Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Takilan kääntöpöydistä

Takaisin keskustelualueille
1.   Takilan kääntöpöydistä    Penalti - 28/12/2022 9:36:33
Onko kukaan virittänyt Scottyn kääntöpöytään kiinni Cannonin takilaa? Lähinnä mietityttää tässä virityksessä tuo Scottyn pöydän kestävyys jos noin 3kg painoisen manuaali Long Armin paikalle isketään noin 13 kg painava Optimum sähkötakila? Onkohan nuo Scottyn sähkötakiloille tarkoitetut kääntöpöydät eri malleja (tukevampia) kuin manuaalitakiloihin myydyt? Minulle tuli yllätyksenä tuo Cannonin kääntöpöydän kömpelyys. Jos olen nyt oikein ymmärtänyt niin Cannonissa pystyy pöydän lukitsemaan kuuteen asentoon, kun taas Scottyssä tuo vaihtoehtojen määrä on 16.
2.   [Vt] Takilan kääntöpöydistä    tkorkka - 28/12/2022 18:50:50
Minulle on riittänyt Cannonissa 3 asentoa. Suoraan taakse kuljetuksen aikana, takaviistoon kalastaessa ja eteen päin jotta haavimiseen tulee tilaa, jos/kun takilan vapoja ei siivota pois alta. En lähtisi kikkailemaan sellaisen kääntöpöydän kanssa, jota ei ole ko. takilalle tarkoitettu/mitoitettu.
3.   [Vt] Takilan kääntöpöydistä    toni - 28/12/2022 19:02:33
Ei ole Scottyssa eri malleja manuaali- tai sähkötakilalEikä myöskään käytännössä 16 eri asentoa. Harva kalastaa kai siten että puomi osoittaa veneen sisälle.
4.   [Vt] Takilan kääntöpöydistä    Penalti - 28/12/2022 19:28:11
Tänään tulivat nuo Optimum TS takilat ja ainmakin tämän mallin kääntöpöydässä oli 16 naksua johon pöydän voi lukita. Tämä tieto että Cannonnin pöydässä olisi vain 6 asentoa tuli muualta. Minulla on ollut tapana vetää puomi kiinni lähes veneen laitaan kun virittelen noita laukureita vaijeriin kiinni. Tiedän, että jotku käyttävät tuota vetonaru systeemiä mutta itse olen kumpaakin tapaa kokeillut ja tykästynyt enemmän tuohon puomi veneen laitaan kiinni.
5.   [Vt] Takilan kääntöpöydistä    Penalti - 28/12/2022 19:33:32
Niin tosiaan harva kalastaa niin, että puomit ovat veneen sisäpuolella. Joidenkin kuitenkin tulee saada puomit veneen sisäpuolelle, jotta saa pressun kiinni tai silloin puomit venee sisäpuolella ovat käytännöllistä kun tekee takiloihin huoltotoimia esim. vaihtaa vaijeria tms.