Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Miksi aina kalastuskeskustelu johtaa riitelyyn?

Takaisin keskustelualueille
1.   Miksi aina kalastuskeskustelu johtaa riitelyyn?    josko - 12/3/2003 14:35:28
Vastaus tuohon otsikon kysymykseen on sangen raadollinen. Kun puhutaan kalastuksesta, niin moni keskustelija vaipuu alitajuisesti alkukantaisen pyyntikulttuurin harrastajan henkiselle tasolle. Jo muinoin, kun Suomea vielä asutettiin, joki toi virran mukana lastun. Tällöin jokivarren asukas otti kirveen ja keihäänsä sekä lähti vihaisena katsomaan, kuka pentele on uskaltautunut MINUN pyyntimailleni ja vesilleni MINUN kaloja ja riistaani pyytämään. Sama asenne tuntuu vaivaavan vielä sangen monia meistä kalastajista. Tähän kun lisää sitten eri pyyntimuotojen yhteensovittamisen, niin tullaan toisen vaikean asian ääreen,nimittäin tulonjaon, eli tulopolitiikan piiriin. Kun nämä molemmat yhdistyvät keskustelussa, niin riidan ja kiistelyn määrää ei ylitä enää mikää järjellinen argumentointi ja argumenttien puutteessa keskustelu ajautuu hankilökohtaiseksi nokitteluksi. Nämä ovat osaltaan syitä siihen, että suomalainen lohikeskustelu ja yleensäkin kalastuksen kehittämiskeskustelut eivät etene. Katso yksi esimerkki pitkän aikavälin taistelusta yleisen kalastusedun hyväksi: http://jussi_vaan.tripod.com/kestvnkehityksenkalastussivut/id2.html Näitä "taisteluita" olen vuosien varrella käynyt useita, aina ovat omat (kalatajat) haukkuneet selän takana, mutta osa on silti päättynyt kalastajille ja luonnolle myönteisesti. Se riittää minulle kiitokseksi, kalastajat ovat, mitä ovat, tuskin muutama uusi sukupolvi tilannetta mihinkään muuttaa. Jos tiedossanne on vastaavia kalastusta haittaavia hankkeita, ota yhteyttä, katsotaan, onko mitään tehtävissä. Jussi
2.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    abo - 12/3/2003 20:42:28
Rikotaanpa nyt omia ohjeita ja replytään jussi_vaan-kirjoitukseen, vaikka moista olen päättänyt olla tekemättä. Yksi vastaus kysymykseen on jussi_vaan, joka provosoi, jankuttaa, tekee ajoittain täysin perättömiä vaittämiä, tulkitsee kaikkea miten lystää ja ei kuuntele pätkääkään edes perusteltua järkipuhetta, osallistuu kyseisiin keskusteluihin saaden porukat provosoitumaan. Ammatti ja puoliammatti kalastus on Suomessa monissa kohdin aivan ylilyötyä ryöstöä. Toisaalta ammatinharjoittamisen täysi syyllistäminen on myös ylilyönti. No, vuosikymmen eteenpäin, niin saamme uuden tilanteen väitän mä. Ai minkä uuden tilanteen... no merilohen suhteen sen, että kun EU kieltää itämeren lohena tunnetun dioksiinipommin pyynnin/myynnin ihmisravinnoksi. Sitten ei ole lohiloukkuja, ei ajoverkkoja. Väylässäkin on lohta. Sitten voi urheilukalastaa ilman verkkojen häirintää. Sitä ennen ei, koska toimivia rajoituksia, joita noudatettaisiin, ei saada aikaiseksi, valitettavaa mutta totta. /abo
3.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    JukkaV - 13/3/2003 22:52:48
Parempi kysymys olisi, miksi aina syntyy lihava riita Jussin aloittaessa ns. keskustelun missä tahansa foorumilla tai millä tahansa nimimerkillä? Vastaus lienee, etteivät muut Jussia lukuunottamatta osaa käyttäytyä.
