Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Garmin Bluechart kartan päivitys?

Takaisin keskustelualueille
1.   Garmin Bluechart kartan päivitys?    JuhaP - 15/5/2021 10:31:56
Olisko jollakulla kokemusta/ vahvaa mielipidettä Garmin Bluechart-kartan päivittämisen hyödyllisyydestä? Käytössä parhaillaan GARMIN BLUECHART G3 VISION HD, VEU721L NORTHERN EUROPE, v.2019.0, ja ActiveCaptain tarjoaa versiota 2021.5 ostoslistalle… Ovat siinämäärin hulppean hintaisia noi Garminin päivitykset että ei viitsis ihan vaan ”kokeilla” todetakseen että mikään ei olennaisesti muuttunut/parantunut… JuhaP
2.   [Vt] Garmin Bluechart kartan päivit...    golfer - 15/5/2021 10:46:13
No tuskinpa kannattaa, itselläinkin nuo 2019 kartat. Mutta tiesitkö, että kun olet rekisteröinyt kartan, niin voit tehdä siitä kopioita tietyin askelin ja niin voit käyttää rekisteröimääsi Garminin karttaa kaikissa rekisteröimissäsi veneilylaitteissa. Alluperäisestä karttakortista tulee sinulle hyöydytön ja voit myydä sen pois. Alkuperäinen kortti toimii muissakin laitteissa, vaikka olet rekisteröinyt sen itsellesi. Ja hyvä puoli tuossa rekisteröinnissä on se, että kartta säilyy ikuisesti sinulla Garminin tilillä, vaikka fyysinen kortti häviäisi.
3.   [Vt] Garmin Bluechart kartan päivit...    JuhaP - 15/5/2021 11:20:29
Kerran olen kartan päivittänyt, silloin kun toinen Navionics-Bluechart yhdistelmäversio ilmestyi ja silloin sain vinkin tuosta kopiokappale-mahdollisuudesta, jonka hyödynsinkin eli hyrrää toistaiseksi ”varakarttana” kaiku-plotterissa. Odotellaan ny vielä muitakin mielipiteitä, josko joku pystyis kertomaan/vakuuttamaan tuoreimman version erinomaisuudesta😉
4.   [Vt] Garmin Bluechart kartan päivit...    golfer - 15/5/2021 11:34:38
Sellai semisti harmitti, kun vuosi sitten jätin ilmaisen päivityksen tekemättä toiseen karttaan ja tälle vuodelle Active Captain ei enää tarjoakaan ilmaista päivitystä. Taisivat joskus Garminiltakin sanoa, ettei se yksi ilmainen päivitys ikuisesti ole voimassa. Onhan tuo 70 € päivityksestä sen verran raaka, että pitäisi ihan tosissaan tapahtua, että moiseen viittii lähteä.. Garminiltahan ne kyllä myös osaa kertoa, jos tapahtunut tai tapahtumassa jotain merkittävää kuten tuo Navionicsin ja Garminin tietokantojen yhdistyminen muutama vuosi sitten.
5.   [Vt] Garmin Bluechart kartan päivit...    JuhaP - 15/5/2021 14:47:18
Minä venytin sitä ilmaista päivitystä viime hetkeen, mulle kyllä kerrottiin että on 12kk voimassa… Mistä saat päivityksen 70€ hintaan, mulle tarjoaa ActiveCaptain tuoreinta versiota 199€ hintaan, mitä pidän melkoisen suolaisena…? Tuota kartta-aineistojen yhdistämistä tuolloin mainostivat joo, ja siihen alkuperäinen kyselyni viittaakin että onko sen jälkeen tapahtunut aineistossa ja/tai käyttöliittymässä jotain/mitään merkittävää?
6.   [Vt] Garmin Bluechart kartan päivit...    golfer - 15/5/2021 16:34:51
Sulla on tuo iso kartta, niin sen pävityshän onkin sitten hauskan hintainen. Mulla kartat 'Finnish Lakes' ja 'Gulf of Finland and Riga'. Näiden päivitys 69,99€/kpl ActiveCaptainissa.
7.   [Vt] Garmin Bluechart kartan päivit...    JuhaP - 15/5/2021 20:42:00
Näin tuntuu olevan joo, eipä tule turhan usein päivitettyä…