Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Veneen tuonti ulkomailta suomeen

Takaisin keskustelualueille
1.   Veneen tuonti ulkomailta suomeen    Penalti - 22/8/2020 9:31:56
Onko kukaan palstalaisista tuonut käytettyä venettä ulkomailta suomeen? Olen löytänyt potentiaalisen yksilön Englannista ja harkitsen nyt sen hankkimista ja tuomista suomeen. Olisi kiva kuulla millainen prosessi tämä nyt oikeasti on ja mitä tulee huomioida/selvittää.
2.   [Vt] Veneen tuonti ulkomailta suome...    oopee66 - 22/8/2020 10:59:14
Ainakin veneen tulee olla tyyppihyväsytty ja CE merkinnällä.
3.   [Vt] Veneen tuonti ulkomailta suome...    humppa64 - 22/8/2020 11:51:01
Traficomin sivuilla hyvää opastusta asiaan, katsoppa sieltä.
4.   [Vt] Veneen tuonti ulkomailta suome...    Arhippa - 4/9/2020 10:07:32
Yhden veneen olen hakenut Suomeen Ruotsista. Prosessi on helppo,tarviit trafille ensirekisteröintiä varten kopion kauppakirjasta. Sieltä tulee sitten tarvittaessa lisäkyselyjä, jos on tarvista. He sitten luovat sulle rekisterinumeron ja ei ku vesille.Ruotsissahan veneet eivät ole minkään valtakunnan rekisterissä niin ei tarvii myyjän huolehtia kuin rahojen saamisesta. Itse maksoin veneen pankin kautta, maksutoimeksiantoja ulkomaille. Jos UK:sta olet hakemassa niin sulla alkaa olemaan kiire, vuoden vaihteessa muuttunee heillä virallisesti EU status
5.   [Vt] Veneen tuonti ulkomailta suome...    golfer - 22/8/2020 11:34:22
Jaa, vai niin.. no mikäs se sellainen tyyppihyväksyntä sitten on? Sellainen nippelitieto, ettei tyyppihyväksyntää ja CE-merkintää voi olla samanaikaisesti ;) CE-merkinnän vaatimukset löytyy Traficomin sivulta ja sieltä varmaan saa tarvittaessa lisätietoa https://www.traficom.fi/fi/ce-merkinta?toggle=Milloin%20CE-merkint%C3%A4%20vaaditaan%3F Miten käy nyt verotuksellisesti/tullien kanssa Briteistä tuodessa en osaa sanoa. EU-maasta käytetyn veneen tuontiin ei tule veroja.
6.   [Vt] Veneen tuonti ulkomailta suome...    Penalti - 23/8/2020 9:12:57
Eikös nuo ce merkinnät pitäisi olla kunnossa jos vene on rekisteröity toiseen EU maahan vai onko nämä vaatimukset jotain suomen omia juttuja?