4.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 12/3/2003 21:36:04
Älä vastaa asenteellisesti, JUssi_vaan on haudattu nimimerkki tässä foorumissa. Provosointia voi olla vaikea löytää tässä foorumissa kirjoituksistani. Onko se provosointia, kun yritän lohikeskustelussa saattaa eri osapuolet keskinäisen riitelyn sijasta toimimaan yhdessä luonnonlohen pelastamiseksi. Tuo EU.n dioksiinirajojen määrääminen voi olla lopullinen isku luonnonlohelle. Kun merikalastus estyy, niin samalla lopuvat lohen istutuksetkin. Luonnonlohet pyydetään tästä huolimatta vähiin viehevälinein niin Itämeren pääaltaalla, kuin myös Pohjan- ja Suomenlahdessakin. Hetkellisesti lisääntynyt nousukalojen määrä hullaannuttaa jokipyytäjät pyytämään emolohet hyvin vähiin ja näin lohen lopullinen alamäki alkaa. Luonnon poikastuotannon romahdus näkyy vasta vuosien päästä, kun jokiin ei enään ole pyrkimässä lohen lohta. On myöhäistä rypistää, kun löysät on jo housuissa. Toivottavasti olemme molemmat väärässä visioinemme, ja lohi voi jatkossakin hyvin. Mutta noin yleisesti kalatalouskeskustelua vaivaa toisten kalastajien syyttely ja kyräily. Jos jotain vesistörakennushanketta kuulutetaan ympäristölupaviraston hakemuksen johdosta, niin eri kalastajaryhmät antavat keskenään eriäviä vastineita hankkeista. Näistä ei hyödy kalastus, eikä vesiluonto, niitä käytetään vain perusteena hankkeen oikeellisuudesta, kun kalastajatkaan eivät ole yksimielisiä mahdollisista haitoista. Näihin perusteluihin olen useasti törmännyt, kun on yritetty saada järkeä vesistöihin rakennettaviin kalastusta haittaaviin rakennelmiin. Miksi ihmeessä yhteistyö ei kelpaa eri kalastusmuotojen harrastajien keskuuteen, miksi?
5.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    tetu - 13/3/2003 8:48:13
Taitaa vaan Abo hyvä olla niin ettei tuo dioksiinipommi estä lohen kalastamista minkin rehuksi. Onhan silakkakannat Itämeressä heikentyneet ja syötävä noiden minkkienkin on. :)
6.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    abo - 12/3/2003 21:51:01
Itseppä olet sen asenteen luonut tahi ainaskin alustanut... vaik voorumi vaihtuiskin. Tuo dioksiiniraja saattaapi tehdä jopa vallan vahvan "luonnonlohi"-kannan. Nimittäin jos raja tulee, se tulee plompsis ja pyynti loppuu siihen. Vaikka istutus loppuisi saman tien, on meressä pari vuosiluokkaa kudulle halavia kaloja, joilla on kaikilla esteetön pääsy jokeen. Ei niitä viehevälineillä poies keratä ja kutua estetä. Toinen kysymys toki on, kauanko tuossa myrkkykeitossa kalat kykenee ylipäätään elämään. /abo
7.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    karttuiivari - 12/3/2003 22:03:24
Ei muuta kuin pahenee.. Peset jo Väyrysenkin 100-0
8.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 12/3/2003 23:13:41
Älä unohda lohen lisääntymishäiriötä. On suurta viisautta vastata kysymyksiin ja pitää keskustelu aiheessaan. Jo tämä ketju osoittaa, kuinka vaikeaa se joillekin on. Olen itse provosoitunut sivuraiteille menevän keskustelun jatkamiseen, mutta yritän pitäytyä itse aiheessa. Tuohon otsikon kysymykseen yksi vastaus on juuri se, että oletetaan toisen osapuolen väittävän jotain, mikä ei edes kuulu kyseiseen aiheeseen. Tätä kutsutaan asenteellisuudeksi. Vanhassa Sirola-opiston kurssissa opetetaan kylläkin, että kun on heikoilla jostain aiheesta, niin vedätetään keskustelu johonkin epäoleelliseen aiheeseen, josta itsellä on paremmat tiedot. Tämä näkyy toimivan myös kalastuskeskusteluissa. Olen elämäni aikana tehnyt kalastusmahdollisuuksien eteen niin paljon töitä, että vain todella harva voi sanoa samaa itsestään. Tuo siirtoviemäri , josta on juttu osoitteessa http://jussi_vaan.tripod.com osiossa kuvia, on viimeisin vääntöni kalastusmahdollisuuksien puolesta. Näissä nettikeskusteluissa voi korkeintaan herättää ihmisten aktiivisuutta hoitaa yhteistä asiaamme, kalastusta uhkaavien hankkeiden suunnittelu- ja toteuttamisvaiheessa. Mitä konkreettista Sinä olet tehnyt yleisten, kaikkia kalastajia koskevien kalastusmahdollisuuksien hyväksi? Netti- tai yleisönosastokirjoittelua ei lasketa mukaan.
