Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Uusi Silver Hawk rusetti

Takaisin keskustelualueille
1.   Uusi Silver Hawk rusetti    tabuf - 29/2/2020 10:41:06
Hola Onkos palstalla ketään jolla on käytössään uusi Silver Hawk, siis 2019 julkistettu malli? Kysymys kuuluu: mikä rusetti on kokemuksen mukaan soveltuvin? Arvuuttelu johtuu siitä, että nykyisessä Haukasssa vm 2008 on Mercury 100hv ja 12 2/3 x 21, ja nyt Silverin sivujen mukaan tarjotaan Hondaan 12 2/3 x 18. Väistämättä tulee mieleen, että Hondassa on pienempiä hevosia, kun nousu on noin paljon pienempi. Tietenkin kysymys on halutusta ominaisuudesta, hyvä kiihtyvyys ja kierrokset ja kulutus tapissa, vai kohtuullinen kuormansieto ja liukuunnousu 4 hengen kuormalla, matalat kierrokset matkanopeudella ja kohtuullinen kulutus. Siis, onko kokemuksia soveltuvimmasta ratkaisusta, kun haetaan tuota jälkimmäistä?
2.   [Vt] Uusi Silver Hawk rusetti    antsu - 29/2/2020 18:42:55
No ei se nyt ihan sitä tarkoita, että Hondam hevoset olisivat heikompia. Syitä loivempaan nousuun voi olla useita eli uusi Hawk voi olla raskaskulkuisempi, Hondan perävälitys voi olla nopeampi jne. Ei mulla paljon ole kokemusta perämoottoreista, mutta olen aina noudattanut sääntöä, jonka mukaan potkuri valitaan niin, että tavallisimmalla kuormalla saavutetaan täydet kierrokset. Jos kuorma on kevyempi, säädetään kaasuvipua sopivasti. Jos potkuri on liian jyrkkä, on isolla kuormalla vaikeaa päästä liukuun ja käynti tuntuu tukahtuneelta niin kuin autoa ajettaisiin liian suurella vaihteella. Ei kulutus sillä pienene, että kone ei jaksa kiertää ylös asti.
3.   [Vt] Uusi Silver Hawk rusetti    pvata - 1/3/2020 13:09:11
Ei voi vertailla eri koneita keskenään. väännöt ja välitykset voi olla aivan erilaiset. Esim minun 70hp suzukissa on niinkin iso potkuri kuin 14x19. Paras potkuri on kun moottori kiertää just maksimiin täyskaasulla, uistelu nopeudet sit haetaan pusseilla tai jarruilla jos menee liian kovaa ja toki kylmässä vedessä hyvä myös kierrosta olla enemmän kuin tyhjäkäynti.
4.   [Vt] Uusi Silver Hawk rusetti    tabuf - 2/3/2020 10:26:41
Siis päätelmä: kenelläkään ei ole käytännön kokemusta siitä, mikä on tuohon yhdistelmään soveltuvin rusetti. Kiitos vastanneille.
5.   [Vt] Uusi Silver Hawk rusetti    fuster - 3/3/2020 8:47:32
2019 Hawk on ihan eri vene, pituuskin on kasvanut 5,7m ja painoa nyt 675kg kun wanhempi malli oli 570kg ja pituus 5.4m
6.   [Vt] Uusi Silver Hawk rusetti    antsu - 2/3/2020 14:18:13
Eihän me voida tietää mitä kaikkea romua sä siihen Silveriin lastaat.
7.   [Vt] Uusi Silver Hawk rusetti    Ryds 23 - 3/3/2020 8:56:53
Selviää parhaiten testaamalla.Tossa kokoluokassa täytyy tyytyä jonkinlaiseen kompromissiin.Kaikkea ei voi saada.
8.   [Vt] Uusi Silver Hawk rusetti    tabuf - 3/3/2020 9:09:14
Oikein, painoa on tullut lisää, mutta itse vene on tasan saman mittainen kuin edeltäjänsä. Taakse on laitettu 30cm uimatasot, joiden ansiosta voidaan sanoa kokonaispituuden olevan nyt 5,70m.