Ihmettelin kun täräyti koneen tulille että merkkivesi ei lennä enää iloisesti vaan lorisee kuin vanhan eturauhasvaivasen ukon suihku varpaille. Vettä tulee kyllä oikea määrä oikeasta paikasta, mutta jossain vaiheessa on letkun päästä kadonnut suutin.
Tuskin vaikuttaa käyttöön mitenkään, onko kellekään käynyt samoin?
Joskus kaverin Yamahalla eräänä keväänä siivistä pari murtunu, laiturissa just tuli kyllä vesi, ajaessa ei mitään pillityksiä, kun saatiin uistimet perään alkoi kiljua. Vitutti, takas rantaan ja perä auki, yks pumpun pesän pultti katkes, sitä kairattiin kauan pois. 150km edestakas hakeen uus siipi, kasaus ja seuraavana päivänä vesille.
Joo, varmasti on harmittanut. Minä vasta vaihdoin uuden siipipyörän vuosi sitten ja hyvin pelasi syksylläkin. Lämmöt näkyy plotterin ruudulla.
Kuva selventää asiaa. Oikeanpuoleinen reikä on se merkkiveden reikä, mutta siitä on kadonnut suutin. Ei ole kuin tuollainen iso putkenpää jäljellä.
Tai sitten joku elävä on seitittänyt sinne reikään itselleen talvikodin. Ota rautalankaa ja sörki sillä, saattaa varpaat jäädä kastumatta... Kokemusta on.
Linkissä oikea osa 5 ja 6.
Ei haittaa vaikka puuttuu, on kovamuovia ja irtoaa helposti. Viereinen holkki tulee pakosarjasta, on myös katoavaa tavaraa, jonka irtoamisen huomaa puhisevasta äänestä.
Jep, kiitos. Muistelen vaan ettei Boat.net toimita enää Suomeen tai ainakin postikulut olivat aivan huimat. Löysin yhdestä Saksan liikkeestä saman hintaan 7 eur, ois vaan ollut postikulujen kanssa 26 eur... Taidan antaa olla ilman.
Pari vuotta sitten kävi samoin 140DFA:lle. Huoltoliikkeen mukaan konetta voi käyttää normaalisti ja moottorin lämmöt pysyivätkin normaaleina. Parissa päivässä sain merkkikorjaamolta osan ja maksoi muistaakseni parikymppiä. Minulla irtosi loppusyksyn pakkasilla.
Tuo on tyypillinen tilanne näissä, että kylmämillä keleillä näitä irtoaa. Jos on näppärä, niin tuollaisen sivulle ruikkivan suuttimen nyt rakentaa itsekkin. Suzukin merkkivesireikä on todella pieni ja tukkeutuu plokimujusta helposti. Suosittelen syyshuollon aikana irroittamaan termostaattikotelon ja puulaamaan sieltä lämpimällä vedellä vesikanavia, tuon suuttimen ollessa irti (lähtee ihan vetämällä). Varsinkin merivekeissä, ollut melkoisesti mujua lohkossa.