9.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    abo - 13/3/2003 1:14:57
>>"Älä unohda lohen lisääntymishäiriötä." - Lohi kuitenkin lisääntyy myös luontaisesti, häiriöitä tahi ei. Jos pyydyspyynti merialueelta loppuisi, olisi jokeen nouseva lohimassa luokkaa, jossa jälkeläistuotantoakin syntyisi. Kyseinen tuotanto riittäisi kirkkaasti kasvattamaan kantaa, jota ei merialueella pyydyskalastettaisi. >>" On suurta viisautta vastata kysymyksiin ja pitää keskustelu aiheessaan." - Eli alkuperäiseen, miksi johtaa riitaan? Siksi lähinnä, että keskusteluun osallistuu flamettavia trolleja ja muutoinkin tuodaan keskustelu alueelle johon se ei kuulu. Ammattilaiskalastuksen puolustus vapakalastusvoorumissa, aiheessa jossa ammattilaiskalastus on ryöstökalastusta, jossa muutenkin kaikki syylliset vakuuttavat syyttömyyttään ja syyttävät toisia ammattilaisia on fleimausta ja aina joku tarttuu flameen. Trollia ei pitäisi ruokkia, kaikki eivät vaan malta olla ruokkimatta. Merilohen suhteen, rysäpyytäjät syyttää ajoverkkoja, ajoverkkopyytäjät rysäpyytäjiä ja niin edelleen, fakta on kuitenkin se, että pyydetään yli kokonaiskannan kestokyvyn, koska jokeen lisääntymään ei kaloja pääse. Sitten sanotaan pyynnin olevan säänneltyä ja noudattavan kiintiöitään, jos näin on, on kiintiöt pielessä. Huippuna riitaan johtavassa trollauksessa on heitto siitä, että uisteluveneet myisivät pimeänä lohta... heh... mä haluan nähdä sen uistelupaatin, jonka lohisaaliista riittää myyntiin asti. >>"Olen elämäni aikana tehnyt kalastusmahdollisuuksien eteen niin paljon töitä, että vain todella harva voi sanoa samaa itsestään." - Tuohon en ota muuten kantaa, mutta näillä webin kalailuvoorumeilla ei sinua kukaan ota vakavasti, ei nyt eikä tulevaisuudessa ja se johtuu _täysin_ omasta käytöksestäsi keskusteluissa. Se että olet vaihtanut nikin "josko"ksi ja olet ollut suht maltillisesti tällä voorumilla, ei pelasta mitään. >>"Mitä konkreettista Sinä olet tehnyt yleisten, kaikkia kalastajia koskevien kalastusmahdollisuuksien hyväksi?" - Liittyy aiheeseen miten? Olenko väittänyt tehneeni jotain konkreettista yleisten kalastusmahdollisuuksien eteen? Olenko edes väittänyt pyrkineeni siihen? Liittyykö jotenkin johonkin käsiteltyyn aiheeseen? No listataan mitä en ole tehnyt: - En ole pyrkinyt esiintymään anonyyminä ja pillastunut "lähdesuojarikoksista" jonkun mainitessa kuka henkilö käyttää jotakuta nikkiä. - En ole väittänyt olevani kalastuksenvalvoja, jolla on salainen tulkintaohjeisto, jolla laki tulkitaan paremmin ja oikeammin kuin mitä siihen kykenee poliisi tai lakitekstiä lukevat henkilöt. - En ole myynyt kalakojussa kalaa torilla. - En pyri löytämään keskustelualueita, joilla voisi kohdennetusti suorittaa provo-hyökkäyksen alueen niitä käyttäjiä kohtaan, joiden alue on kyseessä. - En myöskään riehu sensuurista jos joku kill-filettää minut söfnetissä, enkä pyri suotimista läpi vaihdellen from tietojani. - En myöskään ole onnistunut hankkimaan itselleni banneja millekkään web-foorumille. - En myöskään näköjään osaa pitää päätöstäni, olla puuttumatta Jussu_vaan:in kommentointiin, harmiteltavaa ettei näillä web-voorumeilla ole kill-filejä... press k to plonk on Xnews:issä vapauttava ominaisuus. Varmaan esimerkkejä olisi paljon lisääkin siihen, mitä minä en ole tehnyt, mutta Sinä Jussi@kgb.ru olet. En kuitenkaan ole mikään fanisi ja olen pyrkinyt tietoisesti välttämään hengentuotoksiesi lukemista, eli olet söfnet.kalastuksessa ollut kill-filessä jo jussi@kgb vaiheesta ja aina from-kentän muuttuessa olen päivittänyt filtterin, valitettavasti vain muiden lainatessa tekstiäsi, tulet suotimista läpi. Samoin mellestyksesi kalakomissa jäi varsin seuraamatta, koska jokaisen threadin johon olit kirjoittanut totesin mädäntyneen ja jätin jatkossa lukematta. Siltikin ainakin nuo listan asiat on sellaisia, joita Sinä olet tehnyt ja minä en. Eli kalaonnea vaan, Jussi_vaan, vuotakoon kahluuhoususi ja sotkeentukoon verkkosi. Paranna sinä vaan valitsemallasi tavalla yleisiä kalastusoloja konkreettisesti, mutta tee s
10.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    tkorkka - 13/3/2003 6:37:56
Upea kirjoitus Abo! Tähän on varmaankin helppo lähes kaikkien foorumin kirjoittajien ryhtyä. Ihan vaan, josko tuo kalanmyynjän kuva on päässyt unohtumaan, niin sen tarkistaa täältä: http://members.vip.fi/~jos/ Muista laittaa äänet kompuutteriin päälle!;-) Timppa
11.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    kiiski vastaranta - 13/3/2003 7:02:52
... Viking Line taustamusaa... ou jeeeee Onkohan "upealle" sivustolle, "mahtavasti" väärin taustoja soittanut ollut aina noin huono, vai onko se vaan harjoitellut väärin/huonosti soittoa ahkerasti ;-) Olin ajatellut olla kirjoittamatta... mutta ko. sivujen avaaminen sai aikaan helpotuksen tunteen: "jollain menee vielä huonommin, kuin mulla" ;-) Miten Lehtosen Juhan toutain-kuva liittyy sivustoon ???
