Ei ole ko. levyistä kokemusta, mutta en kyllä omaa 525 Fasteria saa millään laukkaamaan, kun täydellä kaasulla huippuja tavoitellaan.Sivutuuleen vene kyllä herkästi nojaa, siihen trimmitasot kyllä auttais.
Yksin ajaessa ei laukkaa ja saa trimmata joku 60-70 %. Kuormassa, takapainoisena ei enää Hondan paukut riitä pitämään vene hyvässä asennossa. Trimmausta ei enää kestä tälloin kuin joku 20 %. Ecu on päivitetty ns. 100hv, vähän auttoi mut tuskimpa on ihan perus 100 hv tasolla.
Trimmrillä hain sitä että tulis liukupintaa enemmän ja vähän nostetta perään, josko vene plaanais kuormassa paremmin, kun moottori olis optimaalisemmassa asennossa.
Kiinnostais myös kyllä tietää minkälaisia kierroksia / huippuja porukka on ko setillä saanu ja millä potkurilla.
Itellä t-top ja tuunatti ecu, 13,25×17 alupotkuri. Parhaassa kelissä jos oikein lykästää niin kiertää vajaat 6000 rpm ja menee just yli 60 km/h, mut yleensä jää sinne 57-58 km/h. Kuormaa päälle vaikka 3 ukkoo ja täydet uistelurensselit, niin max kierrokset jossain 5200-5300 ja vauhti 52-53 km/h (ja herkällä laukkaamisen suhteen jos yhtään trimmaa yli).
Kun kone oli normi 80 hv ja ilman kattoa, maksimit yksin oli joku 5800 rpm ja 58 km/h.
Trimmit alhaalla hidastaa huippuja. Onko laukkaaminen sitä keulan pompotutusta… jos on niin moottoria trimmattu liian ylös. Alupotkurit ei reagoi trimmiin yhtä hyvin kuin teräspotkurit näin yleistäen. Sitten jos vielä haluaa löytää oikein mukavasti ajettavan teräspotkurimallin niin siinä saatta palaa rahaa kokeiluissa
Kaverin veneellä ajellu, siinä 80hp Honda, trimmit ollu uudesta asti. Täysiä en ole kyllä ajanut, kulkee mukavasti 4000-5000rpm kierroksilla, enempää ei ole tarvittu. Noilla ajeluilla trimmit tuntuneet tarpeettomilta, kulkenut hyvin suorassa. Olisko korkeus moottorissa oikea?
Juttua kavereitten kanssa trimmeistä ollu, kun ekat veneeseen laittaa ei sen jälkeen osaa kuulemma ilman olla.
Ei se toi honda välttämättä hajoa vaikka laitat kaasun pohjaan (mutta vain vähäksi aikaa). Nyt jo niin monessa kirjoittanut, ettet ole vielä kaasua pohjaan laittanut, että kannattaa jo kerran uskaltaa.
Itsellä kokemuksia kyydissä olosta satoja tunteja, sekä jokusia kymmeniä ajotunteja 80hv suzukilla. Ei kyllä mielestänikään laukkaa ja vakaa ja keliä kestävä vene. Ja siirtymät yleensä kaasu pohjassa. Saisi mielestäni vielä olla lupa laittaa suurempi kone, ei vielä tuolla 80hv:lla käsistä pääse karkaamaan. Suunta vakaa vene kaikinpuolin ja tykkään kyllä uistella tällä. Rs Busteri kyllä laukkasi....
Eipä ole kiire ollut mihinkään, ehditty hyvin ja kalaakin saatu vaikka ehkä minuutti myöhemmin paikoilla? Tapansa kullakin.
Vene kyllä mukava ja vakaa ajella ja uistella, trimmeillä tai ilman.
Tuohon uskaltimeseen, tuli ajeltua jokusen kerran Argo+225 Mersu yhdistelmällä, huippuja n165km/h, kaasu pohjassa, tuolla kerkis ja oli tarkoitettu kovaan ajoon. Olis vaan ollu bensaan rahaa enemmän, sitä meinaan paloi, 50l meni aika nopeasti. Uisteluun aika vaikee laite, takarajalle olis ehtiny ekana mutta vapatelineille ja takiloille huonosti tilaa.
Niin siis uskaltamisella tarkoitin, että vaikka honda onkin niin uskaltaa siinä vähän aikaa kaasua pitää pohjassa.
Henkilökohtaisia uskaltamisia tämän saitin lukijoilla on varmaan aika monenlaisia ja niitäkin tietysti voi kehua, jos siltä tuntuu:)
Niin koneen korko on käyny 3 reijässä, nyt ollut 2. alimmassa mut toimi ihan ok yhtä ylempänäkin. Perusasennuata alimpaan en oo tajunnut,kun kavitaatiolevy jää tällöin kölilinjan alle ihan selvästi.
Mun vene kulkee ja kiertää suunnilleen samanlailla yhden hengen kuormalla, kun sinun vene. Sama potkuri ja 80 heppanen Honda. Toi T-toppi saattaa olla syy laukkaamiseen.
Moottorin alkuperäisasennus alimpaan asentoonsa teki kyllä veneestä vakaan, mutta aika syvällähän Honda silloin kyntää. Nyt on kone ylimpänä ja pitävän 4-lapaisen teräspotkurin kanssa varsin mukava ajettava, vaatii vaan aika aktiivista trimmien käyttöä (sekä moottorin että levyjen). Huippunopeus on täysin merkityksetön normiajossa, mutta kyllä tuo kuomu päällä 33 solmua rikkoo jos on tyyntä ja pohja puhdas.
Jousilevyistä ei ole kokemusta, mutta säädettävistä levyistä tykkään tosi paljon. Auttavat kuorman kanssa plaaniinnousua nätisti ja niillä on helppo asettaa vene matkavauhdissa haluttuun asentoon isompia aaltoja ylitettäessä ettei uisteluromut tärähtele turhaan.
Laukkaaminen eli rupee pomputtaan keulaa. Kuormattuna tämä ongelma tulee ja se kuorma on pääosin takana. Sitä mä niillä levyillä hain, että jos tulee lisää liukupintaa taakse, perän noste paranee ja vene / moottori olisi paremmassa asennossa. Koneen trimmivara kuormattuna on tosi pieni, vaikka tällöin kyntää enemmän kuin kevyellä kuormalla. Liukuunlähtöön levyjä ei varsinaisesti kaipaa, joten sikäli niitä ei tarvitse laittaa ala-asentoon ollenkaan (vaikka niiden kuuluisikin ala-asentoonkin asentaessa nousta ylös veden paineesta liukuessa).
No levyt meni tilaukseen, joten sillähän se nyt aikanaan sitten selviää XD