Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Kyläniemi

Takaisin keskustelualueille
1.   Kyläniemi    Ali Lattunen - 1/8/2021 20:22:47
Tällä sivustolla oli aikoinaan aktiivista keskustelua Kyläniemen tienoilla uistelusta, mutta siitä on jo vuosia. Olen menossa syyskuun alussa tuolle suunnalle (Munaluodonselkä, Ilkonselkä) uistelemaan neljäksi-viideksi päiväksi. Minkäslainen kalatilanne tuolla nykyisin on eri lajien suhteen? Onko täällä paikallisia asiantuntijoita paikalla? Terveisin Ali
2.   [Vt] Kyläniemi    lamisil - 2/8/2021 6:22:47
Morjens! Pitkiinaikoihin en ole itse tuolla käynyt, moni kaveri kylläkin joten tämä heiltä poimittua... Järväri on ilmeisesti aikalailla tiukassa entiseen nähden, toki sitäkin vielä välillä löytävät. Syyskuussa ehkä vielä vähän haasteellisempaa, mutta itse lähtisin Pajusaarenselkä/Hietasaarenselkä akselille. Yhä useammin wattsuppiryhmien kuvissa tuolta vilahtelee taimen...
3.   [Vt] Kyläniemi    tkorkka - 2/8/2021 18:55:34
Istutukset ovat menneet taimen voittoisiksi osittain järvärin saatavuusongelmien vuoksi ja osittain siksi että ei ole niin suurta halua enää istuttaa järväriä kesäisen rauhoituksen takia. Ei nyt suoranaisesti vaikuta tuohon seutuun, mutta hiukan kuitenkin, niin Puumalan yhtenäislupa-alue ei ole istuttanut järväriä 2015 jälkeen ellei sitten tänä vuonna (en tiedä).
4.   [Vt] Kyläniemi    Ali Lattunen - 2/8/2021 21:11:44
Mikäs on kuhan ja ahvenen tilanne uistelun kannalta?
5.   [Vt] Kyläniemi    lamisil - 3/8/2021 6:05:32
Läheisellä Ahoselällä ainakin käyvät kuhaa uistelemassa. Mikäli on intoa hiukan ajaa Joutsenon vesille (Päihänniemen seutu) on kuhaa ja kookasta +30cm ahventa tarjolla runsaasti. Päihänniemi tunnetaan toisinaan ja varsinkin keväisin myös hyvänä taimenpaikkana...