12.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 11:46:05
ERittäin fiksu ja asiallinen viesti. Olen tottunut tämänkaltaisiin viesteihin, mutta yleensä lähettäjä on ollut jonkun taimenpuron tuhoaja tai jätevesien luvaton päästäjä. Joskus samaan on syyllistynyt luvaton kalastaja sen jälkeen, kun hänen verkkonsa on otettu talteen rauhoitusalueelta. En tiedä, mihin ryhmään kuulut, mutta VOI VOI Suomalaista kalastuskulttuuria. Suohon mennään ja hukutaan yhä syvemmälle tämän keskusteluketjun viestien perusteella. Saatte jatkossa riidellä tässä ketjussa ihan keskenänne, en enää ihmettele, miksi kalastajat tuhoavat harrastusmahdollisuuksiensa kehittämisen keskinäisillä riidoilla, kun asialliseen kysymykseenkään ei saa edes lypsämällä asiallista vastausta.
13.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    kotkis - 13/3/2003 11:03:03
No siitäpä riemu repesi.. minkkipisnes siis onkin tässä cluu?? jessus..en viitsi edes jatkaa ajatusta..siitä mihin ja miksi troolatut lohet tosiasiassa päätyy..ja kenen rahoilla..
14.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 11:40:28
Lohien istutusta tuskin rahoitetaan Sinulta kerätyistä rvaroista.
15.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    Hanski - 13/3/2003 11:59:48
From the keyboard of josko: >Saatte jatkossa riidellä tässä ketjussa ihan keskenänne... KIITOS ! Luulenpa, että et malta pysyä poissa täältä.. H.
16.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    Stidi - 13/3/2003 12:01:34
Toivon vilpittömästi,että pidät lupauksesi.
17.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    abo - 13/3/2003 12:08:44
>>"kun asialliseen kysymykseenkään ei saa edes lypsämällä asiallista vastausta." - Esitit kysymyksen ja sait vastauksen. Vastaus kun oli peilissä, se ei luonnollisestikaan miellyttänyt. Sýyttömiä me siihen kuitenkin lienemme? /abo
18.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 12:19:55
Kiitos Abo. Yli kolmenkymmenen erillisen vesialueen yhdistäminen yhden luvan piiriin ei ole siis mielestäsi kalastusmahdollisuuksien parantamista? Taimenpuron pelastaminen tuhoamiselta ei myöskään ole mielestäsi kalastusmahdollisuuksien pelastamista? Uhanalaisen kalalajin elvyttäminen ei ole mielestäsi kalastusmahdollisuuksien laajentamista? Vetouistelurajoitusten vähentäminen ei ole mielestäsi kalastajien edun ajamista? Mistä kaltaisiasi löytyy? Muutaman kaltaisesi takia olemme kärsineet karvaan tappion vesistörakentamiskysymyksissä, kun ette osaa olla hiljaa silloin, kun kalastajien pitäisi antaa yhtenäinen kanta harrastusmahdollisuuksien puolustamiseksi. Erittäin suuri KIITOS tästä riidan haastamisesta, peiliin voi katsoa itse kukin. jaksan Teistä huolimatta puolustaa luonnon ja tätä kautta kalastajien etua.
19.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    Stidi - 13/3/2003 12:22:55
Eikös sun pitänyt pysyä poissa Jussi_vaan?
