Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Magneettinen häiriöalue

Takaisin keskustelualueille
1.   Magneettinen häiriöalue    JTH - 10/9/2018 12:24:38
Keväällä uistellessani Haukivedellä alkoi pilotti (reiska spx10) hattuilemaan; kääntyili itsekseen eikä totellut komentoja. Välillä toimi moitteetta päiviä, kunnes taas alkoi vetelemään omiaan. Alueellahan on kartan mukaan magneettisia häiriöalueita, vaikuttavatkohan pilotin gyroon. Onkohan kellään muulla ollut vastaavia kokemuksia. Niin ja palattuani reissusta on pilotti toiminut vallan hienosti. T:Jukka
2.   [Vt] Magneettinen häiriöalue    Vee-Pee - 10/9/2018 20:59:17
Pilotista jossa on tuo vastaava Gyro niin on kokemusta... Mitäs se näyttöpaneli näyttää kurssin suuntana? Eli näyttääkö sinne päinkää mihin pitää silloin kun sekoaa... Mulla on Gyro kiini alumiinisessä pulpetin etureunassa pystyssä ja huomasin, että pulpetin sisäpuolella olevassa tarvikelaatikossa teräsesineet ei saa olla siellä perällä jotka on lähellä Gyroa... Siihen sekoamiseen riitää kohdallani ihan hyvin teräksinen CRC-5-56 voiteluaine purkki puhumattakaan paksummista metalliesineistä. Rosterit, messingit ym. metallit jotka ei ole mangneettisia ei asiaan vaikuta, mutta pataraudat pitää pitää kauempana kompassista... V-P M V-P M
3.   [Vt] Magneettinen häiriöalue    JTH - 11/9/2018 7:36:29
Ongelman ilmetessä ei tullu pilotin näytön suuntia juurikaan seurattua. Vika ilmeni usealla tavalla; välillä alkoi itekseen kääntää jommalle kummalle puolelle, välillä kun käänsit vaikka 30 pinnaa oikealle, käänty kyllä, mutta käänsi välittömästi takasin, välillä 10 pinnan käännöllä kääntiki 90 pinnaa. Metalliesineiden kanssa on kyllä aiemmin ollut ongelmia, mutta niistä oon päässy eroon siirtämällä ne kauas gyrosta. Paattina on lasikuitu-hyttivene.
4.   [Vt] Magneettinen häiriöalue    kyrsä - 11/9/2018 11:10:02
Miksköhän lentokoneissa kielletään kännykän käyttö, pitää sammuttaa puhelin tai laittaa lentotila päälle????? Miettikääpä sitä. Tuosta älyluurin käytöstä on minulla omakohtaisia kokemuksia, jääkööt sikseen.