Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Autopilotti/plotteri pohdintaa

Takaisin keskustelualueille
1.   Autopilotti/plotteri pohdintaa    Silver_Lax - 10/10/2018 9:33:49
Tarkoitus hommata kaapeliautopilotti jota voi hallita karttaplotteri/kaiun näytöltä eli piirtää reitti ja komentaa ajamaan sitä. Tätä olen katsellut https://www.marinea.fi/lowrance--simrad-autopilottisarja-kaapeliohjaukseen-point-1-gpslla Veneessäni on Lowrance ELITE-9 Ti TotalScan. Heräsi epäilys onnistuuko tällä vertailtuani ominaisuuksia HDS -malliin? Lowrance ELITE-9 Ti TotalScan SmartSteer ominaisuus Voit hallita yhteensopivaa MotorGuide sähkökeulamoottoria Elite-9 Ti:n näytöltä Lowrance HDS-9 Gen3:n ominaisuuksissa mainitaan Lowrance autopilotti yhteensopivuus Voidaan käyttää autopilotin hallintalaitteena Uusiin ominaisuuksiin kuuluu myös äskettäin julkaistu SmartSteer ohjausliittymä, jolla voidaan ohjata järjestelmään liitettyä MotorGuide® Xi5 sähkömoottoria ja Lowrance autopilottia. Meneekö plotteri vaihtoon vai vaaditaanko jotain lisälaitteita, kaapeleita tms. vai toimisiko suoraan?
2.   [Vt] Autopilotti/plotteri pohdintaa    tkorkka - 10/10/2018 11:36:54
Minun mielestä, vaikka omat laitteet sitä tukevatkin, reitin ajattaminen plotterilta autopilotille on täysin yliarvostettu ominaisuus. Joku toinen toki voi olla toista mieltä. PAri kertaa tuota olen kokeillu, mutta en isommin innostunut asiasta. Käännöksistä tulee helposti kulmikkaita. Luulen että jos tuon ominaisuuden välttämättä haluat, niin laitteet menee vaihtoon. Enemmin miettisin auopilottia siltä kannalta, että onko kaapelipilotti alkuunkaan järkevä? Vai kannattaako vaihtaa samantien veneen ohjaus hydrauliseksi ja hommata hydrauliohjaukseen käyvä autopilotti? Kerran kun kaapeliohjaus syksyllä jäätyy, niin alkaa harmittamaan...