20.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    abo - 13/3/2003 20:56:52
Ole hyvä vaan Jussi_vaan. >>"Yli kolmenkymmenen erillisen vesialueen yhdistäminen yhden luvan piiriin ei ole siis mielestäsi kalastusmahdollisuuksien parantamista? Taimenpuron pelastaminen tuhoamiselta ei myöskään ole mielestäsi kalastusmahdollisuuksien pelastamista? Uhanalaisen kalalajin elvyttäminen ei ole mielestäsi kalastusmahdollisuuksien laajentamista? Vetouistelurajoitusten vähentäminen ei ole mielestäsi kalastajien edun ajamista?" Jos nuo ovat konkreettisia aikaansaannoksiasi, niin hyvä niin. Pysy sitten jatkossakin konkreettisesti aiklaansaamassa jotakin, äläkä tee sitä alueilla joilla mä fiskaan. Tulkitse se sitten ihan miten haluat. >>"Mistä kaltaisiasi löytyy? Muutaman kaltaisesi takia olemme kärsineet karvaan tappion vesistörakentamiskysymyksissä, kun ette osaa olla hiljaa silloin, kun kalastajien pitäisi antaa yhtenäinen kanta harrastusmahdollisuuksien puolustamiseksi." - Tekisipä mieleni sanoa, että ei mistään, eli että olen varsin ainutkertainen tapaus. Kenenkään "kaltaiseni" takia ei mitään vesistörakentamisia olla hävitty, pysy spede edes hieman lestissäsi. Jos olen jättänyt nuo muut keskustelut täysin oman onnensa nojaan ja tähän osallistunut kertoen, että Sinä JOS J.O.SKOGBERG olet mielestäni(ja varsin muunkin mielestä) totaali-idiootti ja täysin kykenemätön edes tajuamaan kuinka tyhmä pystytkään olemaan. Ja riidat johtuvat käytöksestäsi ja valitsemistasi foorumeista hyvin pitkälti. Jos tällä, että kerron Sinun JOS J.O.SKOGBERG olevan mielestäni totaalidorka, aikaansaan tappioita vesistörakentamista vastaan, niin sitten lienen syyllinen. >>"Erittäin suuri KIITOS tästä riidan haastamisesta, peiliin voi katsoa itse kukin. jaksan Teistä huolimatta puolustaa luonnon ja tätä kautta kalastajien etua." - Oleppa hyvä vaan. Jos kanssasi ei ole samaa mieltä ja varsinkin jos pitää Sinua JOS J.O.SKOGBERG ääliönä haastaa toki riitaa. Ja jatka vaan puolustustasi, mutta pyydän tee se jossain muualla. Älä koe puolustavasi mitään nettihäiriköidessäsi. /abo
21.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    JukkaV - 13/3/2003 22:01:05
*Ahhhh*, kaunista. Tämä oli yksi kauneimmista vastineista, joita Juhani on saanut osakseen, ja siten todellinen nautinto lukea. Pikanttina lisänä kirjoitukseesi olisin toivonut Sun vielä lisäävän jokaiseen virkkeeseen keskimäärin yhden korsolaisen 13-vuotiaan käyttämän voimasanan ja yhden kauhajokilaisen käyttämän voimasanan. Sitten kirjoitus olisi olosuhteet huomioiden hiponut asiallisuudessaan täydellisyyttä.
22.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 22:02:43
Olet ansainnut hamekankaan juoruämmämäisen toiminnan johdosta. Olen aloittanut tämän ketjun asiallisella kysymyksellä ja SINÄ nimimerkki abo, olet ryhtynyt haukkumaan allekirjoittanutta ja tuonut tähän keskusteluun kuulumattomia aineksia aivan samoin kuin muissakin foorumeissa. JOKAINEN järkevä ihminen ohittaa itselleen epämiellyttävät viestit olan kohautuksella tai vastaa tylysti esitettyyn aiaan viitaten. On pikkulasten hiekkalaatikkoleikkiin verrattavaa kiukuttelua ryhtyä uhoamaan, että minä en leiki sun kaa, kun sää olet eri mieltä kuin minä. Tämä ketju meni metsään heti, (kun Sinä Abo, itseäsi kai tämän foorumin Alfauroksena pitävä Suuri Tietäjä et olisi kokenut minun esittämääni asiallista kysymystä uhkana omalle asemallesi ja arvostuksellesi,) tulit ja aloit haastamaan riitaa tässä ketjussa. Minä luen kaikki viestit, jotka palstalle tulee, en harrasta ennakkosensuuria, koska erilaisten mielipiteiden tunteminen avartaa maailmankuvaa ja tuo omaan tietoisuuteeni erilaisten ihmisten ajatukset. Maailmaa ei voi kehittää vain yksisilmäisten ajatusten pohjalta. Tätä osoittaa jo ideologisten diktatuurien karu kohtalo, demokratia ja toisten huomioon ottaminen on ainoa oikea tie edetä. Mikäli olet sama hemmo, joka pitää tuota aarrearkkua, niin kiitos hyvästä työstä kalastusharrastuksen eteen. Kyllä mielipiteeni on minun omani ja allekirjoitan sen. Jos joku haluaa esiintyä nimimerkin suojassa, niin nimimerkillä on lähdesuoja. Tämä merkitsee, että nimimerkiiä ei saa paljastaa julkisuudessa, vaikka se olisi kustantajan tiedossa. Olisi aikuiselta mieheltä odottanut edes hieman järkeä, mutta kun järki loppuu, niin otetaan väkivalta avuksi. Ääliö, oikealta nimeltään Jussi.
