Moro! Onko Suitsan 50-heppasessa joitakin 'kuristuksia' tms., esim. imusarjassa tai muualla? Vai riittääkö ECU:n optimointi tuomaan lisäheppoja? Konehan lienee sama, kuin 60hv (vai olenko väärässä)? Kiitokset etukäteen lisätiedoista!
On mahdollista että on muitakin eroja kuin ECU. Esim. 115 ja 140:ssä on erilaiset ECUt, mutta myös toinen nokka-akseleista on erilainen. Jostakin vara-osa luettelosta selviäisi onko nokat samat vai erilaiset.
Eri varaosanumero ei aina takaa että osissa olisi eroo. Saattaa olla valmistajalta tarkoituksellista pistää samalle osalle eri varaosanumerot jotta parempikatteista isompaa moottoria saa enemmän kaupaksi kun annetaan ymmärtää etä koneissa on enemmän eroja kuin todellisuudessa on.
Suzuki muutenkin vähän vaikea optimoida. Nykyään sekin onnistuu ihan Suomessa mikatekin kautta ainakin, tosin ecut lähtee ruotsiin ellei tilanne ole nyt muuttunut. Teholukemia eivät pysty lupaamaan samalla tavalla kuin esim mercun koneissa. Kun omaan 70hp koneeseen kyselin niin sanoi että noin 10hp ehkä lisää, )70-80-90 siis sama lohko mutta 90 on eri nokka-akselit) mutta vääntö ja tehoalueet kuulemma siirtyy paremmille kohdille. Itse tulin siihen tulokseen että jos tahdon lisää hevosvoimia, niin odottelen kun on pinkka kunnossa ja vaihdan konetta vain isompaan.
ECU ohjelmoitu Porin huoltokorjaamossa (kokeilemaan ei vielä pääse), nyt kuitenkin olis hyvä tietää onko koneessa esim. imusarjassa kuristuksia, tai muualla...?
Itselläni tarkoitus optimoida 90 hp Suzuki. Vanhempien Suzukin 90 hp ja 115 hp moottorien pitäisi olla samoja ecua lukuunottamatta. Varaosanumerot täsmäävät ecua lukuunottamatta. Suzukin 140 hp nokka-akselit eri varaosanumerolla ja sylinterien poraus hieman suurempi. Korjaamoiden mukaan noissa ei pitäisi olla imupuolella mitään kuristuksia, mutta itselläni ei ole tietoa asiasta.
Kiinnostaisi tietää, missä paikassa Porissa optimoit sen Suzukin Ecun. Mietinnässä on, ostaako suoraan 115 hp ecun, vai optimoiko tuon alkuperäisen.