Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

autopilotti

Takaisin keskustelualueille
1.   autopilotti    flipper - 26/5/2018 0:15:33
Olen hankkimassa raymarinen evo 100 pilottia mutta millä ohjaimella se kannattaa hommata uistelun kannalta, halvemalla ja yksinkertaisella kaukoohjaimella jossa on vain ilmeisesti päälle pois sekä vasen oikea ohjaus näppäin eikä varsinaista näyttöä, vai monipuolisemmalla ja kalliinmalla jossa lisäksi ainakin astenäyttö sekä kulkusuunta asteina ja ehkä jotain muutakin.
2.   [Vt] autopilotti    Penalti - 28/5/2018 9:50:50
Tämä saitti vetelee ilmeisesti viimeisiä kuolinkouristuksia kun keskustelua/vastuksia ei synny mistään aiheesta. Päätinkin vastata vaikka minulla ei juuri tuosta ko. laitteesta ole kokemuksia. Itselläni ollut kymmenisen vuotta Simradin AP 12 R pilotti. Tämä siis ihan perusohjaimella, ilman mitän digitaalisia näyttöjä. Perusohjaimesta pystyy kääntämään joko 1 asteen tai 10 asteen käännöksiä. Niin tarkaa tuo uistelu ei ainakaan itsellä ole että ihan 1 asteen tarkkuudella pitäisi penkkoja nuolla. Hyvä ja paljon käyttämäni ominaisuus on mielestäni se, että pilotin on voinut yhdistää plotteriin. Laitan plotterista päälle reittipisteelle 'navigoinnin' ja piotti seuraa sitten tätä valittua linjaa. Tähän Simradiin saisi kanssa digitaalisen näytön mutta itse en ole tälle löytänyt tarvetta.
3.   [Vt] autopilotti    pvata - 28/5/2018 12:30:03
Eikäs ev-100 mukana aina tule ohjausnäyttö vai saako sen nykyään ilmankin? No jokatapauksessa ehdottomasti se näyttö missä potikalla ohjaus. Jotenkin tuntuu oudolta että sitä näyttöä ei tulisi mukaan koska sieltähän säädetään kaikki asetukset ja valitaan esim reitti- ja kalakuvioajot. Tiedä sit saako nykyään nämä kaikki hoidettua reiskan näytöiltä(plotteri), mutta itse en ole kuin pari kertaa kokeillut pilotin ohjaamisa plotterin näytöltä ja minusta se vaan vie turhaan tilaa siitä plotterilta. Näitä tosin pitää aina miettiä omista lähtökohdista, isompi vene tarttee ehkä kaken tai toisen ohjausnäytön kaveriksi ettei esim kapiinin tartte menneä jos tarvitsee ohjata venettä.
4.   [Vt] autopilotti    Janne1 - 29/5/2018 14:40:27
P70r
5.   [Vt] autopilotti    flipper - 30/5/2018 18:45:14
Tuli tarkennus tuohon pilottiasiaan, myyjä (venetarvikeliike) luuli että paketissa ei ole näyttöä mut kun paketti avattiin niin siellähän on tuo p70. Ja yksinkertainen kaukoohjain onkin lisävaruste 299€ jos sellaisen haluaa.