23.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 22:04:25
Samat sanat. Tuskin Abo ymmärtää ironian kirjoituksessasi.
24.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    abo - 13/3/2003 22:27:45
>>"Olet ansainnut hamekankaan juoruämmämäisen toiminnan johdosta." - Tyhjii lupauksia, en ole edellistäkään hamekangastani vielä nähnyt. >>"Olen aloittanut tämän ketjun asiallisella kysymyksellä ja SINÄ nimimerkki abo, olet ryhtynyt haukkumaan allekirjoittanutta" - Ei, vaan vastasin esittämääsi kysymykseen. Sehän ei vaan sinulle lainkaan sopinut. Mielipiteeni vaan siitä, miksi keskustelu johtaa riitelyyn oli eri kuin sinun. Mielestäni pääsyitä on osallistuvat provokaattorit(joihin sinut lasken) ja keskusatelujen kohdentaminen vääriin voorumeihin. Eli pidän sinua syyllisenä keskustelujen riitelyyn päätymisessä ja keskustelujen ja keskustelualueiden pilaamisessa. Mielestäni tekisit miehen työn kalastusharrastukseen liittyvän kalastusaiheisen nettikeskustelun parantamiselle kun lakkaisit häiriköimästä. Väkivaltaa tässä ei ole ollut apuna lainkaan. Minä en lue kaikkia viestejä, en kaikista aiheista, en kaikilta lähettäjiltä. Minä en myöskään tule tämän threadin ulkopuolella puuttumaan mellestykseesi, en alennu siihen. Myöskään en ole siihen muilla voorumeilla puuttunut, jollei pari pyyntyä nyysseissä siitä että a olisit hiljaa b et vaihtelis from-kenttää laske puuttumiseksi. Enkä koe sinua millään tavoin minään uhkana millekkään asemalleni tai arvostukselleni. Oman kusipään maineen olet jo hankkinut, et siihen minun kuspäämainetta tarvitse, joten se uhkista. Mitä taasen tulee nimimerkkiin ja sen julkistukseen, niin jos joku tunnistaa jonkun nimimerkkikäyttäjän ja sen paljastaa, siihen ei lähdesuojat liity mitenkään. Sensijaan jos toimittaja julkistaa nimimerkin tekstiä, ei häntä voida lähdesuojan takia vaatia paljastamaan henkilöä nimimerkin takana. Kustantaja taasen viimeaikaisten oikeuspäätösten perusteella voidaan jopa vaatia paljastamaan lähde. Opettelisit edes alkeet siit mistä vaahtoat. Sellaisen henkilön kuin Pekka Elo käyttäjätunnuksesta peelo syntyi internetviestinnän historiassa(siis lienee about 10v back)nykyinen muotisana peelo, joka tulkitaan tarkoittavan henkilöä joka on liian tyhmä tajutakseen äärettömän tyhmyytensä. Mielestäni ko tulkinnalla sana peelo kuvaa Jussi:a hyvin. /Marko Sarrola[aka abo, abboreman, sarla, mlhs]
25.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 22:56:15
Kun puhutaan yleisestä kalastukseen liittyvästä riitelystä, joka on kestänyt pitempään, kuin meistä kumpikaan on elänyt, niin on aika hurjaa väittää minua tämän riitelyn aiheuttajaksi. Lainaan viittaamani tekstin osan tähän, ettei meitä huvittuneena seuraavien lukijoiden tarvitse sitä erikseen etsiä: ""Yksi vastaus kysymykseen on jussi_vaan, joka provosoi, jankuttaa, tekee ajoittain täysin perättömiä vaittämiä, tulkitsee kaikkea miten lystää ja ei kuuntele pätkääkään edes perusteltua järkipuhetta, osallistuu kyseisiin keskusteluihin saaden porukat provosoitumaan."" Tämä väite nostaa minut turhan suurelle korokkeelle, enkä ole ansainnut kyseistä kunniaa. Lähdettä ei ole Suomessa kertaakaan paljastettu oikeuden päätöksellä, viittaamasi tapauskin on mennyt ylempiin oikeusasteisiin käsiteltäväksi, ja Sonerapaljastusten lähdesuoja on edelleen rikkomaton. Mikäli ulkopuolinen niminmerkkikirjoittaja paljastaa mediassa jonkun nimimerkin, median vastaava toimittaja on vastuussa tästä, ihan vain tiedoksi. Jos vain suinkin voit olla vastaamatta kirjoituksiini, niin ole hyvä, älä vastaa, ainakaan vetämällä asiattomia, ketjuun kuulumattomia asioita mukaan keskusteluun. Kiitos etukäteen. Hamekangas odottakoon vielä lähettämistään, toistaiseksi. En tule astumaan varpaillesi, kalastuksesta ja sen eri variaatioista mahtuu Suomeenkin monta muuta toimijaa meidän kummankin lisäksi, mustasukkaisuus näistä osoittaa vain olematonta itsetuntoa. Tee jatkossakin hyviä tai vähemmän hyviä vinkkejä nettiin, niitä aina tarvitaan. Ole suvaitsevainen muiden mielipiteille, anna niiden kukkia, moiti niitä ja perustele eriävä mielipiteesi, mutta älä sensuroi. Ps. Miksi ihmeessä olet noin useasti vaihtanut nimimerkkiäsi???
