Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Lowrance autopilotti ongelma

Takaisin keskustelualueille
1.   Lowrance autopilotti ongelma    jolle3 - 19/4/2020 21:27:31
Minulla on reilu 6 metriä pitkä koppivene jossa nyt lowrancen autopilotti. pilotti ei jaksa pitää suuntaa kun tuulee yli 5 ms vastaiseen ja mietin että onko muilla samaa ongelmaa kyseisen laitteen kanssa. Uistelen 3,5kmh enkä käytä vetopusseja tai muita jarruja vaan pelkästää mercury smartcraftin uistelusäädintä. Onhan tuossa tuulipinta-alaa mutta mitä olen muiden uistelijoiden kommentteja lukenut niin heillä pelittänyt kovemmassakin kelissä tämä vempele.
2.   [Vt] Lowrance autopilotti ongelma    Cebas - 20/4/2020 7:42:03
Itselläni on sama pilotti ja nuo ongelmat kuulostavat kovin tutuilta. Kun sain kaikki säädöt kohdalleen, niin on mennyt suoraan vastaiseen kovenmmassakin kelissä. Oletko tehnyt ohjauksen kalibroinnin vesillä? Eli ajanut ohjeiden mukaan sitä isoa ympyrää? Ohjeet löytyvät youtubesta. Ja sitten asetuksista ohjauksen reagointi nopeus säädettävissä. Muistaakseni on alkuperäisissä asetuksissa hitaimmalla ja ei sillä pitänyt omaa venettä suorassa kovemmassa vastatuulessa. Jos et onnistu löytämään noita säätöjä, voin yrittää kaivella tietoja plotterista huomenna, jos kerkeän.
3.   [Vt] Lowrance autopilotti ongelma    Cebas - 20/4/2020 7:42:04
Itselläni on sama pilotti ja nuo ongelmat kuulostavat kovin tutuilta. Kun sain kaikki säädöt kohdalleen, niin on mennyt suoraan vastaiseen kovenmmassakin kelissä. Oletko tehnyt ohjauksen kalibroinnin vesillä? Eli ajanut ohjeiden mukaan sitä isoa ympyrää? Ohjeet löytyvät youtubesta. Ja sitten asetuksista ohjauksen reagointi nopeus säädettävissä. Muistaakseni on alkuperäisissä asetuksissa hitaimmalla ja ei sillä pitänyt omaa venettä suorassa kovemmassa vastatuulessa. Jos et onnistu löytämään noita säätöjä, voin yrittää kaivella tietoja plotterista huomenna, jos kerkeän.
4.   [Vt] Lowrance autopilotti ongelma    Emppai - 20/4/2020 13:24:59
Juu, kyllä nyt vaikuttaa siltä että pilotin säädöissä ongelmaa, ei itse pilotissa. Mulla on sama pilotti 9m veneessä jossa tuplakoneet ja tosi korkeat laidat eikä mitään ongelmaa merelläkään..