Keskustelut

Veneet, välineet, varusteet - näytä keskustelu

Garmin
Vapaa 
[Takaisin keskustelulistaan]
Vapaa 

Otsikko : [Vt] Muistutus käytetyn veneen osto...
Kirjoittaja : golfer Päivämäärä : 12/6/2020 10:19:12 Lukukerrat : 4464
Sähköpostiosoite :   Liite : Ei ole
WWW-osoite :

En osaa sanoa kyseistä venettä näkemättä, mutta lasikuidussa jokainen särö ja halkeama ei ole niin vakava kuin luullaan. Nuo näyttää kovasti laminoinnin saumakohdilta, koska seuraa tuota kuopan muotoa tasaisesti. josta tyypillisesti löytää jenkkien termein 'stress crack'-kohdan. Mulla samanlainen kohta veneen lattian laminoinnin saumakohdassa runkoon. Eli lattian laminointi lähtenyt irtoamaan pieneltä matkalta.
Eli laminoidessa ollaan lähetty tekemään muotoa, josta syntyy liitoskohta. Ilmakuplia ei olla saatu kokonaan pois tai epoksin määrä on ollut vähäinen ja se ei ole imeytynyt lasikuituun. Tuollaisen montun kohdalla veikkaan, että siinä on vain saumakohta, joka sitten huonon laminoinnin seurauksena lähtenyt tärinästä, vedestä/jäätymisestä irtoamaan. Korjauksena hionta niin pitkälle, ettei enää pehmeää kohtaa ole ja laminointi päälle. Tietysti oma sotkunsa ja vaivansa. Minua ei ainakaan innosta ne hommat joskus kokeilleena. Mutta tehtävissä kuitenkin.
Katsoitko oliko tuo halkeama läpi asti koko laminoinnin tai vain pintakerroksen laiminoinnissa? Ei se runkovahvuuteen vaikuta, jos joku muoto tehty pintaan laminoinnilla ja vika vain pintakerroksessa, kuten minun lattian tapauksessa pieneltä 20 cm matkalta. Mutta en ota kantaa tuohon tapaukseen, koska pitäisi päästä itse koputtelemaan ja tökkimään sinne tehdäkseen johtopäätöksen onko laminointi kovaa tai pehmeää heti pinnan alta.

[Edellinen kirjoitus] [Kerro kaverille][Seuraava kirjoitus]
Keskustelualueille kirjoittaminen vaatii nimimerkin varauksen ja tuolla nimimerkillä sisään kirjautumisen.

 Keskusteluhistoria 
 Muistutus ... Nec Pluribus Impar  - 12/6/2020 9:46:39, ikä 1422pv, luettu 5357
 [Vt] Muist... golfer - 12/6/2020 10:19:12, ikä 1422pv, luettu 4464
 [Vt] Muist... pihlaja1  - 12/6/2020 13:14:22, ikä 1422pv, luettu 4296

  274960043