Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

DSC - track your buddy-toiminto

Takaisin keskustelualueille
1.   DSC - track your buddy-toiminto    JuhaP - 4/6/2019 14:22:30
Löytyisköhän palstalta asiantuntemusta tai muita saman asian parissa pähkäileviä... Yritän saada ko. toimintoa pelaamaan, laitteina Lowrancen Link8-meriVHF ja Garminin EchoMAP Plus 92sv- plotteri. Laitteet kytketty toisiinsa NMEA2000-verkon kautta, ja mm. AIS-toiminnot pelaavat moitteettomasti eli AIS-maalit näkyvät plotterin ruudulla tietoineen OK. DSC-puolella sitten sakkaa, ja tuntuu että DSC-informaatio ei joko välity plotterille, tai sitten plotteri ei sitä jostain syystä ymmärrä/ osaa lukea. Kummankin laitteen Asennusohjeita ja Manuaaleja olen tässä lueskellut, mutta mitään yksiselitteistä ei oma pää avaa... EchoMAPin manuaali sanoo että ko. laite DSC- infoa tukee, mutta haluamaani ”track your buddy”- toimintoa en vain toimimaan saa. ( kaverin vene MMSI-numeroineen sekä plotteriin että VHFään on syötetty ). Samaan aikaan kaverilla ko. toiminto toimii hienosti, käytössä samainen Link8-VHF mutta sen parina Lowrancen plotteri. Kytkentä hänellä myös vain NMEA2000n kautta... Osaisko joku opastaa tai oikeaan suuntaan ohjata että mistä kiikastaa? Olettaisin että vaikkakin tuo Link8 vihollisen valmistetta on, niin on siksi yleisesti käytössä oleva laitemalli että joku muukin ois sitä Garminin kanssa parittanut...tai ainakin yrittänyt... Sekä Garminin tukeen että Lowrance-tukeen (OPM) olen viestiä jo tyrkännyt, mutta vastakaikua eivät viestini ainakaan vielä ole herättäneet... Juha
2.   [Vt] DSC - track your buddy-toimint...    JuhaP - 6/6/2019 19:08:48
Eipä tämä kommenttien/ vastausten määrästä päätellen taida kaikkein suosituin toiminto oleva 😀 Itse itselleni vastaten, OPMn loistavalla tuotetuella oli aiheesta tietoa: ”Track your buddy toiminto toimii vain Navicon (Lowrance, Simrad ja B&G) yhteensopivien näyttöjen kanssa. Valitettavasti siis Garminin kanssa tätä toimintoa ei saada toimimaan.” Tämä siis tältä erää tässä. Juha