Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Ympäri mennään ja yhteen tullaan...

Takaisin keskustelualueille
1.   Ympäri mennään ja yhteen tullaan...    Vee-Pee - 16/7/2019 16:22:46
Noin 30-vuotta sitten tuli aloitettua Willen kelkoilla ja näitä tarvitaan edeleenkin... Ihan viimeisenä vetona alan painottamaan näitä pikkasen... Siipimutterin alle tulee 1-3 kpl. paksuja rosteri prikkoja... Mikään plaanari ei ole PARAS ! On vain kompromisseja ! Nää ei ole mitään 'työhevosia' vaan pienempien kuormien kiskomiseen tarkoitettuja poneja... V-P M
2.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    kyrsä - 16/7/2019 18:33:19
Toimiiko tuo kalustekulma vetoaisana? Millä kiinnitit kalustekulman, reikähän on amerikkalainen 3/16' tuumaa? Kiinnitys ei oikeen selviä noista kuvistasi.
3.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    TimoT - 17/7/2019 10:00:51
Kyllähän usein totuus on se että parhaat tehdään itse. Minullakin oli ensimmäiset plaanarit Willejä. Olin silloin sitä mieltä että kätisyyden vaihtomahdollisuus oli yksi lisäarvo. Paljon niillä vetelinkin kunnes kovassa kelissä käytös alkoi vaivaamaan. Kun Wille otti aallosta kunnon loikan, usein painohaulit rungon sisällä menivät väärälle puolelle josta seurasi loikan jälkeinen tosi pitkä sukellus ja usein sotku viereisen siiman kanssa. Sen jälkeen tein itse kätisyydeltään kiinteät, vähän Norppaa muistuttavat plaanarit, jotka ovat saaneet elää viimeiset parikymmentä vuotta tänne asti. Tuskin nekään täydelliset on mutta minulle sopivat.
4.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Vee-Pee - 16/7/2019 22:28:58
Kyllä toimii... On jämäkkä kiinnitys... Välissä ja takana on 3 millin kumista tehdyt pyöreät alustat ja on vedetty 4mm rosteri ruuvilla ja siipimutterilla kiinni... V-P M
5.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Vee-Pee - 16/7/2019 22:37:33
Liiteenä lelut...
6.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    kyrsä - 17/7/2019 7:30:15
Pitääpä rakennella, kun kaksi paria willejä löytyy hyllystä.
7.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Vee-Pee - 17/7/2019 8:06:06
Tuolla reseptillä onnistuu...
8.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Vee-Pee - 17/7/2019 10:21:32
Niin... Ei ole tätdellistä ja minä ainakin valitsen plaanarin vedettävän mukaan... Mullakin on Norppia käytössä... Nää uudetkin nyt vaatii fiksausta... Aisa taitaa olla n.10mm lyhyt? V-P M
9.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Vee-Pee - 18/7/2019 23:25:05
Nyt toimii ja vetää . . . Raukurin vetoreikä aisassa tulee olla n.48-50mm levyn pinnasta... V-P M
10.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Vee-Pee - 18/7/2019 23:25:36
Uudet aisat...
11.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    mtq - 21/7/2019 14:05:27
Hieman asiasta rönsyillen, mutta vastaaviin kapistuksiin liityen minkälaisia kellukkeita palstalaiset on käyttäneet omatekoisissa plaanareissa? Omissa plaanareissa 4 vuotta vanhat lötköpötkön solumuovi kellukkeet alkaneet vettyä eikä ennää toimi.
12.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    räiskis - 21/7/2019 14:20:47
Itellä pikkuplaanareissa samaa vaivaa, muutaman vuoden kestäneet mutta nyt kestää kauan kuivua. Harmi kun ei tehdessä huomannu sahailla varaosia. Finfoami olis parempi, vettymätön mutta kuinka kestää käsittelyä, mureneeko, voiko suojata maalaamalla, sulaako?
13.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    mtq - 21/7/2019 16:24:23
Omat mallit on wild side tyyliset ja alkuperäisissä taitaa olla jostain tiheämmän oloisesta solumuovista nuo kellukkeet, lineekö niissä ongelma?
14.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Räiskis - 21/7/2019 16:33:33
Itekin joskus Walley plaanareihin vaihdoin, sattui vesileikkauksen roskalavalla olemaan hyvää, se ei ole ikinä mennyt miksikään, oli käytössä varmaan 10v. Levyä jonka pinta 'sileä', vesi ei jää huokosiin. Jäätyminen syksyllä varmaan tuon vettymisen aiheuttaa?
15.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    mtq - 21/7/2019 16:49:10
Jep, tein noita plaanareita joskus enemmänkin ja johonkin kokeilin sulatta kuumailma puhaltimella pinna sileäksi, ne on kestäneetkin paremmin..
16.   [Vt] Ympäri mennään ja yhteen tulla...    Vee-Pee - 22/7/2019 8:22:19
Routa Foami toimii ja se mikä on alkuperäisissä Norpassa niin sehän ainakin on kestävä ja vettymätön... Norppien muovi on aina Iin minulla kestänyt 15 vuotta... V-P M