Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Mikä liima kaiteiden kiinnittämiseen?

Takaisin keskustelualueille
1.   Mikä liima kaiteiden kiinnittämiseen?    wsaarja - 23/3/2021 8:19:44
Olisi tarve saada 2kpl 50cm kaiteita pysymään kunnolla kiinni lasikuituveneen reunassa. Toisen pään voi saada pultattua läpipultilla mutta toiseen päähän ei ole pääsyä joten joutuu vaan ruuvaamaan ylhäältäpäin. Mikäs olisi hyväksi havaittu tartunta-aines noiden kaiteiden liimaukseen ja muutkin vinkit noiden kiinnitämiseen on tervetulleita?
2.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    antsu - 23/3/2021 8:52:22
Harvakierteinen rosteriruuvi pysyy kuidussa erittäin hyvin kunhan sille porataan oikean kokoinen reikä. Kaiteiden päiden alle tiivisteeksi vettä kestävää SikaFlexiä tai jotakin vastaavaa https://fin.sika.com/dms/getdocument.get/6abe5209-c880-4896-b803-3e3bf9f4966c/sikaflex_-291i.pdf
3.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    lainti - 23/3/2021 11:18:15
Minä olen käyttänyt muoviproppuja + rst ruuvi lattiakannen kiinnitykseen , tässä tapauksessa kai 6mm olis sopiva , sellanen malli joka tekee 'häkkyrän' pinnan alle , liima/tiivistemassa reikiin ja laipan alle ettei vesi pääsis lasikuidun sisään , irroitus ja uudelleen kiinnitys helppoa kannen kanssa kun ei laiteta liimaa , sun tapauksessa liima väliin !
4.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    K.Ruuskanen - 28/3/2021 18:41:52
Antsun ohjeilla minä tekisin. Muihin tapoihin ei riitä oma usko. En pidä niitä kestävinä ja reunaan tulee isompi reikä paikattavaksi jos kaiteen paikkaa haluaakin vaihtaa. Lisäksi kaide voi jäädä aavistuksen huteran tuntuiseksi jos kaiteen laipan ja reunan väliin jää jotain kumia/muovia vaikka muuten pysyisikin paikoillaan.(?) Joku kevyesti liimaava, hieman elastinen venekäytöön tarkoitettu liima olisi oma valinta JA jota saa helposti lähikaupoista.
5.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    wsaarja - 23/3/2021 9:36:02
Kiitti, mikäs on tässä tapauksessa se oikean kokoinen reikä jos esim noilla 4,8mm ruuveilla pistää kiinni? Vai olisko joku toisen tyyppinen ruuvi vielä parempi tarkoitukseen?
6.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    wsaarja - 23/3/2021 12:50:15
Onkohan se tuollainen linkin mukainen se häkkyrämalli mitä tarkoitat? Mahtaako tuommoinen kiristyä noin ohueen materiaaliin kunnolla kiinni?
7.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    antsu - 23/3/2021 16:03:28
Minusta ruuvi pitää paremmin lasikuidussa kuin muovipropussa, mutta tuskin kumpikaan helposti irtoaa. Niin iso ruuvi kuin mahtuu ja siihen sellainen reikä johon ruuvin ruoto (vai mikä se on) menee nahkeasti.
8.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    lainti - 23/3/2021 17:12:00
mulla käytössä Wurth:n muovi proppuja , toi kuvassa oleva on iso kokoinen , noi pienemmät puristuu kasaan kun kiristää ,jos pelkät ruuvit, oma kokemus noista rosteri ruuveista , reikä sais mielestäni olla hiukan isompi halkaisialtaan kuin ruuvin runko,esim.ristiurakanta , pettää aika helposti jos reikä tiukka ,ehkä ensin tiukempi reikä , suurentaa sitte vähitellen , että näkee 'tuntee' koska ruuvi sopivasti kiertyy reikään , ei katkee ruuvi , eikä murru kanta . Itse tekisin reiät valmiiksi ,sovittaisin ruuvit niihin valmiiksi , sitte vasta tiivistemassa ja kahvat kiinni ! Olisko toi kuvan proppu kipsilevyile tarkoitettu malli ?
9.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    Räiskis - 23/3/2021 17:13:48
Vetomutteri/niittimutteri, noita saatavana myös rosterina, eri vahvuisiin aineisiin vedettäviä. Sikaa eka reikään, varmaan pysyy.
10.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    Räiskis - 23/3/2021 17:35:33
Monellako ruuvilla kaiteen pää tulee veneen laitaan kiinni, nuo roput ja mutteri vaatii kohtuu ison reiän, jos kaiteen päässä pieni lappu, voi tulla aika liki noitten roppujen reiät?
11.   [Vt] Mikä liima kaiteiden kiinnittä...    wsaarja - 23/3/2021 19:21:01
2 reikää on per pää