Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Nousulohi Ahvenanmaa/Länsirannikko

Takaisin keskustelualueille
1.   Nousulohi Ahvenanmaa/Länsirannikko    kilkki26 - 11/6/2022 21:41:24
Itse olen ”myöhäisherännäinen” lohen uistelussa, olen silti päässyt kokemaan lohen uistelun koko kaaren hienoista hetkistä jännityksen kautta pettymyksiin. Kyllä Ahvenanmaan reissusta on tullut meidän tiimin ykkösreissu, mitenkään vähättelemättä järvillä tapahtuvaa jalokalan uistelua. Mikäli olen oikein käsittänyt, on Ahvenanmaan lohen uistelu pitkälti muotoutunut uisteluijoiden omien kokemusten kautta. Onneksi markkina ihmiset eivät ole päässeet hämmentämään lohen uistelua, ainakaan suuremmassa määrin. Nyt vielä kustannukset pystyy pitämään kohtuullisena, on tietenkin jokasen oma asia paljonko on valmis satsaamaan kalustoon. Joku vhf:ssa sanoi, että saman kokoisen lohen voi saada 1000€ Flipperillä kuin 80000€ veneellä. Välillä tulee sellainen tunne, että kaikki eivät oikein tiedosta minkälainen etuoikeus lohen uistelu Ahvenanmaalla on. Ensi keväänä meidän tiimillä on tarkoitus tehdä kaksi reissua Ahvenamaalle. Ensimmäinen reissu toukokuun loppupuolella ja toinen kesäkuun puolivälissä, veneen säilytyksestä on sovittu mökin vuokraajan kanssa. Hyvää kesää kakille uistelijoille,