Kaivattaisiin kokemuksia.... hakusessa wa ja alumiini. Vaihtoehtoja siis aika vähän... mitä muuta eroa löytyy kuin koko? Onko runko ajettavuudeltaan saman kaltainen vai onko eroja? Plussia ja miinuksia? Ja konekoko on hankintahetkellä kummankin suosituksen yläpäässä.
12vuotta Shark WA:lla 140Suzuki perässä ja ei muuta kuin hyvää sanottavaa.Kulkee kevyesti auto perässä kokonais paino tankki täynnä ja kaikki uistelukamat kyydissä 1460kg jos haluaa isomman kabiinin niin silloin Eagle Sharkissa ei ole häävi yöpyä jos sitä haluaa! Terv:Entinen Sharkin omistaja
Uistellut viimeiset 16v hyvä kaveri ,ei moitittavaa ,hyvä hallinta yksinkin max miehistö 3 ei oo tarvinnut jäädä rantaan kelin takia. Sopii mulle.....kalastaa hyvin.
Tässä muutamia huomioita veneestä.
Itsellä Wa shark vm.2004 käytössä. Venettä on helppo käsitellä yksin ja hyvin tulee 1500kg trailerilla hiacen perässä. Makuutilassa kyllä yksi aikuinen mahtuu nukkumaan, mutta tilaa ei hirveästi ylimääräistä ole. Vene kulkee 115hv nelari konella hyvin ja nousee pintaan isollakin kuormalla kevyesti. Uistelu hommissa max. henkilömäärä on 3. Kahdestaan kalastessa just passeli.
Sharkeissa ja vanhemmissa eagleissä on se ongelma että perä peiliin sisäpuolelle on laitettu vaneri, joka vettyy ja pehmenee ajan saatossa ja aiheuttaa murtumia rungossa.
Omassa sharkissa oli vaneri pehmennyt ja veneen perässä repeämiä.
Nyt vene korjattu. Vaneri poistettu ja perä rakennettu samalla tavalla kuin uudemmissa eagleissa (ns.palkkiperä.)
Kävin 1-akselisella puntarissa tankit täynnä ja kaikki rojut paitsi vavat (tupla-akut, lisäputket, lisätargat, takilat, isot kelkat, iso ankkuri, jne...). Muistanko oikein että 1640 kytketty ja irti 1720... Shark wa ja kone 225kg. Nyt perälaudassa 45kg vähemmän ja alla 1800 traileri.
Kerrotko millainen operaatio perän korjaus moderniksi ja mistä kysellä...
Perävanerin kunto on helppo tarkistaa, piikillä tai porakoneella pääsee sisäpuolelta testaa vanerin kovuuden.
Tein kyseisen operaation itse viime keväällä mulla hyvässä kunnossa.
minun wa 2005
Ei taida ihan pelkän vanerin vika olla, tehdaskorjauksessa ainakin aika paljon tukea lisätään takalaitaan. Mahtavatko tyhjennysputkien rakennetta parantaa remontissa, sinne hankala nähdä?
Traileri ainakin alamittainen, vähintään 1800, jää hauillekin varaa kotiinpäin tullessa, ettei tarvi autoon niitä nostaa.
Ei pelkän vanerin syytä perän heikkous ole. Aika paljon tuli perään vahviketta lisää. Tyhjennysputket vaihdettiin samalla paksumpi seinämäisiin ja muovihanat vaihdettu haponkestäviin pallohanoihin. Nämä kannattaa vaihtaa samalla kun perä on auki.
Kyllä se sharkki pykälää isomman trailerin vaatii jos kyydissä muutakin kuin vene ja kone.
Painoltaa sopiva vedettävä tuollaisella alitehoisella hiacella..
Noi tyhjennys putket, lähinnä rakenne hitsaamalla kahden 'kiinteän' seinän välissä, kun tuo perälauta ainakin alkuperäisessä rakenteessa elää aikalailla? Olisin suunnittelijana tuohon väliin jonkun joustavan rakenteen keksinyt? Kaverin Haukassa toinen putki katkes ja laiva liki uppos, onneks oli uretaania laidoissa, pysy jotenkin pinnalla
En olekaan kun valesähkömies, en veneitten suunnittelija, taitaa joku muukin kastunu tuonkin vian takia?