Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Perämoottorin kaukosäätö kahteen pisteeseen

Takaisin keskustelualueille
1.   Perämoottorin kaukosäätö kahteen pisteeseen    oopee66 - 17/1/2023 17:57:20
Miten olette toteuttaneet kaukosäädön perämoottorilta (kaasu/vaihde) kahteen ohjauspisteeseen. Ohjauksen saa hydraulisesti, mutta miten kaasu/vaihde? Valitsimia kahteen pisteeseen on myynnissä, mutta miten sen saa perämoottoriin?
2.   [Vt] Perämoottorin kaukosäätö kahte...    tkorkka - 18/1/2023 10:11:30
Missä tilanteissa tähän on tarve? Laituriin ajaessa vai kalastaessa? Jos vain kalastaessa niin, asia ratkeaa helpoiten autopilotin kaukosäätimellä ja servokaasulla. Itsellä Suzukissa 2 kpl Troll Mmode kytkimiä joista toinen takakannella vapatargassa. Siitä on kätevää uistelutilanteissa säätää vauhtia. Jos laituriin pitää pystyä ajamaan takaa, niin sitten tilanne on tietysti eri.
3.   [Vt] Perämoottorin kaukosäätö kahte...    oopee66 - 18/1/2023 11:27:41
Vaihde pitäisi tietyissä tilanteissa saada vapaalle, joko keulasta tai perästä. Ohjauksen kyllä pystyy tekemään, joko pilotilla tai hydrauliikan lisä ohjauksella.
4.   [Vt] Perämoottorin kaukosäätö kahte...    lainti - 18/1/2023 16:36:07
mulla Yamarinissa on ulko ja sisäohjaus , elikä kaksi kauko-ohjaus laitetta ja lattialuukun alla myös kaksi vaijereiden siirtomekanismia jotka on asennettu peräkkäin , elikä takimmaisesta siirtomekanismista liike menee moottorille ja etummaisella siirretään liikeet ensin takimmaiseen , tämä on kirjoitettu vanhasta muistista , niin vielä ulko-ohjauksen vieressä vipu josta valitaan kumpaa niistä käytetään, laitteet on Yamahan tuotteita . toi siirtolaitteiden kytkentä voi olla toisenlainenkin !
5.   [Vt] Perämoottorin kaukosäätö kahte...    silakka - 25/2/2023 6:51:12
Minä rakensin itse kaksoisohjauksen vanhaan Yamarin 5800BC:n noilla US-Partsinkin myymillä jakajilla (linkki). Tarvitaan nuo kaikki kolme tuotetta plus seitsemän sopivan mittaista kaapelia. Jakajia on siis kaksi, 1 vaihteelle ja 1 kaasulle. Molemmista kaukosäätökoteloista menee vaihdekaapelit aina samaan jakajaan ja kaasukaapelit toiseen jakajaan. Kummastakin jakajasta sitten menee yksi kaapeli koneeseen kuten normaalisti, vaihde ja kaasu. Valitsimella sitten valitaan, kumpaa kaukosätökoteloa käytetään. Valintaa tehdessä molempien koteloiden tulee olla vapaalla.