Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Gallupin vastaukset merilohen uistelusta

Takaisin keskustelualueille
1.   Gallupin vastaukset merilohen uistelusta    tkorkka - 16/2/2021 15:26:32
Tähän taisin itsekin joskus vastata. Merilohen hinta yli 1000 eur kpl. Onneksi ei ole montaa noin kallista kalaa tullut... https://www.vapaa-ajankalastaja.fi/merilohiuisteluselvitys281019/
2.   [Vt] Gallupin vastaukset merilohen ...    eetee - 16/2/2021 17:22:35
Aika lähellä nuo vuosikulut ja kalustoinvestoinnit itselläkin. En ala laskemaan nyt uudestaan, kun varmasti menee ylikin. Jos kulut kuitenkin useampi tonni vuodessa niin omana huippuvuonnakin ei montaa satasta halvemmalla pääse per lohi. Olen laskenut vain omat kulut ja jakanut kahdella lohimäärän kun kaksistaan useimmiten kaloja saatu. Kyllä lähempää tonnia ollaan kuin viissatasta. Olisko niin, että nää mun kalat on parempilaatuisia kun on kalliimpiakin ;)
3.   [Vt] Gallupin vastaukset merilohen ...    tkorkka - 16/2/2021 17:46:32
Kyllä se niin on, että tonnin lohi maistuu paljon paremmalle kuin viidensadan lohi :D Mutta on ollut aikoinaan hankalampiakin vuosia Amaalla, jopa yhden kalan reissun muistan. Se olikin sitten sellainen 2700 euron kala. Onneksi hinta on sittemmin halventunut, niin että parhaimmillaan on päästy jo maistamaan sellaisia 150 eur lohia, mutta ei ne kyllä enää samalle maistu kuin tonnin lohet...
4.   [Vt] Gallupin vastaukset merilohen ...    Jsi - 16/2/2021 19:32:45
Tässä oman elämänkaaren vaiheessa ihan sama mitä maksaa, on se vaan ihan parasta hommaa. Kovat vierotusoireet, pitäisi jo päästä loheen. Vai johtuuko oireet liian alas vajonneesta kehon dioksiini pitoisuudesta?? 😆
5.   [Vt] Gallupin vastaukset merilohen ...    Räiskis - 16/2/2021 21:10:33
Noi kiinteät kulut, matka, majoitus, polttoaine, ym, niitä lasketaan ja niillä saa jonkun kilohinnan lohelle. Noita onkivehkeitä ei enää paljon tarvitse vuosittain uusia, huppuja ja levyjä jokunen. Tosiaan oon kans tuon yhden lohen reisunkin tehnyt mutta useammin on kortti käynyt kirkonmiehellä ja on saalista tullut vähintään ihan hyvin. Viime sunnuntaina meni viimeiset palat viime kevään lohta, pannulla paistettuna maistui kyllä hyvälle, remulare kastikkeella ja röstiperunoilla. Noita kuluja lasketaan kipparin kanssa, jaetaan ja nautitaan. Ei ole tullut ajatella lautasella olevaa palaa liian kalliiksi.