Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

Vakuumikoneista

Takaisin keskustelualueille
1.   Vakuumikoneista    Penalti - 9/1/2024 13:31:50
Noin 20 vuotta hyvin palveluut vakuumikoneeni (Titanic 350) alkaa olla tiensä päästä elvytysyrityksistä huolimatta. Mikähän olisi sellainen asiallinen kone johon kannattaisi tutustua? Mitkään markettien 'rimpulat' ei ole ensisiaisena vaihtoehtona.
2.   [Vt] Vakuumikoneista    Vee-Pee - 9/1/2024 18:01:11
...linkki... ...siitä voi lähtee ja jos oikein hyvän haluaa niin sitten vielä Kuukelin hakusanaan lisäksi Metos... ...en vielä ole ostanu, mutta jos joskus ostan niin ostan hyvän... V-P M
3.   [Vt] Vakuumikoneista    humppa64 - 10/1/2024 14:54:37
Lava V 300, ei tarvitse ihmetellä toimiiko vai ei ja kulkee vielä ilman pumppukärryjä...
4.   [Vt] Vakuumikoneista    Penalti - 11/1/2024 16:18:06
Kiitoksia vastauksista. Palstan innoittamana olen päätynyt kahteen vaihtehtoon joita harkitsen. Lava 300 (tai 350) ja Finnvacum Pro. Lava oli minulle entuudestaan tuttu mutta tämä Finvacum ei. Tuossa Finvacumissa on ominaisuuksien puolesta (esitteessä) kaikki mitä olen hakemassa mutta onko tästä tuotteesta kenelläkään kokemuksia? Vähän mietityttää tuo laatu kun on 2-3 kertaa Lavaa edullisempi.
5.   [Vt] Vakuumikoneista    jukkatapio - 30/1/2024 22:29:26
Onko kellään tietoo akkuvakuumikoneista miten toimii ja akun kestoista ku on sähkötön mökki
6.   [Vt] Vakuumikoneista    Penalti - 10/1/2024 13:01:14
Olen tutkaillut juurikin noita kammiovakuumikoneita mutta ovat omaan käyttööni kokonsa puolesta liian järeitä. Minulla vakuumikone matkaa reissuissa ja mökillä mukana ja tuollainen 60-70 kg 'pumppukärräyillä liikuteltava' malli ei tule kysymykseen. Olen yrittänyt löytää tuollaista perinteisempää laadukasta vaakumikonetta, jossa olisi eri toiminnoille manuuaalisäädöt (pumpun käyttö, sauman polttoaika/teho, saumojen määrät jne.) automatiikan sijaan. Näin kerran kun vakumointi tehtiin niin että imua säänneltiin manuaalisesti napista ikäänkuin kaasuttamalla pieniä purskeita. Tuo polttosaumoihin kulkeutava nesteen määrä oli hämmästyttävän pieni, lähes olematon tällä tyylillä. Yleensähän tämäkin toiminto on automatisoitu eli napista painamalla imua tulee yhtäjaksoisesti kunnes saumaus aloitetaan. Googlesta tosiaan löytyy ja myyjiltä saa lisätietoa mutta pidän tietty arvokkaana tietoa/kokemusta, joka tulee käyttäjiltä itseltään.
7.   [Vt] Vakuumikoneista    tkorkka - 10/1/2024 14:22:27
Imutehon säädettävyys on hyvä ominaisuus jos sattuu innostumaan syöttikalojen vakumoinnista. Ilman säätöä, liian tehokkaalla koneella lähtee salakoista kaikki nesteet :D
8.   [Vt] Vakuumikoneista    toni - 10/1/2024 20:01:45
Mikä kone Timpalla käytössä syöttien pakkauksessa?
9.   [Vt] Vakuumikoneista    NEC Pluribus Impar - 10/1/2024 21:16:53
Omia kokemuksia ei ole kuin noista halvemmista malleista. Jonkun verran haaveillut paremmasta koneesta ja hyviksi on kehuttu Lava, Finnvacum Pro ja Titanic -merkkejä.
10.   [Vt] Vakuumikoneista    tkorkka - 10/1/2024 20:53:32
Ei mulla ole kuin sellainen Lidlin halpis 'pussinsulkija'. Mutta en mä ite syöttejä pakkaa. Ostosyöteillä on menty.
