Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Vinkkejä plotterin hankintaan

Takaisin keskustelualueille
1.   Vinkkejä plotterin hankintaan    pelti605 - 2/4/2020 13:24:44
moi Tarvitsisi vähän viisaammilta apua laitteiden hankinnan kanssa. Veneessäni on todella surkea nykyinen yhdistelmälaite. Tarkoitus olisi hankkia 9-12 tuumainen yhdistelmälaite merkiltään mieluiten Raymarine tai Lowrance. Laitteelle ja kaikuanturille tärkeät ominaisuudet: -Hyvä kaikuanturi merilohen vetouisteluun 'syvässä' vedessä. Kalastuksessa käytössä pelkästään vetouisteluun merellä. -jonkun sortin yhteensopivuus EV-100 pilotin kanssa -peilaus toiminto Android laitteen kanssa -hyvä olisi myös saada AIS/tutka toiminnot pelaamaan jos tulevaisuudessa käyttöä. Jos esimerkiksi Raymarinella joku halvemman sarjan laitteista täyttää vaatimukset, niin aina perempi! Noista Raymarinen kaikuantureista minulla ole muutenkaan minkään näköistä hajua, joten olisi hienoa kuulla käyttäjiltä kokemuksia. Yt Pelti605
2.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    Jakke7 - 2/4/2020 17:22:39
Näistä merkkihommista saa helposti painin aikaiseksi. Ns. valtamerkkien laitteet ajavat varmasti asiansa, enemmän ehkä kiinni siitä miten laitteita osataan käyttää. Käytettävän budjetin mukaan vertailee laitteita, käyt vaikka räpläämässä että mikä tuntuu luontevalta käyttää. Anturiasiaan en uskalla pahemmin puuttua, joku TM165 ehkä ja siihen kaveriksi viisto niin voisi toimia. Olisi mukava tietää miten viistoluotainta käytetään merilohen uistelussa hyväksi, tuntuu että tässä on kaksi leiriä.
3.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    flipper 535 - 11/4/2020 20:23:09
Helppo lisätä näyttöjä kun verkotettu, kaikki pelaa joka näytötä.
4.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    flipper 535 - 2/4/2020 19:48:49
No mulla vaan kokemuksia lowrancen ja raymarinen tuotteista. Ennen oli lowikan plotteri ja kaiku, nykyään raymarinen axiom 9'x2 ja nyt asennan ev-100 pilottia sekä vhf.n vastaatottavalla ais.lla. Pilottia voin ohjata joko näytöltä tai säätimestä. Anturina mulla rv-100 eli 3D, jossa kaikki maholliset. Viistoa en käytä uistelussa koska keila lähtee alaspäin, 3D koska se peilaa pinnasta lähtien, loistava jos tarvii ehtiä syöttiparvia.
5.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    pelti605 - 3/4/2020 14:50:30
Moi Kiitos vastauksista. Ei ole vielä ehtinyt itse merkkiuskoiseksi alkaa mutta ainoastaa Reiskasta ja lowrancesta kokemusta. Varmaan suurin syy miksi Raymarine kiinnostaa, on juurikin se että saa tuon pilotin toimimaan kaikilla ominaisuuksilla ilman suurempia kikkailuja. Juurikin tuo AAXIOM 9 RV RV-100 3D PERÄPEILIANTURILLA näyttää olevan aika fiksusti hionnoiteltu.. Onko laittamani linkistä aukeava combo juuri sinulla käytössä? yt pelti605
6.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    Vee-Pee - 4/4/2020 13:36:13
En ehkä edeleenkään harkitsi yhdistelälaitteen käyttöä... Se pitäisi kuitenkin näytön osalta olla varsin kookas... Itte olen pärjännyt n.8-9 vuotta reiskan A70 laiteella plotterina ja tällä hetkellä itselläni on myös varkone sitä varten jos tuo menee särki... Vanhat piuhat ja telineet käy ja Navionicsin korttikin on käyttökelpoista tavaraa... En oikein keksi hyvää syytä miksi tuosta luopuisin... Eräällä ystävälläni on ollut tuon laiteen edeltäjä (lähes identtinen) käytössä lähes 20 vuotta ja on hyvin tyytyväinen siihen edeleenkin... Mulla on myös Reiskan pilotti ja siinä on valmius yhdistää ne keskenään, mutta tuo on odottanut tekijäänsä... - toki sillä voisi vaikka reittejä tehdä - Hyviä luotaimia on tarjolla paljon ja kun itteltäni 10 vuotta vanha Furuno herkeää toimimasta niin todennäköisesti mietin pitkään minkä luotaimen hankin... Tuo Furunokin on ihan perusluotaimena edeleenkin ihan parasta mitä rahalla on noina aikoina saanut... V-P M
7.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    Vee-Pee - 4/4/2020 13:36:52
En ehkä edeleenkään harkitsi yhdistelälaitteen käyttöä... Se pitäisi kuitenkin näytön osalta olla varsin kookas... Itte olen pärjännyt n.8-9 vuotta reiskan A70 laiteella plotterina ja tällä hetkellä itselläni on myös varkone sitä varten jos tuo menee särki... Vanhat piuhat ja telineet käy ja Navionicsin korttikin on käyttökelpoista tavaraa... En oikein keksi hyvää syytä miksi tuosta luopuisin... Eräällä ystävälläni on ollut tuon laiteen edeltäjä (lähes identtinen) käytössä lähes 20 vuotta ja on hyvin tyytyväinen siihen edeleenkin... Mulla on myös Reiskan pilotti ja siinä on valmius yhdistää ne keskenään, mutta tuo on odottanut tekijäänsä... - toki sillä voisi vaikka reittejä tehdä - Hyviä luotaimia on tarjolla paljon ja kun itteltäni 10 vuotta vanha Furuno herkeää toimimasta niin todennäköisesti mietin pitkään minkä luotaimen hankin... Tuo Furunokin on ihan perusluotaimena edeleenkin ihan parasta mitä rahalla on noina aikoina saanut... V-P M
8.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    flipper 535 - 4/4/2020 20:17:34
Moi Kyseinen kombo ollu nyt 2v käytössä. Tuo viisto ei ole yhtä tehokas kuin muilla mutta riittävä jigailuun yms muuhun heittoon. Päivitykset tulee puhelimesta loistavasti ladattua. Just asensin pilotin kiinni ja kokeilin että se löyty ja toimii näytöstä sekä omasta ohjaimesta. Mikäli nälkä kasvaa kuten itsellä kävi niin laitoin 2 näytön johon jaan verkonkautta karttanäkymän. Sekä tähän saa wifillä toimivan tutkan mikäli tarvetta.
9.   [Vt] Vinkkejä plotterin hankintaan    pelti605 - 11/4/2020 17:04:02
moi kiitos kommenteista. Voi olla että Axiom tulee seuraavaksi veneeseen. Juurikin tuo pilotin ja plotterin yhteensopivuus ja päivitys olisi hyvä homma! yt Pelti605