Tuntuu olevan herkkää hommaa tuon aisapainon säätäminen trailerilla. Nyt tähtäilin aisapainon n. 80 kg tuntumaan. Jo pelkästään koneen asento vaikuttaa onko kone ylös kipattuna tai alhaalla puupalikka välissä. Nyt on tankki tyhjä, mutta täytyy kokeilla miten vaikuttaa kun tankin täynnä, tankin sijainti on akseleiden takana, joten sinne tuleva n. 70 kg muuttaa varmasti jossain määrin aisapainoa.
Kokeilinpa vielä leikkiä renkaan paineiden kanssa, kun 2-akselinen kärry kyseessä ja päällä HopeaKotkaTähtiMökki. Jos 3,0 bar kaikissa renkaissa, niin paino n. 80 kg aisalla. Kun laittoi 2,5 bar taakse ja edessä edelleen 3,0 bar, niin aisapaino keveni n. 8 kg lähemmäs 70 kg. Tuossa on yksi tapa tehdä loppusäätö. Vastaavasti eturenkaista voi poistaa hieman ilmaa, jos kaipaa lisää aisapainoa kyseisellä kuormalla. Onko muut kikkaillut mm. renkaan paineiden kanssa aisapainon takia? Äkkiähän noihin renkaisiin pumppaa sen 0,5 baria vaikka fillarin lattiapumpulla. 70 painallusta vaati oma pumppu. |