Testattu on eri vaihtoehdot kompassin paikalle. Nyt ht-katteen päällä mahdollisimman kaukana kaikesta sähköstä tms. häiriö mahdollisuudesta. Raymarinen takuuhuolto on kyllä 'vekkuli' paikka. Ostin pilotin mukana kaukosäätimen, jonka lähetinyksikkö ei toiminut. Otin yhteyttä myyjään, joka ohjasi ottamaan yhteyttä Raymarinelle. Kysyin miten edetään palautanko kaukosäätimen vai mitä tehdään? Sovittiin että vien veneen paikalliseen valtuutettuun asennusliikkeeseen. Paikallinen asetaja tutki kaukosäätimen lähetinyksikköä, mittasi jännitteet soitti tukeen, totesi asennuksen olevan oikein tehty. Lähetinyksikkö siis oli rikki. Ruuvasi kaksi kiinnitysruuvia irti ja totesi, että vaihdetaan. Hauskuus alkoi kun menin hakemaan kaukosäätimen. Veloittivat 30min työstä. Ymmärrän ettei asennusliike voi ilmaista työtä tehdä, mutten sitä miksi maahantuoja ei suostunut tätä laskua maksamaan. Missään vaiheessa minulle ei kerrottu, että tämä voi maksaa. Olisin itsekkin saanut kaksi ruuvia irroitettua ja pelkän laitteen vietyä huoltoon, kun itse sen olen paikalleen laittanutkin. Nyt hinasin venettä autolla n. 50km että todettiin vika. Kävin Rymarinen kanssa pitkää sähköpostin vaihtoa periaatteesta, mutta lasku jäi minun maksettavaksi. Kuluttaja neuvonnan tulkinta oli että virhe tuli tehtyä siinä, kun en hoitanut asiaa tuoteteen myyjän kanssa, vaan otin yhteyttä maahantuojaan tuotteen myyjän ohjeistuksen mukaan. Raymarine olisi kuulemma maksanut tutkimisen/irroituksen jos laite olisi asennettu valtuutetussa liikkeessä. En ole vielä minkään muun tuotteen kohdalla törmännyt vastaavaan toiminta malliin (paketista rikkinäinen tuote ja itse joutuu maksamaan korjauksesta/vaihdosta). |