Vieläköhän muita on menossa bai saako vanhat jäärät kieppua rauhassa?
Parin viikon turnee lähestyy, 23.5 lähtö.
Paattia laitettu lähtökuntoon, eipä se suuria remontteja vaadi.
Tulossa ollaan toukokuun lopussa. Ihan yksin ei tarvitse laiturilla spekuloida. Mukava tavata lohi guppeja edes kerran vuoteen. Positiivisia lohi uutisia etelästä. Hyvällä tuurilla mökkikylän savupönttö saadaan tulille parin kuivemman kevään jälkeen.
Lähtö Naantalista perjantaina 22.5 . . .
Olen retnaillut itte mielessäni jo viimekeväisen reissun jälkeen, että olen kaksi viikkoa... :)
Jokin tuuli tai välipäiväkin sopii hyvin ja toiveena on että kalastusto on iskussa, säilyy ehjänä ja vaikeuksia ei sitten tulisi . . .
Kaveri lähtee jossain vaiheessa pois, mutta Hänenkään paluupäivä ei ole vielä laivalastiksi merkattu...Usko että viihdyn tuolla rertkellä hyvin...
V-P M
Aika tiukassa on kala täällä, taas... Veneitä näkyy päivittäin n. 30 ja 2-3 kalasta kuulee ja nekin saattaa olla syönnöslohia, 10-12 kg. Yhdestäkään isosta lohesta ei olla reissun aikana kuultu, Ei ole vielä nousulohet tulleet....
Alkaa olla työaamut vähissä, lauantai aamuna laivalle ja talviloman viettoon.
Jos se antais ees jonkun kalan, juhannuksena nyt tuplasynttäritä, nuorempi sankari jo lohta syönytkin, hyvin maistui. Juhannuksena sille 1v, mulle jokunen enämpi. Juhannuksena on onkilohta saatu pöytään laittaa aika monta vuotta.
Keliennuste ens viikolle ei taida ihmeitä luvata, tiedä noitten tarkkuudesta?
Kyllähän näillä päivämäärillä vanhaan hyvään aikaan alkoi radio ja some suoltamaan lohi uutisia. Mistä tämä nyt voi johtua. Oman näkemyksen ja veikkauksen mukaan meressä on tällä hetkellä vain ja ainostaan yksi isompi vuosiluokka lohia. Keväällä 2024 syönnökselle vaeltaneet lohet. Tammi helmikuu olivat kylmiä ja kalat menivät kauas etelään. Isommat 3 ja 4 merivuoden lohet puuttuvat. Niitähän sitä ongittiin ja saatiinkin heti toukuun puolivälista alkaen. Missä määrin ja milloin nämä pienemmät kahden merivuoden lohet ovat ahvenanmaan kohdalla on täysi arvoitus. En jaksa uskoa , että kausi tulee olemaan niin surkea miltä tällä hetkellä näyttää.
Eilen oli löytänyt alueelle joku parvi, kun ensimmäistä kertaa kuului vähän enemmän kaloja. Ensimmäiset isot lohet kuului myös radiosta, pari 17 kg kalaa.Eilen kuului lukumäärällisesti saman verran kaloja kuin viikon aikana yhteensä.