Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Raymarine EV-100 kalibrointi

Takaisin keskustelualueille
1.   Raymarine EV-100 kalibrointi    1pyytäjä - 18/6/2020 18:54:01
Kauanko kestää saada ev-100 kalibroitua? Tuntikaupalla uistelua ja 5 ympyrää valmistajan ohjeen mukaan ei riitä. Jos laittaa plotterin kiinni verkkoon kalibroi yhdellä ympyrällä, mutta ilman plotteria ei mihinkään. Suoraa ei pääse ja ei aja kuvioita ilmoittaa 'no gps fix'. Maahantuojan mukaan laitteessa ei mitään vikaa. Olin säätänyt moottorin reunasta reunaan arvon 60 sekuntiin tarkemman reagoinnin toivossa. Arvo saa olla välillä 10-30 sekunttia (outoa että voi säätää ohi toimivien rajojen). Onko tässä käyttäjässä vielä vikaa? Seuraava askel taitaa olla viedä paketti valtuutettuun huoltoon ja pyytää ajamaan kompassi kohdalleen.
2.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    jokke - 18/6/2020 19:47:06
Jos mahdollista niin koita ajaa ympyrää jossain toisessa paikassa. Mulla riitti yksi ympyrä kalibrointiin. Oudolta kuullostaa sun ongelma. Kompassin sijainnillakin voi olla merkitystä, jos on kaiuttimia tai sähkölaitetta lähettyvillä. jokke
3.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    1pyytäjä - 18/6/2020 21:38:46
Testattu on eri vaihtoehdot kompassin paikalle. Nyt ht-katteen päällä mahdollisimman kaukana kaikesta sähköstä tms. häiriö mahdollisuudesta. Raymarinen takuuhuolto on kyllä 'vekkuli' paikka. Ostin pilotin mukana kaukosäätimen, jonka lähetinyksikkö ei toiminut. Otin yhteyttä myyjään, joka ohjasi ottamaan yhteyttä Raymarinelle. Kysyin miten edetään palautanko kaukosäätimen vai mitä tehdään? Sovittiin että vien veneen paikalliseen valtuutettuun asennusliikkeeseen. Paikallinen asetaja tutki kaukosäätimen lähetinyksikköä, mittasi jännitteet soitti tukeen, totesi asennuksen olevan oikein tehty. Lähetinyksikkö siis oli rikki. Ruuvasi kaksi kiinnitysruuvia irti ja totesi, että vaihdetaan. Hauskuus alkoi kun menin hakemaan kaukosäätimen. Veloittivat 30min työstä. Ymmärrän ettei asennusliike voi ilmaista työtä tehdä, mutten sitä miksi maahantuoja ei suostunut tätä laskua maksamaan. Missään vaiheessa minulle ei kerrottu, että tämä voi maksaa. Olisin itsekkin saanut kaksi ruuvia irroitettua ja pelkän laitteen vietyä huoltoon, kun itse sen olen paikalleen laittanutkin. Nyt hinasin venettä autolla n. 50km että todettiin vika. Kävin Rymarinen kanssa pitkää sähköpostin vaihtoa periaatteesta, mutta lasku jäi minun maksettavaksi. Kuluttaja neuvonnan tulkinta oli että virhe tuli tehtyä siinä, kun en hoitanut asiaa tuoteteen myyjän kanssa, vaan otin yhteyttä maahantuojaan tuotteen myyjän ohjeistuksen mukaan. Raymarine olisi kuulemma maksanut tutkimisen/irroituksen jos laite olisi asennettu valtuutetussa liikkeessä. En ole vielä minkään muun tuotteen kohdalla törmännyt vastaavaan toiminta malliin (paketista rikkinäinen tuote ja itse joutuu maksamaan korjauksesta/vaihdosta).
4.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    jokke - 19/6/2020 0:04:31
Aika heikkoa on toiminta maahantuojalta ja myyjän toimesta. Ei varmaan tarvitse asioida samassa liikkeessä enää. Laitteen vialtaha tuo vaikuttaa ja *ituttaahan se varmaan kun vehkeitä tarttis. Olisiko kaupan purku paikallaan? jokke
5.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    toni - 19/6/2020 4:14:45
Lähinnä ehkä katsoisin peiliin vikaa etsiessä. Jos kerran kalibroi plotteriin yhdistettynä niin miksi et asenna sitä niin? Kompassin paikka? Yleinen ohje on, mahdollisimman keskelle ja alas. Sulla on ht-katteen päällä. Ruuvit kannattaa myös tarkistaa etteivät oo magneettiset. Lisäksi monissa laitteissa myös takuu raukee itse asennettuna. Sähköpiuhat pitää myös olla tarpeeksi jytyä tavaraa. Oliko lisäksi myös niin että pumppu ei saa olla pystyasennuksella. Kaukosäätimeen, jos on malli S-100, moodiksi power boat niin pitkällä painalluksella kääntää sen kymmenen astetta. Lisäksi sehän piti parittaa pilotin kanssa.
6.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    jussisironen - 19/6/2020 9:10:41
Yhdellä kierroksella omanikin kyllä kalibroitui. Onhan vauhti ollut oikea kierroksia tehdessä? Siinähän oli muistaakseni joku minimi/maksimi nopeus millä se tuli tehdä. Oletko verrannut kompassin suuntimaa mihinkää muuhun kompassiin?
7.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    Räiskis - 19/6/2020 10:26:56
Tuo keskelle alas ei välttämättä paras, kokemus tältä keväältä, siirretty mahdollisimman eteen, nyt keulapiikissä, toimi ihan loistavasti. Yhden kerran heitti nokkaa yli, tuulta n14ms ja käännös tekeillä. Ympyrän ajoon ohjeet, kerrasta onnistui. Noista metalliesineistä ei ollut nyt kokemusta, niitä kyllä kopissa oli mutta ei vaivanneet. Vanhassa mallissa ainakin kompassi oli tosi herkkä häiriöille metalliesineistä.
8.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    jussisironen - 19/6/2020 9:29:53
Ja kaverilla taisi olla keväällä ongelma uuden EV150:sen kanssa. Seilasi miten sattuu, eikä saanut toimimaan. Kun muutti työyksikön asetuksen pois pumpulta joka veneessä oli, alkoi toimimaan. Olisko valinnut asetukseksi ruoripumpun,vaikka sitä ei veneessä ollutkaan. Liekkö mennyt softassa asetukset ristiin?
9.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    Kössi - 19/6/2020 17:28:04
Ev 150 keväällä asennettu ja ei menny kompassin linearisointi läpi.En oo kyllä yrittänytkään kuin kerran kun suoraan mennään. Alhaalla melko keskellä anturi.hapokkailla kiinni, liekkö merkitystä.?
10.   [Vt] Raymarine EV-100 kalibrointi    Kössi - 19/6/2020 17:30:51
Ja kuviot ei tosiaan ilman gps lähdettä onnistu.