Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Ugly stik gold tiger vs Tuff

Takaisin keskustelualueille
1.   Ugly stik gold tiger vs Tuff    Penalti - 3/11/2020 14:08:29
Olen harkinnut uisteluvapojen päivitystä. Käytössä vuosituhannen alkupuolella ostettuja 240 cm pitkiä Ugly stik gold Tigereitä (BWD 3200). Suurinosa näistä vavoista on ML (Medium Light 12-30 LB) luokituksella. Muutama vapa on MH (Medium Heavy 15-40 LB) luokituksella. Olin hakemassa lisää näitä MH vapoja ja huomasin, että 'tiikereitä' ei enään ole vaan ne ovat nykään Tuff tuotenimellä. Alkoi epäilys heräämään, että onko tässä käynyt sama juttu kun aikoinaan Penn 320 keloille. Alkuperäiset 320 jenkkikelat loistavia ja sitten tuli uusi kiinamalli 320 GT2, joka on täysin eri planeetalta, vaikka ulkoisesti näyttikin samalta. Eli kysymys kuuluu, onko jollain käyttökokemusten kautta tietoa mahdollisista eroista Tiger MH ja Tuff MH vavoista 240 cm pitkänä? Saa myös suositella, jotain toista vapa mallia/merkkiä ylläolevilla spekseillä.
2.   [Vt] Ugly stik gold tiger vs Tuff    golfer - 3/11/2020 15:15:48
Omaan käteen tuo Ugly Tuff ei jostain syystä miellyttänyt, vaikka hyvän tarjouksenkin sain niistä. En vaan pitänyt sen olemuksesta kokonaisuutena kaupassa hiplatessa. Varmasti hyvä vapa, mutta vain yksi muiden joukossa. Ja vesillehän näiden kanssa päästävä ennen kuin osaa sanoa mitään. Itse päädyin tälle kaudelle Ron Thompson Hardcore Vol 3 vapaaan, joka on kuulemma samaan runkoon tehty kuin kuuluisa Hardcore 2. Harmi vaan, ettei Suomeen tuoda Hardcore Vol 3 keppiä 8-jalkaisena. Soittelin ihan maahtantuojalla ja sieltä tiedettiin kertoa 'ettei valmisteta 8-jalkaisena'. Joopa joo... Joutui ihan rakkaasta länsi-naapurista tilaamaan. Hyvä puoli tosin, että tuli rahtikuluitta tilaus. Aluksi tuo vapa tuntui kyllä suorastaan löysältä, kun sitä kuivalla maalla heilutti, mutta vesillä osoittautui omaan makuun jotakuinkin täydelliseksi. Hieman lerpampi kärki kuin Armageddonissa, mutta runkoa ja voimaa löytyy vavasta kun sitä tarvitaan, ei käänny kahvasta asti kuten Shimanon takilavavat. Vielä on myös nautinto väsytellä näitä meidän järvien pikkulohia, ei ole liian kanki vapa siihen hommaan. Mutta sitäkin suurempi nautinto oli väsytellä merellä 21 kg ja 16 kg laxit. Ja vapa ei loppunut kesken! Uistinrengas tosin meinasi oieta tuon 16 kg kanssa. Täytyy tosin myöntää, ettei ole sivutönköksi paras vaihtoehto. Siitä kun lähti Ahvenanmaalla joku otus, niin tämä vapa kääntyi niin luokalleen, että takilan siimat paloi poikki siinä räikän huudossa. No onneksi uistimet löytyivät vielä laukureista ja sivutönkön Isotiurakin selvisi säikähdyksellä. Okuman Seaboss dipsy-vavat ovat nyt sivutönkköinä, mutta eiköhän nekin nöyrry ison edessä mutkalle..
3.   [Vt] Ugly stik gold tiger vs Tuff    Hurja - 4/11/2020 18:49:03
Itse käytän pelkästään pikkuplaanareita ja käytössä 7 jalkaiset medium heavyt. Siihen käyttöön omasta mielestä ihan toimivat. Onhan ne aika jäykät, että takilassa käytän löysempiä vapoja. Laadun puolesta ei mitään moittimista. Käytössä on myös magda finnejä ja aikalailla samankaltaisia vapoja toisiinsa verrattuna.