Vene seissyt viikon mökillä hallissa. Tulin illalla ja suunnittelin huomista öljyn vaihtoa ja tuli sitte käytyä läpi hyd. Ohjauksen liitokset ja t haara pilotin pumpulla oli tihkunut öljyä, baystarin eli letkun liitoksesta siis sellaisesta prässätystä valmiista o renkaallisesta liittimestä ja t haaran liitoksesta , sen verran että sormeen jäi öljyä, ei ollu tippassu lattialle. Viikko sitten loppu loma ja ei mitään vuotoja koko aikana. Kiinni oli kun avaimella koitin.eikö se huohotin korkki toimi, vai mistä voi painetta tulla niin paljon?
Onko valmistajan omat letkut? Ei saisi vuotaa lämpötilan vaikutuksesta. Vaihtoon vaan ja rekkulaa. Jos puolestaan on omakutoiset, niin turha rekkuiloida..
Voin olla väärässäkin, mutta käsittääkseni korkissa ei ole mitään huohotin-ominaisuutta. Ei sieltä tule ilmat ulos, suljettu järjestelmä kyseessä. Toki minulla ollut heikoin lenkki eli sieltä tullut lämpimällä tippa öljyä ulos, mutta ei liitoksista.
Kaverin veneessä alkoi vuotaa sylinterin varren tiivisteistä ilmaa sisään järjestelmään, päivässä lykkäs ratin korkista öljyä niin paljon pihalle että piti hommata öljyä lähirantaan kun meni melkein ohjauskyvyttömäksi.
Ei tunnu ilmaa ohjauksessa. Moottoria kun heiluttaa niin sylinteri ehkä millin heilahtaa ja ohjaus on täsmällinen. Se ihmetyttää miten ei ajossa vuoda ja kun on seisonnu viikon niin tipan pukannut ulos. Öljyä on sen verran että nähtävät sisuskalut juuri peittyy. Toki se näyttää elävän lämpötilojen mukaan hieman.
Eihän nuo hydrauliohjauksetkaan täysin huolettomia ole. Pari tapausta Amaaltakin muistan nähneeni/kuulleeni VHF:ssä ja rantaan on viety hinaamalla. Toisen ainakin hinasi rannikkovartiosto.
Jos on määrämittaiset Teleflexin omat letkut, niin eihän niiden pitäisi liittimistä vuotaa. Kannattaa toki selvittää miksei huohotus toimi ruorin juuresta, mutta siltikin tekisin letkuista myyjäliikkeelle reklamaation.
Baystar hydrauliohjauksessa oli klappia käännettäessä ja viaksi paljastui myöhemmin sylinterin päädyn tiivisteen vuoto liki huomaamattomasti pieni tippa silloin tällöin.
30v pelattu teleflex ohjauslaitteiden kanssa ilman ongelmia.
Pääsyyllinen taitaa olla ratin ja penkin välissä.
Jos sulla on kiinteä täyttönippa ruoripumpun päällä niin varmasti tulee öljyt ulos kuumana kesäpäivänä.
Ei siellä juurikaan painetta käytössä muodostu,vaan auringon kuumentaessa mustat osat niin johan syntyy.
Siihen on saatavana hengittäviä täyttökorkkeja us partsilta.
Ei tää niin vaikeeta ole.........
Pumpun mukana tuleva vakio korkin pitäisi olla hengittävä mutta ei jostain syystä ole pelannut. Kun nuista järjestelmistä ilmeisesti tiedät niin jääkö öljy letkuissa takaiskujen väliin, silloinhan korkin huohotuksella ei ole merkitystä letkussa olevan öljyn laajenemiseen?
Itsellä Ultraflex Hyco ohjaus + Garmin reactor compact, mutta paineen kanssa ongelmia täälläkin. Paine muodostuu sylinterin ja ruoripumpun takaiskuventtiilien välille. Eli vaikka ruoripumpun korkki on auki, niin letkuihin muodostuu paine kuumana päivänä. Kun kuumana päivänä menee veneeseen ja liikauttaa rattia, niin kuulee takaiskuventtiilien vapautusäänen ja öljy virtaa ruoripumpun säiliöön tai korkin kautta ulos.
En ole keksinyt missä vika. Öljynä Uflexin oma ja ilmattu/öljyt vaihdettu muutamaan kertaan. Jotain en ilmeisesti osaa tehdä tässä oikein. Paineongelma näkyy pienenä öljyvuotona/hikoiluna sylinterin stefojen läpi kuumina päivinä, mutta kuitenkin niin pientä ettei öljyä tarvi lisätä kauden 150h ajon aikana.