Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii säännöllisen epäsäännöllisesti plaaninopeuksilla

Takaisin keskustelualueille
1.   Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii säännöllisen epäsäännöllisesti plaaninopeuksilla    Kukkola01 - 1/6/2020 11:18:04
Minulla tuli viikonloppuna tälläinen koettelemus vastaan, Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii säännöllisen epäsäännöllisesti plaaninopeuksilla. Kuvaus jos mennään vaikka 40 km/h nopeutta niin aivan yhtäkkiä kone pudottaa nopeuden siten kuin kääntäisi kahvasta vapaalle ja meno pysähtyy kuin seinään ja sitten sekunnin/kahden päästä taas mennään ihan kuin ei mitään olisi, tämä tapahtuu säännöllisen epäsäännöllisesti. Uistelu nopeudella 700/800 kierrosta minuutissa, en tuota pätkimistä ole huomannut! Vaikutuksesta matkustajat meinaavat lentää penkeiltä. Kuvaus on hieman ontuva, mutta tuollaiselta se vaikuttaa. Tankin ilmaruuvi on auki ja kone oli 300 h:n huollossa keväällä. Onkohan vikaa etsittävä bensa- vai sähköpuolelta? Näkyisköhän huollossa tietokoneella mitää merkkejä datassa? Olisiko jollain tietoa/ ratkaisua ongelmaan?
2.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    golfer - 1/6/2020 12:00:32
Ajoitko pienkonebensat syksyn viimeisellä reissulla koneeseen? Äkkiseltään oireet voisi arvatenkin johtua kökkööntyneestä polttonainejärjestelmästä, mutta tämä on vain arvaus. Jos sinne jättää normaalibensat järjestelmään talven yli, niin ne kuivuvat pois. Kuivumisen jälkeen nykybensa on polttoainejärjestelmässä kuulemma samantyyppistä kuin auki jätetty maalipurkki. Vain mekaaninen hankaus saa kuivuneen bensan kököt pois.
3.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    Jopojoo - 2/6/2020 6:53:33
Moro! Oma suzuki täsmälleen samat oireet tulppa oli viallinen.
4.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    Lappia - 2/6/2020 8:25:57
Minulla (moottorissa)oli samanlainen vaiva . Kysyisin mikä vene ja minkälainen tankki ? Minun paatissa Buster XL oli tankin menevä metallinen pystyputki aivan tankin pohjaa vasten eikä näinollen saanut soppaa hyytyi täydestä vauhdista totaalisesti.laita yksityisviesti jos haluat lisätietoja !
5.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    f - 2/6/2020 11:13:50
Kyllä minun mielestäni tuollaiset äkilliset viat viittaavat enemmän sähköön, kuin polttoaineeseen, jonka saantiongelmat ovat enemmän hyytymisiä.
6.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    holkki - 5/6/2020 7:22:59
Kannattaa kokeilla vaihtaa tulpat, ei paljon maksa ja tulee ainakin yksi vikamahdollisuus suljettua pois. Tällä viikolla otin ruohonleikkurin talven jälkeen käyttöön ja kävi huonosti ja sammui eikä enää edes käynnistynyt, uusi tulppa ja ekalla käyntiin....Kannattaa aloittaa epävarman vian etsintä aloittaa aina sieltä halvimmasta päästä. Ainakin oma 50 efissä tulppien vaihdon jälkeen loppui sammuilu ja kone pelasi kuin ihmisen mieli.
7.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    Kukkola01 - 1/6/2020 12:35:55
Ajoin pienkonebensat viime syksynä koneeseen, niin kauan että varmaan meni kaikkien eroittimien ja filttereiden läpi. Mulla on erillinen 12 litran tankki pienkonebensalle jolla ajan molemmat moottorini syksyllä pienkonebensalla viimeisellä kerralla.
8.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    tkorkka - 1/6/2020 13:03:34
Eikös tuokin ole ruiskukone? Niin pitkään kuin olen ruiskukoneilla ajanut (2 eri Suzukia), niin kauden lopetukseen ei ole kuulunut pienkonebensoja. Keväällä vaan letkussa ekalla starttauksella käyntiin. Uutta bensaa sitten sen verran, että tulee tankki täyteen. Olen antanut itseni ymmärtää, että ruiskukoneissa bensa säilyy paineen alaisena talviseisonnassakin ja hartsin erottumista samassa määrin kuin kaasarikoneissa ei tapahdu(?) Mutta tuohon kysyjän vikaan... tuollaista käytöstä voi aiheuttaa puolijohdevika, etenkin jos se sattuu olemaan CDI boxissa.
9.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    golfer - 1/6/2020 12:39:47
Ok, hienoa. Sinuna tekisin reklamaation keväthuollon suorittaneeseen liikkeeseen viasta. Eri asia onko heidän jäljiltä vika, mutta selvittäköön, jos vika ilmaantunut huollon jälkeen.
10.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    golfer - 1/6/2020 14:21:46
En tiedä mitä siellä tapahtuu, mutta Tampereella veneliikkeessä oli ollut suurimmat ongelmat vaihdossa tulleen liian vähän vuosien saatossa ajetun olikohan 225 ruiskuJammun kanssa, kun kuivuneet bensat olivat vetäneet juntturaan paikkoja. Venttiileitä piti kuulemma vaihdella, eikä oikein täydellistä meinannut tulla.. Mutta minäkin olen siinä ymmärryksessä, että kaasarikoneissa vielä kriittisempää ajaa ne pienkonebensat pitkäaikaiseen säilytykseen. Eipä noita pienkonebensoja aina moottoripyöriinkään tule laitettua talveksi ja silti toimivat. Irtotankista tosin helppo ajaa perämoottoriin.
11.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    tkorkka - 1/6/2020 15:20:30
Eipä siitä varmasti haittaakaan ole. Minulla on kiinteä letku koneelta tankille, niin se siitä helppoudesta... Toisaalta seisonta aika on kohtuullisen lyhyt; joulukuun alkupuolelta toukokuun puoleen väliin ja ensimmäiset savut tulee yleensä koneesta otettua huhtikuun lopulla.
12.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    Roseta - 1/6/2020 22:11:52
Tollasia pätkimisiä ei pitäisi noin olemattomilla tunneilla ruiskujammussa olla. Kato koneen akunkaapelit/päävirtakytkin...
13.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    poku - 2/6/2020 7:27:16
Nelipyttysessä koneessa ei yhden tulpan häiriön pitäisi pysäyttää vauhtia kuin seinään. Pari olettamaa, joko aiemmin esitetty boxivika, tai tankin pohjalla vähän vettä,joka aiheuttaa käyntihäiriöö.
14.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    holkki - 2/6/2020 7:51:16
Lähtisin kanssa sytytystulpista liikkeelle, ruisku Mercuryssä oli joskus samantyyppinen vika ja korjaantui tulpat vaihtamalla.
15.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    Kukkola01 - 2/6/2020 9:48:45
Vene on Linder 460 ja tankki on Yamahan oma n.24 l muovitankki, vedeneroitin on vielä tankin ja moottorin välissä
16.   [Vt] Yamaha F50 4t vm 2015 pätkii s...    Lappia - 2/6/2020 10:24:41
Jos suodati on ulkoinen metalli pötkylässä oleva mikrosuodati on se herkkä vedelle. Jos suodattimeen tulee polttoaineen mukana vettä suodatin turpoaa ja tukkeentuu. Näin sanoo ammattilaiset !