Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Kaikuanturin mallin valinta syvyyden näyttämiseksi

Takaisin keskustelualueille
1.   Kaikuanturin mallin valinta syvyyden näyttämiseksi    Aleksi510 - 2/7/2023 14:13:37
Uusi 12' element S malli peräpeilianturilla ei toimi. Itse laite vaihdettu uuteen takuuna, päivitetty valmistajan toimistolla ja uusi navionics karttakortti päivitettynä mikäli se tähän ongelmaan mitään vaikuttaa. Ongelma on, että ei näytä syvyyttä ja jos näyttää niin väärin tai katoaa pitkäksi aikaa. Edellisien veneiden peräpeili anturi asennuksen olen saanut toimimaan loistavasti vaan tässä nykyisessä veneessä (quicksilver flamingo 530) ei toimi peräpeilianturi. On haettu paikkaa ja kulmaa. Saattaa toimia joskus esim kymmenen minuuttia ja sitten kateissa tunnin tai näyttää väärin. Nyt taidan unohtaa tuon peräpeiliasennuksen ja miettiä pohjan sisäpuolelle tulevaa anturi mallia tai pohjan läpi asennettavaa. Tuo pohjan sisäpuolelle tuleva anturi olisi helppo testata vesillä (muovipussiin vettä, anturi sisälle ja etsiä paikkaa), vaan osaako joku sanoa suoraan toimiiko kyseisessä veneessä? Myös pohjan läpi tuleva anturi kiinnostaa ja lähinnä asennusohjeet kyseisen työn tekemiseksi.
2.   [Vt] Kaikuanturin mallin valinta sy...    Sammy_ - 2/7/2023 20:54:09
Element on Androidin päälle väsättyä roskaa jota koskaan ei olisi pitänyt edes lanseerata. Pätkiminen viittaa kyllä johonkin muuhun, eli anturi rikki tai android on omassa elementissään :) Oma laite saa välillä kohtauksia ja alkaa buuttailla 2 minuutin välein (rauhoittuu kun antaa olla 30 minuuttia pois päältä) ja välillä toimii ihan niinkuin pitääkin. Pari kertaa on käynyt jo mielessä vaihtaa vanha a-sarjalainen takaisin.
3.   [Vt] Kaikuanturin mallin valinta sy...    Aleksi510 - 3/7/2023 7:35:02
Minä olen kokeillut kahdella uudella peräpeilianturilla ja ei pelaa. Tosin onhan mahdollista, että molemmat ovat rikki jo tehtaalta tullessaan. En paljoa tuolta laitteelta odottanutkaan hintansa puolesta lähinnä, että kartta ja syvyys toimisi. Täytyy varmaan vaihtaa merkkiä ja ostaa uusi laite vain kaiuksi ja jättää tuo element kartaksi, kun se siinä toimii hyvin.
4.   [Vt] Kaikuanturin mallin valinta sy...    antsu - 3/7/2023 9:35:20
Jos epäilet peräpeiliasennuksen olevan se ongelma, niin ota se peräpeilianturi vesipussiin ja pistä veneen pohjan päälle. Jos silloin toimii, niin ongelma johtuu peräpeiliasennuksesta (johon en tosin usko). Tein aikoinaan omaan veneeseen 110 mm viemäriputkesta 12 cm korkean kupin jonka liimasin sikaflexillä Flipperin kölin päälle sisäpuolelle ja asensin siihen Garminin anturin. Pelasi siinä niin kauan kunnes hommasin Lowrance HookRevealin ja tein Garminin luotaimesta siirrettävän version.