11.   [Vt] Vakuumikoneista    toni - 10/1/2024 21:14:28
Pääasiassa itekkin ostosyöteillä. Välillä aina mielenkiinnosta ja ajankuluksi tulee käytyä ongella. Tuolla koneella minkä nimeä en nyt muista, joutuu kikkailemaan sen imutehon kanssa. Samalla tavall kun laitat kuin normivakumoinnissa niin mutkalla ja litteenä on.
12.   [Vt] Vakuumikoneista    Vee-Pee - 11/1/2024 19:35:40
...tokihan niitä täkykalojakin voi vakumoida... Kyseessä kun ei oole elintarvike niin sen tarpeellisuuden olen aina kyseenalaistanut... -kaikki nämä vuodet- Mutta mihin olen oppinut niin se pakkaus on kuitenkin alkanut suuntautumaan ongesta jääveteen ja nopeaan pakastukseen... -ja se tekee hyvän täkykalan- - ensin pakastus ja sitten pakkaus - (liite)
13.   [Vt] Vakuumikoneista    SharkOne - 11/1/2024 12:19:16
Mullakin ollut tuo Lava 300 n 10 v. Vakumoidessa vaan piti aina hitosti painaa kantta että saa imua aikaan. Viime syksynä pääsin vakumoimaan parilla muulla laitteella jotka toimi moitteetomasti ilman painamisia. Kaveri kertoi että vaihda omaasi kannen tiivisteet. Sen jälkeen on omakin toiminut hyvin. Mökille hankin syksyllä Patriotin ladattavan koneen kun paneelisähköt. Mitä pussitin sillä riistaa niin hyvin toimi sekin. Kaksoissauman tein/saa erikseen lisähitsaamalla.
14.   [Vt] Vakuumikoneista    tkorkka - 12/1/2024 7:31:02
Hyvinhän ne säilyy ilman vakuumia jos käytetään saman syksyn aikana. Pidemmässä säilytyksessä on aina kuivamisen vaara. Itsellä vaan monesti syöttejä jää yli ja joskus ollut yli pari vuottakin vanhoja vakuumiin pakattuja. Vain silmästä voi sanoa silloin että on ollut pitkään pakkasessa.
15.   [Vt] Vakuumikoneista    Vee-Pee - 12/1/2024 15:25:23
...mitä itte oon oppinut ja väitämpä jopa pikkasen viisastunut näissä täkyjen kanssa touthutessa niin syksyllä ongittu ja talven yli pakkastimessa ollut täky on paras ! ! ! V-P M
16.   [Vt] Vakuumikoneista    Räiskis - 12/1/2024 21:47:32
Ahvenanmaan lohet pakattu Lawalla ja pussit kippari ostanut vakuumikaupasta, hyvin on pysyny ilmat ulkona. Arkkuun laittanut lohet aina kauppojen lasikuitukasseihin, sanomalehtee kerrosten väliin ettei kolhiinu. Noita tiivisteitä kannattaa pitää puhtaana, pyyhitty etikalla, kuivattu hyvin. Voi olla melkoinen bakteeripesä jos jää kalojen mehut noihin ja kannen lyö vielä kiinni. Omaan ole pistäny leivinpaperin vielä väliin, ei tartu toisiinsa kiinni tiivisteet.
17.   [Vt] Vakuumikoneista    Räiskis - 13/1/2024 15:48:15
Tuli just pala lohta paistettua, suolapannulohta. Paksu oli pala, maussa ei kyllä mitään vikaa, maustettakaan ei juuri mitään, Kalamestarin kalamaustetta myllystä ja sitruunaa. Ainakin nuo vakuumikaupan valmiit pussit olleet hyviä, vakuumi pysynyt hyvin, ei tainnu olla yhtään pussia vuotanut kun sulatin arkkua viikko sitten, ne aina ekana käyttänyt jos sellainen olis tullu. Lawa hjuva laite, pakkauksiin kannattaa myös panostaa, hyvää ja halpaa ehkä ei tässäkään saa samassa paketissa. Sieniä vakumoin syksyllä Tokmannannilta ostettuuihin halpoihin pusseihin, osa ei ollut kestänyt, huomasin kun pakkasta sulatin. Sienissä ei nyt kauheasti ehkä haittaa, kala ja varsinkin lohi pitää tehdä huolella. Kaikki palat hyvin kuivattu ennen pussiin laityoa ja vakumointia.