuttaa, mutta jos enemmistö sanoo muutetaan, vähemmistö myötäilee. Perusteluna itse esitin sitä, että saadaan enemmän tuloja kaloilla kun rahallinen panostus palkintoihin oli ennätyssuuri. Lopputuloksena kokonaisuudessaan oli, että kalastuskisat nippa nappa meni voitolle - samaan aikaan järjestetty disco ilta toi meille voittoa. Nyt itse olen vähemmistössä kalakisan suhteen, hoitelen jäsen eskimon kanssa Steve´n Seagull keikkaa sekä bileitä. Toivotaan että uudet säännöt ovat selkeät eikä tule tälläistä muutosta enää. Sen voin sanoa, että mitään kerroin sääntöjä ei ole tulossa kuhakunkkuun- mikäli tulkitsen Åkea oikein. Meillä tärkeintä on aina ollut että oli sitten 1-10 ukkoa veneessä kaikki viihtyy ja sarjojen avulla useammat voivat voittaa jotain. Kyllä kerroin asisassa on sikäli ideaa, että nykypäivänä säippäys jne. vaatii ukkoja veneeseen ja mökkiuistelijan on heikko pärjätä kahdella miehellä 4 miestä vastaan. Mielestäni järkevämpi olisi tehdä Kylänmiesten sarja jossa annetaan mökki ukkoille mahdollisuus. Miksi mökkiukkoja kannatan - ne on tärkeitä startteja niin cupille, kisalle kuin budjetille. Hyvää joulua! T: Lissu
20.   [Vt] sm-kisat kajaani    triplex - 15/12/2014 15:01:59
post sciptumi vai mikä se on.... Lavastettu tilanne: Me lähetään Asserin kanssa treenaamaan perjantaina, kierretään järvi ympäri, touhutaan oikein kunnolla ja illalla oman seuran saunamestari maksaa meidän juopottelut.... Tosiasiassa haluan sanoa sitä, että kun tämä koko uistelu on mennyt niin kovaksi varusteluksi, kilpailuksi jne. niin onko järjestävä organisaatio ottanut huomioon, että joku roudaa 'haamuveneen' perjantaille. Veneen jossa on kaverit kalastamassa perjantaina ja vain luovuttaa datan eli lokikirjan pääveneelle. En pitäisi ollenkaan ihmeellisenä vaikka näin kävisi. Tätä ei voi periaatteessa mitenkään kieltää, eikä eritoten valvoa. Bensaa nuotioon heittää Lissu...
21.   [Vt] sm-kisat kajaani    triplex - 16/12/2014 5:32:25
He hee... voin sanoa, että olen saanut sähköpoistilla, facebookissa sekä ihan perinteisellä matkapuhelimentekstiviestillä kommentteja tästä treenaus asiasta. Yksikin jamppa lupas maksaa bensat+viinat mulle ja asserille. Kuten tiedätte, me ei asserin kanssa olla alkoholille persoja, niin ei vielä lyöty lukkoon diiliä. Yksi kaveri sanoi, että laita veneeseen live seuranta mistä kalamiehet voi katella videolta miltä paikalta ottaa, mihin ottaa jne. Yksi kaveri sanoi sitä, että eihän venettä voida diskata vaikka se pyöriikin perjantaina vesillä, mikäli miehistö on eri... Pitää perua ne meidän perjantai treeni puheet ja tietojen luovuttamiset - päätettiin asserin kanssa olla siinä torinrannan nurmikko alueella pussikaljan kanssa - ei jakseta tälläistä. Vettä nuotioon heittää Lissu -sammus piru tuo nuotio