Moro,
Tuli hankittua keväällä Seafirst merkkinen hydrauliohjaus, nyt ollaan kohtuu pitkään ihmetelty miten saataisiin Liitettyä RaymarineN Evo pilotti. Myyjäliikkeen mukaan piti olla suoraan yhteensopiva, mutta liittimet ovat eri kierteellä ja Reiska ei istu sitten millään...
US parts ja muut toimijat on läpikäyty samoin hydrauliikkaliikkeet ja valmistaja.
Onko kellään kokemusta vai onko helpompi vaan riipiä tuo pois ja hankkia Seastar tail Ultraflex?
Eikö myyjäliikkeessä osata kertoa mitä nippaa tarvii väliin?Reiskassa taisi olla ¼bsb kierteet ja mukana tuli npt muunnos nipat joihin sitte saa kiinni muuta rompetta.rahat takaisin jos ei passaa yhteen.
Seafirstin sivuilla näytti olevan kierteenä 1/4' G(PF) O-rengas tiivisteellä. G on käsittääkseni suoran (ei kartio) kierteen merkki. Isommissa sarjoissa näky olevan vastaava 3/8'.
Myyjäliike on tähän mennessä lähinnä hämmästellyt asiaa, eikä valmistajastakaan ole ollut sanottavammin hyötyä...
Linkki valmistajan katalogiin, sivun 33 nippoja sieltä voisi saada... en vaan kyllä saa selvää mitä näistä pitäisi tilata...
http://www.seafirst.co.kr/wp-content/uploads/2018/12/2018-2019_SEAFIRST-CATALOG.pdf
Sivulla 34 on 'dual station kit', eli varmaan jotenkin niin, mutta sopiiko jonu t-kappaleista siten että saa liitettyä allaolevat letkut vai saako noilla nipoilla tehtyä sopivat jotta saa pumpun liitettyä?
https://www.marinea.fi/autopilotin-letkusarja-05-m
Kerrotko meillekin tämän asiantuntevan myyjäliikkeen? Mulla olisi myydä sulle Baystarin ohjaus 4,5 m letkuilla ja 1,5 pilotin letkuilla. 2 vuotta käytetty.
t: Olli 040-150 8430
Jos myyjäliike on tällaisia pehmoisia puhunut, niin kaupan purku. Hommaa suosiolla sellainen setti joka toimii. Niin paljon on saanut lukea hydraulijärjestelmien toimintahäiriöistä veneissä, etten kyllä laittaisi ainuttakaan apadteria väliin, ellei ole pakko.
Alpha 1 liittyy usein tehostettu kaapeliohjaus? Helpoin ratkaisu vaihtaa koko ohjaussysteemi.Sitten saat lisänippeleillä kiinni mitä on tarpeen.US PARTS AUTTAA.
Tuollainen tehostettu mallihan se on, US Partsin mukaan tehostinta ei kannata purkaa ja kevythän tuo on käännellä.
Seastaria olin alunperin hankkimassa, mutta se sylinteri on aika pitkä ja vaatii käytännössä akun siirtämistä. Seafirstin sylinteri mahtuu vaikka akku on paikallaan.
Sain vielä yhden nipan testiin ja jos se istuu sylinteriin niin sitten selviäisi letkujen vaihdolla...