26.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 23:04:36
Kun käy läpi tätä ketjua, niin ei voi yhtyä mielipiteeseesi. En minäkään osaa käyttäytyä tietyissä tilanteissa. Provosoidun aivan samoin kuin nimimerkki abo. Tässä keskusteluketjussa on yksi abon peesaaja, joka osasi fiksusti vetäytyä pois heti yhden mielipiteensä jälkeen. Kiitos tästä, tkorkka. Olet tässä suhteessa ainoa Mies, isolla M.llä Esitän mielipiteeni suoraan ja joskus kärkevästi. Tästä syystä muutamat hemmot vastaavat viestiini hyvin ärhäkkäästi, ilman aikomustakaan puuttua aiheeseen, he vain ovat allergisia nimimerkilleni ;-). Valitettavasti tähän ei antihistamiinit auta, ainoastaan kova utsehillintä, jota ei saa lääkärin reseptillä.
27.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    abo - 13/3/2003 23:13:15
>>"Ps. Miksi ihmeessä olet noin useasti vaihtanut nimimerkkiäsi???" sarla = vanha atk-käyttäjätunnus ja edesmennyt sähköpostiosoitteeni määreosa, jota käytän edelleen tietyissä yhteyksissä. mlhs = mun nimikirjaimet, käytän tietyissä yhteyksissä. abboreman = kaveripiirissä syntynyt _haukkumanimi_ jonka otin käyttöön nettikeskusteluissa joskus '97/98 abo = muoto johon lyhensin tuon abboreman:in jossain kohtio. Sitten on vielä abo^ joka on mun irc-nikki. Eli en ole vaihtanut nimimerkkiä lainkaan, käytän vain joissain yhteyksissä eri nikkiä kuin toisissa. Tunnustan silti aivan avoimesti nikkini. /abo
28.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    JukkaV - 14/3/2003 16:51:02
Hyvä Juhani, Olisin lähettänyt tämän Sinulle sähköpostilla, mutta koska sähköpostiosoitettasi ei ole tässä nyt käsillä enkä viitsi alkaa etsimään sitä muualtakaan, joten lähetän tämän kirjeen Sinulle julkisessa muodossa. Kirjoitit: "Tässä keskusteluketjussa on yksi abon peesaaja, joka osasi fiksusti vetäytyä pois heti yhden mielipiteensä jälkeen." "Peesaaminen" lienee suotavaa silloin kun joku esittää mielipiteensä perustellusti, fiksusti, vieläpä erittäin asiallisesti ja siten ansaitsee kannustushuutoja. Selvästikin olet fiksu mies vaikka netissä käyttäydytkin jatkuvasti pesunkestävän ja ärsyttävän ääliön lailla. Niinpä olisi Sinun kyllä luullut huomanneen, että toisin kuin Sinä itse, en ole puhdas peelo-trolli, jonka nettikirjoittelun ainoa tarkoitus on provosoida ihmisiä. Siksi olisin halunnut lähettää tämän Sinulle sähköpostissa, jotta en joutuisi keskustelemaan kanssasi. Sähköpostiin nääs voi asettaa killin kuten sfnettiinkin. Ps. Ainoa tapauksessasi sopiva hymiö on :-( /Jukka
29.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 13/3/2003 23:25:21
Samoin, tunnustan kaikki nimimerkkini, enkä ole niitä mitenkään piilotellut. Newsseissä olen vaihtanut muutaman kerran sekä tunnustani että sähköpostiosoitettani, juuri noita kill-file sensuroitsijoita ajatellen. Moinen ahdaskatseisuus ansaitsee mielestäni sen, että muutaman kerran vuodessa saavat päivittää ahdasmielisyytensä vuoksi fileensä. Toivon Sinulta Abo, jatkossa asiallisia väittelyitä ja jos ne eivät kiinnosta, ole vastaamatta viesteihini. Noista muista on varmaan hupaisaa seurata, kun syyttelemme toisiamme lähes samoista asioista. ;-) Heh! Johtaako tämä johonkin ylempään sfääriin? Vastaan puolestasi, ei johda, joten ryhdytään molemmat olemaan ihmisiksi. Sitäpaitsi on typerää käyttää keskusteluryhmää irccinä. ;-(
30.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    josko - 14/3/2003 16:55:23
Off topic, tiedätkö, miksi kill-file on keksitty? Se on suunniteltu sitä varten, että komerossa ja pumpulissa asuvat eivät vain vahingossakaan saa valoa ja uusia ideoita tylsään yksisilmäiseen maailmaansa häiritsemään pienen egon kutistumista rusinaakin pienemmäksi. Sensuuri avartaa, se laajentaa ihmisen tietoutta ympäröivän maailman pienuudesta.
