Valopetrooli/lamppuöljy on yksi parhaista 'yleispuhdistusaineista' näissä hommissa. Diesel käy varmaan yhtä lailla, kun on lähes samaa tavara ilman parafiinia.
IPA eli isopropanoli-alkoholi on sitten loppusilaukseksi, jos ei halua mitään ainetta jäävän pinnalle.. IPA ei tunnu pelittävän yhtä hyvin kuin valopetrooli isoille liimajäämille, mutta muutoin sillä lähtee epäpuhtaudet kivasti ja olisi hyvä löytyä joka autotallista. Valopetroolilla ja ipalla pärjää pitkälle. Sitten kolmas vaihtoehto on lämpö. Kevyesti yrittää lämmittää liimoja ja jollain muovilastalla suurimmat pois. Loput lähtee sitten kaiken järjen mukaan valopetroolilla.
Ompa noita hyviä aineita, kiitos runsaasta palautteesta. Keritään vielä liimat siivoon ja vahaankin niitten alue.
Tänään raksien tarkastusta, sitomista jonkun verran. Kovin montaa valmista ei ole, ehkä 40-50 tehtyä, sidotaan lisää jos tarvii, tuskin tarvii. Leikari irti ja hupun vaihto ja leikari takas, sillä mennään.
Reenireisu lykkäänty, ehkä sitten viikon päästä.
Tein eilen 15 tapsia, meinasin pärjätä niillä. Lisäksi mukaan kymmenkunta huppua varalle. Viimeiksi sorruin vaihtamaan ottivärin pois muutaman tyhjän päivän jälkeen. Onneksi matruusilla oli samaa väriä pyynnissä...
Tuli talvella maalautettua huppuja, kaikki tais olla niitä millä ennekin vedetty, luotot melkein suurimmaksi osaksi vedossa, joku jokeri aina sekaan. Melko pienillä kalastusväline hankinnoilla reisuun, Fishhawkin anturi kallein, meni viimekeväänä merenpohjaan entinen. Sille pitäs olla oma takila mutta vaikee keksiä paikkaa.
Mulla on kanssa ollut Fishhawkin anturi pimeenä useamman vuoden. Sen antamat lukemat on olleet niin epämääräisiä, etten ole uutta anturia hommannut. Juorulla tarkastettu välillä nopeutta.