Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Uistelusiimoista

Takaisin keskustelualueille
1.   Uistelusiimoista    Penalti - 30/12/2023 17:07:46
Itsellä taas se aika kun hankin uudet siimat uistelukeloihin. Olen viimeiset 15 vuotta tilannut hyväksi kokemaani siimaa jenkeistä asti kun ko. merkillä ei jälleenmyyntiä Euroopassa. Mielenkiinnosta kyselen onko Big Gamen rinnalle tullut jotain uutta ”tajunnan räjäyttävää” mono siimaa johon kannattaisi tutustua?
2.   [Vt] Uistelusiimoista    tkorkka - 30/12/2023 18:41:48
Minä olen havainnut ettei hyväksi havaitusta kannata lähteä haahuilemaan, joten kannattanee jatkaa totutulla linjalla.
3.   [Vt] Uistelusiimoista    Vee-Pee - 30/12/2023 22:42:28
...ei varmaankaan mitään tajunnan räjäyttävää... Mutta parempaa on ollut iät ja ajat ja pikkuhiljaa on vissii lisääntymässä... - Stroft GTM - Maximan vihree - kaikki Tabubuccon siimat - Asso Discovery
4.   [Vt] Uistelusiimoista    Jsi - 31/12/2023 13:40:23
Itse käyttänyt keloissa lyhyen 5v merilohi urani ajan Big Game 0.48. Siimat kestäneet isommankin lohen repimisen, onhan kelassa jarru :-) Ainoat katkeamiset tapahtuneet joko siksi että käsiparit loppuivat kesken = neloistärppi ja toisen kerran ekalla reissulla käytössä WalleyBoard (kuulemma Paholaisen keksintö) hirtetty tuplakierrolla laukeamattomaksi = siima katkesi Walleyn edestä lohen sukeltaessa. Siima mielestäni mukavan notkeaa solmia, enkä moittia muutenkaan osaa. Tai ehkä en vain tiedä paremmasta? Ja samoilla siimoilla vedän myös kuhantumpit.
5.   [Vt] Uistelusiimoista    Vee-Pee - 31/12/2023 18:01:27
... - hyvä siima se Gamekin on _ Ei Uusi mutta Helvetin hyvä Kestosuosikki . . . Hyvää Uutta vuotta Kaikille ja toivotaan, että kireät siimat kestää... V-P M
6.   [Vt] Uistelusiimoista    Räiskis - 31/12/2023 21:57:44
Taitaa hylje olla ainut mikä on saanu siiman poikki kun BG 0.48 ollu keloissa, kuokkuja pettänyt ja jopa tapsi katkennu, se tehty 0.6mm stoftista tai 0.6 sufix leaderistä. Siihen luottoo.
7.   [Vt] Uistelusiimoista    Penalti - 2/1/2024 12:42:59
Olen tältä palstalta lukenut muutamiakin kertoja BG:n laatuongelmista, jossa siima katkeillut lähes itsestään, ollut karheumaa, värimuutoksia jne. Ollaan palstalla usein spekuloitu olisiko kyseessä vain maanantairulla tms. Mielestäni tkorkka kirjoitti viime keväänä kuinka joku juuri puolattu siima meni vetämällä helposti poikki (en ole kyllä ihan varma oliko Big Game). Itse vetänyt BG:llä yhden kauden vuosia sitten ja oli mielestäni ihan ok perussiima. Siima ei minussa herättänyt mitään erityisiä riemun tunteita solmujen, muistin tai tunnokuuden kautta mutta toisaalta ei kyllä katkennutkaan tms. Palstan kirjoitukset ja omat kokemukset johti vaihtoehtosien merkin etsintään ja olen pysytellyt BG:stä erossa. Olen Timon kanssa samaa mieltä että ei kannata välttämättä vaihtaa merkkiä jos ei ole ongelmia mutta toisaalta uskon, että tässäkin tuotteessa valmistusmetodit, materiaalit, tekniikka saattaa kehittyä ja jotain uusia tutustumisen arvoisia siimoja voisi olla saatavilla.
8.   [Vt] Uistelusiimoista    Vee-Pee - 2/1/2024 13:05:51
..aikonaan piäsin Sufixin siimoista eroon ja luottosiimaksdi tuli Maximan vihree... Se on välttänyt monille ihan oikeille Pro-miehille niin ajattelin, että kyllä se mulle vältää ja sillä on menty ja mennään edeleenkin... Samfishin sitä on mulle yli kymmenen vuotta aikoinaan kaupannut. Äkkiseltää Kuukeli ei tarjonnut kovinkaan paljon tarjontaa. Mikä lie sitten tällä hetkellä saatavuus? Mutta jos ei entiset vältä ja jottain pitäs alkaa kokeilemaan niin ottasin tämän.. ( liite) Oon kuullu, että olis hyvee tavaroo... V-P M
9.   [Vt] Uistelusiimoista    tkorkka - 2/1/2024 13:58:49
Minulla oli jättipuola Okuman siimaa joka oli iältään 2 vuotta (minulla ollut). Ensimmäisenä vuonna se toimi ihan ok. Sitä riitti vielä melkein kaikkiin rulliin tällekin vuodelle kun puolailin keväällä uudet siimat rulliin, mutta käytännön testeissä osoittautui aika haperoksi. Siimaa on säilytetty koko ajan pimeässä ja pääosin viileässä paikassa. Ongelmat sen kanssa alkoivat jo ihan ensimmäisenä päivänä kun huomattiin kärkirenkaiden seutuun tulevan karheaa ja siiman pinta kuoriutui. Ensin säikäytti onko vavoissa vika, mutta uudet BG:eet toimi moitteetta. Ongelmahan on se, ettei siiman valmistusajankohtaa voi tietää mistään. Kauppiaat kertovat kirkkain silmin, ettei siima mene miksikään oikein varastoituna. Varminta ostaa siimat sellaisesta paikasta jossa ne ovat olleet jossain vaiheessa loppu. Silloin ne ei ainakaan ole olleet montaa vuotta varastossa ja tässä auttaa myös että käyttää jotain suosittua merkkiä, jonka vaihtuvuus on hyvää. No, minä olen nyt omat siimakokeilut tehnyt ja pysyn BG:ssä. Annan muiden vuorostaan jatkaa kokeiluja... Varmasti löytyy BG:tä parempia siimoja, mutta koskaan se ei minulla ole pettänyt ja sen ominaisuudet tuntuu kestävän koko kauden, toisin kuin eräällä merkillä joka loppusyksystä oli jo aivan haperoa.