31.   [Vt] Miksi aina kalastuskeskustelu ...    JukkaV - 14/3/2003 17:08:46
Olet todellakin malliesimerkki nettipersoonasta, jonka vuoksi killfilet on keksitty. Varsinainen trollien trolli. Ja tämä jankkaaminen osoittaa, että olet myöskin kaikkien peelojen äiti. Tätä Sinun on tietenkin mahdoton ymmärtää, onhan se peelojen perus-ominaisuus.
32.   Off topic, jankkaaminen, tuo jalo harrastus ja ajankulu?    josko - 14/3/2003 20:12:12
Kun tätä ketjun loppupäätä seuraa, niin viestit ovat joko jukkav.ltä tai josko.lta. Fiksu ja ei peelo tai hörhö olisi lopettanut jankkaamisen jo aikoja sitten. Minä taas pidän jankkaamisesta kus... anteeksi p**sapäiden kanssa ja viimeisen sanan saamisesta, Sinä näytät nauttivan aivan samasta asiasta, joten jatka vain. Joskus saatan jopa yllättäin lopettaa jankkaamisen ja siirtyä muualle, mutta ajankohdan tähän tiedän vain minä itse. Arvoisat lukijamme, voitte ryhtyä lyömään vetoa siitä, kumpi meistä jaksaa jankata pitempään, kybä itselleni. ;-)
33.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    JukkaV - 14/3/2003 20:16:57
I D I O O T T I.
34.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    josko - 14/3/2003 20:22:55
Saitko ?
35.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    josko - 14/3/2003 20:23:12
Saitko ?
36.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    Pilikki - 14/3/2003 20:24:40
Väljähtänyttä...........................................................................................................................................................................
37.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    kv-setä - 23/4/2011 12:23:33
Mielenkiintoinen keskusteluthredi menneisyydestä. Kuka muistaa kalakauppias/valvoja Skogbergin?-kv
38.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    kv-setä - 23/4/2011 12:27:44
linkki.-kv
39.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    V-P - 23/4/2011 13:57:04
Josko vaikka sanotkin tunnustaneesi kaikki nimimerkit, niin Tamperelainen nimimerkkia kalastus.comin threadissa et ole tunnustanut. Eikös se ollu joku sun kaveri, jolle annoit ohjeita kirjoitteluun :D :D Linkin keskustelussa nimimerkki Tamperelainen on provonnut satoja viestejä lähinnä perustellessaan lakisääteistä alamittaa Näsijärvellä. V-P
40.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    Vee-Pee - 23/4/2011 14:58:50
Kyllähän Josko oli varsin työteliäs mies!!! Näki paljon aikaa ja vaivaa nettikirjoitteluun asiansa julkituomiseen... V-P M
41.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    nicke - 23/4/2011 15:32:53
Dioksiinilohi on se juttu jota on tarkoitus nostaa yleisön tietoisuuteen. Nicke
42.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    V-P - 23/4/2011 18:42:01
Hieman meni ohi aiheen, kun keskustelu oli näköjään aloitettu 2003. Innostuin turhaan tuosta kirjoituksesta, missä herra ilmoitti tunnustaneensa kaikki nimimerkkinsä. V-P
43.   [Vt] Off topic, jankkaaminen, tuo j...    kv-setä - 23/4/2011 19:40:38
:D-kv